Värsta hästmardrömmen?

Sv: Värsta hästmardrömmen?

...drömguru:angel: ...:rofl:ja ja, tittar in från jobbets dator tillfälligt ...nåväl, här kommer bokens namn och ISDN då...:

Drömtydning, Dina drömmar från a-ö

Wahlströms, ISBN 91-32-31582-1

Måste det vara en hästmardröm?? I så fall har jag ingen som jag minns. Går det med andra djur?

Har en del mardrömmar om mina jakthundar :cool:

Jag har också drömt sånna sjuka saker, och varje gång har det varit någon av mina bästa vänner som har gjort det hemska. Det har också handlat om att någon har stulit dem, tjuvridit eller misshandlat. En natt vaknade jag kallsvettig, drömde att min kompis hade klippt av den långa fina manen på min andalusier, så han hade fått "FJORDING MAN" :eek: Och ilskan i dessa mardrömmar går inte ens att beskriva, man är helt enkelt så FÖRBANNAD när man vaknar så det går bara inte att släppa. Vad sjuk man är...:smirk:

En natt vaknade jag kallsvettig, drömde att min kompis hade klippt av den långa fina manen på min andalusier, så han hade fått "FJORDING MAN" :eek: Och ilskan i dessa mardrömmar går inte ens att beskriva, man är helt enkelt så FÖRBANNAD när man vaknar så det går bara inte att släppa. Vad sjuk man är...:smirk:

Jösses, jag hade DÖTT manen på min häst är OJ SÅ HELIG.
jag förstår verkligen att det måste varit riktigt traumatiskt

JA, det går med andra djur.. *hoppar upp och ner* Vill höra!

mvh Eva

Ev.tydningar av kommande drömmar kan icke ske förrän tidigast i morgonkväll p.g.a. jobb. Bara så ni vet:angel:

Jösses, jag hade DÖTT manen på min häst är OJ SÅ HELIG.
jag förstår verkligen att det måste varit riktigt traumatiskt

Tack för att det finns någon som fårstår mig! :bow: :bow:
Den som vågar ha av ett hårstrå av manen på mina hästar kommer att gå ett mycket plågsamt öde till mötes...Helt klart HELIG!

Usch vad gräsligt!

Håll i dig nu, jag har inte drömt manklippnings-scenariot. Jag har råkat ut för det!

En av mina bästisar klippte och ryckte en av mina hästars man så den blev sig aldrig lik mera...
Ja var skitarg på mig själv lääänge efteråt. Grämde mig som sjutton. Kunde ju inte gnälla på henne, hon visste ju inte att det var helig mark typ....

Vi är i alla fall fortfarande goda vänner, kanske ännu mera idag.

mvh Eva

:bow: Stora Heliga Drömtyderska!

Vi väntar så gärna tills SHD vill se åt oss lumpna tillbedjare...

mvh Eva

JA, det går med andra djur.. *hoppar upp och ner* Vill höra!

mvh Eva

Oki...

Har en terrier... hon börjar bli lite till åren men är still going strong i skogen. Hon har fått lite spö av vildsvin så hon är inte så pigg på dem nu för tiden.

Hur som helst... En natt drömde jag följande..

Jag var ute i skogen med terriern.. Vi skulle jaga rådjur hon och jag.
På ett hygge ser jag henne få upp en ståtlig råbock som hon jagar efter. Sen blir det väldigt tyst..... En lång stund (läs evighet) stod jag där på hygget i vinden och väntar på att hon skall komma tillbaka...

Efter ett litet tag hör jag hur det prasslar i buskarna och där kommer hunden.... Men hon är bara halv!!! :eek: Inget blod eller så... men bakkroppen saknas...

I mitt logiska drömtillstånd så förstår jag att jag måste leta reda på bakkroppen innan vi går hem...:crazy:

Letar åt det håll hon kom ifrån. Möter en annan jägare som berättade att han sett rådjuret förvandlas till ett vildsvin med jättebetar och det var det vildsvinet som delat hunden i två halvor...

Vi beslutar att leta tillsammans.... Han vill nämligen inte möta den andra halvan springades lös i skogen då den inte har öron och inte kan kallas in :o Logiskt i drömmen det med...

När vi börjar leta infaller den där konstiga känslan man kan ha i en dröm att man går frammåt men att det går så hiskeligt långsamt... Man stretar och kämpar men kommer inte framåt....

Sen vaknade jag..... Kände efter under täcket att det var en hel terrier som låg där och inte en halv....

Ja usch vad sjuka drömmar. kommer inte på nån nu men jag drömmer nog mest bra drömmar om mina hästar. Men jag var orolig på riktigt då de var en del ponnys som blev stulena i somras. Fy sjutton.
:eek:

:eek: ...undrar stilla om det står nåt om detta i "drömboken"...Ser med spänning fram emot att få komma hem och kika...:D

OT.....

Jag har gjort manklippnings scenariot själv på min häst.... Så nu behöver jag inte oroa mig för att någon annan skall göra det. Men det var efter stor vånda och funderingar i flera månader innan jag kom så långt som att sätta saxen i manen på henne.

Resultatet blev faktiskt till det bättre efter att drygt 30 cm man försvann.

Oh no!! :eek: Du måste vara en mycket god människa som fortfarande kan umgås med din vän :bow: Jag hade nog som lindrigast traskat hem till vännen en mörk natt med saxen i högsta hugg och klippt av henne håret. Nej föresten, inte en sax, en rakapparat! :devil: Så vad ni en gör, klipp inte manen på mina hästar! :smirk:
Föresten, jag lider med dig och hoppas att pållens man växer ut igen!

Åh herre gud..

Jag skrattade hysteriskt åt den halva hundbakdelen som inte kunde inkallas för den inte hade några öron....

Nästan lika illa som härom dagen då jag höll på att kissa på mig av skratt. I becksvarta skogen. Två rädda hästar tror det kommer ett köttätande monster från ängen bakom granarna. Vi vrålar SJUNG! och den som kommer ridandes vrålar för full hals Sound of Music.

mvh Eva *ett toabesök senare*

OT.....

Jag har gjort manklippnings scenariot själv på min häst.... Så nu behöver jag inte oroa mig för att någon annan skall göra det. Men det var efter stor vånda och funderingar i flera månader innan jag kom så långt som att sätta saxen i manen på henne.

Resultatet blev faktiskt till det bättre efter att drygt 30 cm man försvann.

Men rannsaka ditt minne nu. Drömde du inget stort innan? Alltså innan du beslöt dig för att verkligen klippa manen?

mvh Eva

Jo det är nog så att jag kan betraktas som en god människa :crazy:
Sist jag var på besök i stallet, kompisen har egen numera, så presenterades jag av kompisen för stallägaren som "min hästguru.."

Gråt inte över den förlorade manen, jag sålde hästen :idea: så nu har jag bara långhåriga kvar *listigt va?*

mvh Eva

Liknande trådar

Kropp & Själ Vad har ni drömt senaste tiden? Min senaste dröm var mycket snurrig, men rätt häftig ändå! Började med att drömma om en kompis och...
Svar
11
· Visningar
2 848
Senast: Riley
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 025
Senast: mackan
·
Träning Har haft uppe en tråd för ett bra tag sedan ang. mitt sto och en del funderingar runt henne. Behöver nog lite råd över vad jag ska göra...
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama