Vart hitta kunskapen?

kirin

Trådstartare
Behöver lite tips och feedback.
I framtiden vill jag skaffa kallblod och träna för trav.
Har tidigare skött travhästar i en massa år, men flyttade från orten 2001 och har sen dess inte haft att göra med travsporten särskilt mkt utan mer bara ridsport (medryttare).
Det jag känner nu är att jag förmodligen saknar en del av den "nya" kunskapen och dessutom knner att jag behöver fräscha upp mina kunskaper... Känner dessutom ingen travmänniska på den här orten.
Hur kan man hitta kunskapen jag söker? Känns lite som att jag saknar det kontaktnät jag hade på förra orten, här knner jag knappt några hästmänniskor. Och nu när man blivit äldre är man lite fegare på att ta kontakt med folk...
Tror ni att man kan gå till travbanan och fråga om de behöver hjälp? Eller sätta upp en lapp...
Är det konstigt att som 25-åring kommer och frågar om man får sköta häst ;)

Sv: Vart hitta kunskapen?

Nej, kör bara på :) Känner du att du vill göra något så gör det bara! Finns alltid någon som behöver extra hjälp.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
983
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 587
Senast: Fibusen
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat