Vart börjar man?

F

frontline

Jag sitter mer och mer och kikar runt på olika western sidor (mycket här på buke också) och känner att jag skulle också vilja börja rida western.
Men den stora frågan, hur börjar man?
Jag är bosatt i Kilafors, mitt i Hälsingland. Finns det någon western intresserad ridklubb här omkring, eller kan man börja själv på något vis?
Finns det någon här ute som kan ge mig lite tips på hur jag kan börja?

Mvh-Emmelie

Sv: Vart börjar man?

det finns två westernklubbar i helsingland, WRX, wester riders i X-län och WINN, westernryttarna i nedre norrland, men då är WINN utbrett i medelpad och norra helsingland. Men hemsidan till WRX är: (http://medlem.spray.se/wrx)
kolla med dom när det är några westernträningar som du kan vara med på!

Välkommer till westernvärlden! :banana:

Jag sitter mer och mer och kikar runt på olika western sidor (mycket här på buke också) och känner att jag skulle också vilja börja rida western.
Men den stora frågan, hur börjar man?
Jag är bosatt i Kilafors, mitt i Hälsingland. Finns det någon western intresserad ridklubb här omkring, eller kan man börja själv på något vis?
Finns det någon här ute som kan ge mig lite tips på hur jag kan börja?

Mvh-Emmelie

Hej en dag i våras fick jag med en sån tanke som bara slog migh ! "Fan jag vill börja med western" hade ju tittat mkt på dom som nu mera äger stallet och gillade verkligen det jag såg dom har 2 quartrar och en welsh och en connemra , western allihopa :D
så jag gick in på datorn mitt i natten och började leta western sadlar xD kunde typ ingeting.... xD

Jag började lite smått med träningar och clinics för några år sen... ;) Fick förra säsongen för mig att jag skulle prova någon liten tävling fast jag inte visste eller fatta ett dugg...

Nu efter startat i 6 western tävlingsklasser med 4 vinster o 2 till rosifetter så letar jag sadel för fullt! ;)

*lycka till*

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 611
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 106
Senast: gammalek
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 588
Senast: fixi
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 346
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V