Vart hittar man chipnumret i passet?

Elsiiiiii

Trådstartare
Ska mäta min 8-åriga ponny och har aldrig tänkt på om han är chippad eller ej.
Står ett nummer vid "transponderkod", är det chipnumret?

Ska mäta min 8-åriga ponny och har aldrig tänkt på om han är chippad eller ej.
Står ett nummer vid "transponderkod", är det chipnumret?
Nej, det är inte chipnummer.
Chipnummer är chipnummer. Brukar stå på samma sida som signalementsbeskrivningen. Dock, om hästen är född 2002 eller tidigare, kan det hända att den inte är chippad, då det inte var krav på det då.

Chipnummer är chipnummer. Brukar stå på samma sida som signalementsbeskrivningen. Dock, om hästen är född 2002 eller tidigare, kan det hända att den inte är chippad, då det inte var krav på det då.
Nu ger ni två olika svar... Står på samma sida som signalamentsbeskrivningen och passet gjordes efter 2009.

Du får gärna ange källa eftersom det går helt emot all logik eftersom transponder är ett annat namn för chip. Vill man svara tvärsäkert så kan det vara bra att vara just helt säker på sitt svar.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 448
Senast: Strandad
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
899
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka