Värsta hästmardrömmen?

Sv: Värsta hästmardrömmen?

Tack för att det finns någon som fårstår mig! :bow: :bow:
Den som vågar ha av ett hårstrå av manen på mina hästar kommer att gå ett mycket plågsamt öde till mötes...Helt klart HELIG!

Det var därför jag hade ett långt och tydligt snack med min medryttare när hon var och provred. Jag talade om för henne att hon inte fick röra ett strå på manen och skulle hon borsta den så är det liiiiter med glansspray som gäller!

en kompis till mig fick syn på en bild på apollo när han hade kort man och så säger hon... ooj va snygg han va i kort man, ska du inte klippa av den?
jag såg ut så här (helt ärligt :angel: ):

:eek:

usch, rena mardrömmen

OT.....

Jag har gjort manklippnings scenariot själv på min häst.... Så nu behöver jag inte oroa mig för att någon annan skall göra det. Men det var efter stor vånda och funderingar i flera månader innan jag kom så långt som att sätta saxen i manen på henne.

Resultatet blev faktiskt till det bättre efter att drygt 30 cm man försvann.

spöstraff på den :p

...förstår inte detta, egentligen. Coben hemma hade låååång tillsynes vacker man...MEN, den kan närmast jämföras med "svinto":mad: ...Det borstades och pysslades och så fick hon gå på bete hela sommaren...ackja... När hon kom hem var det iallafall det närmaste en mardröm med häst inblandat jag kommit nära:crazy: ...Sax, jag räddades av en sax. Alltså, vill jag ha dreadlocks på hästen så vill jag skapa dom själv och inte ha dom "self made" så att säge...:eek: ...Snacka om mardrömmar!!! (PS svansen är lika dan...:cool: )

Nästan lika illa som härom dagen då jag höll på att kissa på mig av skratt. I becksvarta skogen. Två rädda hästar tror det kommer ett köttätande monster från ängen bakom granarna. Vi vrålar SJUNG! och den som kommer ridandes vrålar för full hals Sound of Music.

mvh Eva *ett toabesök senare*

Det var en ridtur att minnas. jäkla roligt när någon sa:

någon: jösses helen håll hästen, håll hästen, jag kissar på mig *slänger åt helen ena tygeln och drar ner brallerna och kissar på plats*

:rofl: :rofl:

hehe, men vadå, det finns ju hundraser som har dreadlocks i pälsen, så varför inte en häst?

...förstår inte detta, egentligen.

Titta på de här bilderna och säg igen att du inte förstår :p

utan man :cry: :confused:
7580944.jpg

med man, iof ingen bra bild
5399333.jpg

(ej jag på bilden)

Men rannsaka ditt minne nu. Drömde du inget stort innan? Alltså innan du beslöt dig för att verkligen klippa manen?

mvh Eva

Nä.... inte som jag kan minnas i alla fall.... Hur som helst så hade jag en idé om att hon skulle bli snyggare i stubb.... För det är det vi talar om på denna häst.... snaggad totalt alltså... Och faktiskt blev det så. Hon är snyggare i snagg....

Skulle jag ångra mig så kan jag ju låta det växa ut igen.. :D
Hon skall ju gå här och vara mamma i sommar så det är ju inte så många som ser henne....

Att anses som "hästguru" är ett gott betyg, all heder åt dig! :) :bow:

Smart! Då behöver vi inte bekymra oss mer om den korthåriga hästen, då gläds vi åt de långhåriga vi har kvar tycker jag :D

Bra tips, ska komma en eventuellt-blivande-medryttar-tjej på söndag och titta hos mig. Ska nog ha ett man snack med henne då för säkerhets skull....:smirk:

What!? Klippa!? NO WAY!! Jag förstår helt klart ansiktsuttrycket!

Ack så synd!
Här bespetsade jag mig på en smaskig berättelse om ond bråd död eller någon dramatiskt.

Buhuhuhu.. *gråter tillgjort*

mvh Eva

Kom igen nu, inga mer drömmar?

Inte ens härliga såna?

mvh Eva

Jo, jag var rejält off, kan jag säga
provridningen var på riktigt, ett tag sen, drömmen är väl en spin off på de friheter h*n tar sig....

på tal om man, så gjorde jag dressyr-flätor(knutor på pållen en gång, mina stallkompisar såg honom, tyckte han såg ut som en bög, om nu det ska vara ett skällsord, har i alla fall aldrig gjort om det.

Stackars pållen! Mina arabhingstar här hemma har också fått bög-anklagelser, fast det kan man faktiskt nästan förstå, och det beror inte på några dressyr-flätor....:crazy:

Kom igen nu, inga mer drömmar?

Inte ens härliga såna?

mvh Eva

Räknas det som mardröm att drömma att ens tilltänkta wannabereininghäst går pleasure som en klocka men Vägrar gå reiningen ordentligt? Vaknade kallsvettig med en hemsk övertygelse om att jag ska hålla mig till pleasure.....

Fett!

Men vi vill höra alla detaljer. Din förtvivlan eller ditt ursinne.

Hon den Stora Allsmäktiga Drömtyderskan måste ju ha något att slå på i Boken.

mvh Eva

Stackars din häst som måste vara bög.

Min brukar få heta hingsten.

:crazy: Eva

Liknande trådar

Kropp & Själ Vad har ni drömt senaste tiden? Min senaste dröm var mycket snurrig, men rätt häftig ändå! Började med att drömma om en kompis och...
Svar
11
· Visningar
2 848
Senast: Riley
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 025
Senast: mackan
·
Träning Har haft uppe en tråd för ett bra tag sedan ang. mitt sto och en del funderingar runt henne. Behöver nog lite råd över vad jag ska göra...
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama