Vart hittar jag informationen??

Ramona

Trådstartare
Jag letar och letar och laser ALLTING jag kan om hopp-hingstar just nu, men anda tycker jag att jag inte far den informationen jag soker.
Vart hittar man informationen??
Jag vill veta de topp 100 hopp-hingstarna i varlden, jag vill kunna se grundlaggande information om dem (hojd, resultat, avkommor, sjukdomar och annat nyttigt), pris pa kostnadera av sperma, mm.

Men det verkar inte finnas nagra bocker, nagra tidningar, hemsidor mm som har denna informationen. Tycker att man varje ar i januari borde trycka en bok om de 100 topp hingstarna i varje ridgrens kategori. Eller det kanske finns, men censoreras bort pa Irland da de helst vill att vi avlar med Irlandska hingstar?? :confused: :o

Ni pa Buke brukar sitta inne med en enorm kunskap om hingstar, vad de gjort, hur de ar i temperamentet, avkommorna mm. :bow:

Senast ändrad:
Sv: Vart hittar jag informationen??

Cyllene skrev:
Där har du med de flesta av världens populäraste hingstar med mycket info om dem.
Arligt sa saknade jag flera av de stora namnen. Sidan var annars helt ok.
Nar det galler ranking mm sa ar denna sidan jattebra.
World Breeding Federation of Sport Horses

Det jag tycker ar jobbigt :angel: ar att jag maste ga fran en sida for att sedan ga in pa yahoo, eller google och leta mer information om just den hingsten.
Det maste ju finnas en sida, eller en vanlig bok, med de 20 (eller liknande) hingstarna som har flest avkommor inom elit-hoppning?? Samt aven med de hingstar som tavlar just nu??
Anda tycker jag att det ar ett stuteri efter det andra, hingsthallare och annan reklam for induviduella hingastar som finns pa natet.
Kanske ar en ide for nagon som har tid och kunskap i web-programering!! :idea:

Håller med om att det saknas en sådan sida! Som en "hingststambok" på nätet över de populäraste hingstarna där de är samlade på en och samma plats :idea: Man kan ju hoppas att någon eldsjäl känner att h*n har tiden & kunskapen...

Vilka hingstar har du funderat på?

Just nu ligger det mellan Parco och Clinton. Vill ha en gra hingst som tavlar internationellt idag.
Sa aven om det bara blir en medelmatta, sa kommer hasten att vara gra, och darfor kunnas saljas latt som jakthast inom Irland.

Aha...
Ja båda de hästarna är ju fina! :d
Är skimlar populära som jakthästar?

Liknande trådar

Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 395
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 015
Senast: Corminta
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·
Övr. Hund Vill bara ha era tankar och ideer, sa dela pa! Sarge, sa klart eh, ar en... aning... "fast vid mig". *host* Las: ouppfostrad och...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: Bewildered
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V