Värsta hästmardrömmen?

_Eva_

Trådstartare
Har du drömt en hemsk mardröm där din häst är med?

Tidigt i morse vaknade jag av att jag var ursinnig. Tillräckligt ursinnig för att inte rikigt kunna varva ner och somna om. Detta pga en mardröm. Fjantigt va?

Hur som... Jag har en kompis, en god vän som bla köpt en häst av mig och jag litar på till 100%... Denna kompis har sin häst precis brevid min 2-åring som går på unghästlösdrift ca 15 minuter med bil från mig. Helt naturligt så ser min kompis min unghäst rätt många gånger i veckan vilket är ett fint komplement till att jag själv tittar till henne.

Nåväl i drömmen skall jag skjutsa en massa ungar till dagis och skola (helt plötsligt bor det 4 eller 5 barn hos oss) så med två treåringar på armen är jag plötsligt inne på ett kontor där min kompis sitter vid ett långt sammanträdesbord.
På något sjukt sätt fattar jag att något är fuffens och börjar ifrågasätta saker och så försäger sig en kamrat till kamraten. Typ den där lilla hästen jag red med dig...
Plötsligt är alla barn borta och jag sliter i håret på kamratens kamrat och får höra att hon ridit på min tvååring.

I drömmen blir jag alldeles galen, och tänker i drömmen att jag vill hålla kvar i håret på människan och knäa henne hårt i ansiktet så blodet rinner men vågar inte för att det är en massa människor där så jag drar istället ännu mera i hennes hår.
Sliter i det så det lossnar stora tofsar. Men jag får inte några svar utan kastar mig fram och biter min stackars kompis i ryggen, en stor köttig bit som jag hotar att slita loss med tänderna om jag inte får höra sanningen.

Alla andra på sammanträdet bara sitter där vi sammanträdesbordet och tittar, ingen gör något och det är alldeles tyst förutom jag som är milt sagt skogstokig. Vrålar, hotar, bits och dras i håret.

Sedan kryper det fram att kompisen och kompisens kamrat har tagit min häst. Smackat på sadel och träns på min lilla pålla som faktiskt egentligen bara är ettochetthalvt år... och sedan ridit ut tillsammans. Men hon, hästen, hade ju varit så snäll så det hade inte varit några som helst problem och dom hade ridit nu en 8-10 gånger....:eek:

Så jag skulle vara glad för nu har de minnsann ridit in hästen åt mig...

Detta uttalande fick mig att må så dåligt så jag i drömmen blev alldeles handfallen och handlingsförlamad.
Plötsligt vänder det lite i drömmen så måste jag gå iväg med de två treåriga barnen. På vägen ut är jag alldeles förkrossad och jag släpper håret, som jag slitit av från den som ridit på min lillhäst, bakom en dörr.

I drömmen kände jag en sådan stark vanmakt så jag helt enkelt vaknade.

Att man kan drömma så hemskt... Stackars min kompis som fick en sådan huvudroll... Jag får krama lite extra på kompisen idag...

mvh Eva

Sv: Värsta hästmardrömmen?

Hm...*bläddrar i drömboken*...Det var inte lite din dröm innehöll...

Enligt nämnda bok: Om en man drömmer att någon rider hans häst förebådar det att en främmande kvinna kommer att förse honom med rikedomar och en hög ställning i livet:smirk: ...Borde ju gälla även en kvinna som drömmer detta i omvänd ordning...Alltså, det kommer en man som kommer att förse dig med rikedom och hög ställning:idea:

*bläddrar vidare*...Hår...ja det stod en hel del om den varan men faktiskt inget om att man sliter av någon håret så det har väl ingen riktig betydelse då...:cool:

*blädder*...Ilska (tycker nog att du lät ilsken i beskrivningen)... Om du i drömmen är arg på en person betyder det att vederbörande är din bästa vän:) En dröm om ilska betyder att du kommer att kröna dina ansträngningar med framgång...men om du i drömmen låter dig provoceras till ilska betyder det att du har många mäktiga fiender...:crazy:

Barn...om du drömmer om andras barn som är snälla står goda tider för dörren...:p

Hm...har jag missat nåt...???*scrollar upp till inlägget och kollar*

Pja, "Vansinne" slog jag upp och drömmer man att man blir vansinnig betyder det tur...

F*n, det här är ju kul!!! Synd att man inte drömmer nåt själv;)

...för att svara på frågan så nej, jag har inte drömt nåt om mina hästar av vad jag kan komma ihåg. Men, skulle jag drömma nåt liknande som du skulle jag också bli vansinnig i drömmen:crazy:

jo, en gång minns jag särskilt..

kommer inte ihåg drömmen exakt, men vaknade och var SKITSUR!!!

grannen hade gått och sålt mina hästar, haft visning, provridning etc. under tiden som jag var på semester.

alla var borta när jag kom hem...

"men det var väl det du ville...???"

Nu kollar jag att träns etc hänger kvar där jag hängt dom....
(finns historia om provridning, "ville bara se hur han var")

Åååhhhh Piraja!

Nu älskar jag dig :love: :love: :love:

Tänk att en så hemsk dröm kan ha så mycket positivt med sig!

Du och din lilla bok får bli allas vår drömtydare här på westernbabbel :bump:

mvh Eva

He he he...ska stå till tjänst för de som önskar:D...Denna gång var det ju i huvudsak bra innehåll...;)

:eek: Vilka grannar!!!

Och vilken mardröm att komma hem och inte en häst finns kvar.

Säg mig var du mycket sur under dagen?

Jag har inte varit sur idag men vaknade ju av att jag var mycket upprörd helt klart. Nu har drömmen lagt sig men den var tillräckligt hemsk för att jag förmodligen kommer att komma ihåg den länge.

finns historia om provridning, "ville bara se hur han var"

Vad är det för dröm?

mvh Eva

haha, det gäller att inte komma på kant med fru eva om man inte vill ha ett sönderknäat ansikte :angel: :rofl:

Jag har inte drömt något med hästarna än, jag drömmer bara massa andra konstiga saker som gör mig livrätt.

Jag drömde 2 gånger att jag tappade alla tänder (två nätter i rad) så berättade jag det för Olle. Dagen efter kommer han och säger att han drömt att han tappade alla sina tänder i underkäken. Då googlade han det och det skulle tydligen betyda förändring.

Några dagar senare dog Tommie (du vet den där som va the love of my life som jag berättade om en gång) jag blev helt kocko i huvudet efter det och tycker det är skitjobbigt när jag drömmer konstiga drömmar.

Usch, ruskigt...just det där att "tappa tänder" har inte många bra betydelser...enligt denna bok jag har varslar det om olycka i vänkretsen...så se till att tänderna är på plats i drömmarna:cool:

Usch, ruskigt...just det där att "tappa tänder" har inte många bra betydelser...enligt denna bok jag har varslar det om olycka i vänkretsen...så se till att tänderna är på plats i drömmarna:cool:

Huuu! Med tanke på Apollo13´s inlägg.. Undrar om sånt man drömmer verkligen har betydelse... Vad säger din drömbok?

mvh Eva

juuuuuuuh! nu blev det ju ännu värre!
tur att de inte lossnat några i drömmarna sedan dess.

men med tanke på att betydelsen i din bok stämde så bra överens så ska väll Eva vara överlycklig, hon kommer ju bli rik den rackarn!

Japp, du får helt enkelt se till att inte befinna dig i samma rum som jag när jag är förbannad.
Är vi ensamma ligger du risigt till och är det flera där klarar du dig med att få bara halva håret avslitet... *skrattar rått*

Närå skämt åsido. Otäckt det där med tand-drömmarna och Tommie. Nästan läskigare när vår drömguru Piraja bekräftar drömmen/händelsen. Läskigt.

mvh Eva

Huuu! Med tanke på Apollo13´s inlägg.. Undrar om sånt man drömmer verkligen har betydelse... Vad säger din drömbok?

mvh Eva

Den säger en hel del. Rent historiskt finns ju drömtydningar redan på biblisk tid då Gud ofta gjorde sig hörd genom drömmarna. Sen har vi en hög med s.k. siare som Nostradamus m.fl. som även dom fick budskap via drömmar o.s.v. Dock, tolkningen är fri och det är ingen vetenskap så det som kan stämma för en person kan vara helt fel hos en annan...jag väljer att tro på det som är gott och blunda för elände...:idea:

mm jag har ju sett när du blivit arg på doc ;) nej då. jag tror inte du är så farligt inte, iaf inte så länge man smeker dig medhårs och det tänkte jag göra ;)

men ja, det var inte roligt att få höra det, däremot så. ptja, det har ju redan hänt och det blir ju inte värre än att någon dör och det har han ju tyvärr redan gjort.

vad säger din bok om att det kommer stora vågor? i typ tsunami storlek. (på torra land mitt i inlandet) att man e knäpp i huvudet? :angel:

*edit*

vad heter boken? jag vill ha den :)

:eek: ...du gillar det dramatiska, va???:angel: ...

Vågor: Om du drömmer om vågor får du vara beredd att slåss för din lycka...

PM kommer med bokens namn...

Snälla drömguru, kan du inte skriva bokens namn här?

Jag tror inte det är något som bryter mot forumreglerna.

mvh Eva

*muttrar*
varför ska allt vara så himlans svårt för...

men det kanske stämmer. (iof är det väll lätt att pussla ihop allt till att det blir till det som står i boken)
men precis ALLT strulade, förhållandet, jobbet och hästen, de tre viktigaste sakerna i livet.
iof fick jag ju otrolig hjälp av Eva :love: som satte fart på hästkräket och efter att ha fått lite trevligare humör av det så blev det bättre på pojkvänsfronten. Däremot så börjar den jäkeln klaga nu för att jag är så mycket i stallet :devil:
Så klart inte livet ska vara lätt :devil:

Liknande trådar

Kropp & Själ Vad har ni drömt senaste tiden? Min senaste dröm var mycket snurrig, men rätt häftig ändå! Började med att drömma om en kompis och...
Svar
11
· Visningar
2 848
Senast: Riley
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 025
Senast: mackan
·
Träning Har haft uppe en tråd för ett bra tag sedan ang. mitt sto och en del funderingar runt henne. Behöver nog lite råd över vad jag ska göra...
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama