Värsta hästmardrömmen?

Sv: Värsta hästmardrömmen?

Fett!

Men vi vill höra alla detaljer. Din förtvivlan eller ditt ursinne.

Hon den Stora Allsmäktiga Drömtyderskan måste ju ha något att slå på i Boken.

mvh Eva

Tjadu.. till att börja med så hade hon GLITTER på rumpan o.0 ordentligt kort man alá halterpållar, så mkt silver att det var pinsamt och lössvans.. Jag var supersminkad, überplatina blond med hår ner till rumpan, chockrosa chaps, rosa skjorta (svarta detaljer på allt), sadel å träns svarta... å av någon anledning hade vi fått dispans på att tävla AQHA.. så där var vi, inne i nån attans pleasureklass, glittandes mer än tamigtusan havet en sommarnatt..

Jag är INGEN pleasureryttare, jag tycker INTE om glitter, min häst ska då tusan inte ha glitter på arslet och jag kommer aldrig ha långt hår.. Rida sminkad? 0.o

Neeeeeeee..... det var ångest, ångest, ångest.... *rysa*

jag drömde en hemsking till dröm när jag skulle sälja min förra pålle :crazy:

han markerade nämligen ½ grad på en diagonal efter böjprov.. (höger bak och vänster fram har jag för mig) under veterinärbesiktningen.

Natten till vet.bes fortskred såhär...
det första jag kommer ihåg av drömmen är hovklapper.. fast inte klipp-klopp utan klomp....klomp.... Sedan sitter jag helt plötsligt och kör en stor grön jeep med ett superlångt hästsläp på!

Det fanns säkert plats för typ 30 hästar i den. fast man såg bara släpet från insidan.. Bilen hade skotskrutig klädsel och ett sånt där galler mellan baksätet och bagageutrymmet.

I bagageutrymmet sitter en stor fågelhund av något slag och flämtar för glatta livet. Och i passagerarsätet sitter min sambo och skrattar och skrattar och skrattar. Inte hysteriskt utan typ.. "hahaha"...och så repris.. "hahaha".

Iallafall så ser man plötsligt hela ekipaget från sidan. släpet är en helt vanlig tvåhästars transport! :eek:
konstigt tycker jag och måste kika in. då är det helt plötsligt superlångt inuti och fullproppat med hästar :D Sen kommer sidobilden tillbaka och ekipaget kör iväg utom synhåll. Alltså står jag och tittar på det från sidan av vägen? :confused:

Jag sätter mig ner på vägrenen och tittar i mina besiktningspapper.. läser om markeringarna och så hör jag det där klomp...klomp igen.

Sen kommer det en liten skruttig bil typ nissan micra med en häst fastbunden bak på bilen på något vis. Stackaren har bara två ben... och hoppar fram jämfota på dem... Självklart fattas de ben som min pålle markerade på. Och då ser jag ju att det är min häst! :eek:

Så tittar hästen på mig och suckar högt och tydligt och stannar. Bilen stannar också. Sen kommer en mittimellanmörk- hyad man (typ indier) ut ur bilen. Skär av repet som hästen är bunden med och hästen "klompar" iväg i en ryslig takt längs med vägen bortigenom. Och jag bara tittar på honom och skrattar som en dåre:eek:

sen vaknade jag av mina pip som kom när jag skrattade i sömnen! :eek: :eek: Fy vad jag kände mig elak!
vad betyder den drömmen tror ni?

Nästan lika illa som härom dagen då jag höll på att kissa på mig av skratt. I becksvarta skogen. Två rädda hästar tror det kommer ett köttätande monster från ängen bakom granarna. Vi vrålar SJUNG! och den som kommer ridandes vrålar för full hals Sound of Music.

mvh Eva *ett toabesök senare*

jag tycker Sound of Musif är ett givet val i skogen. Dock förvandlades ni till monster i min hästs ögon när ni skrattade så hysteriskt. Nästa gång ska jag sjunga något tråkigt, som någon gammal psalm eller något.

Jag brukar sjunga "älgarna protesterar" när det är jakt hemma.. så jägarna ska veta att våra hästar inte är några älgar eller rådjur eller vildsvin för den delen ^^ Mamsen och jag skrålar för fullt, jag bara väntar på att få en arg lapp i brevlådan där dom gnäller på att vi skrämmer bytena :rofl: :rofl:

Annars är "Han har öppnat pärleporten" ganska given med.... :bump:

Du ska få en mardröm, så kan dröm-gurun (dvs Piraja) översätta:

Jag fixar i stallet på kvällen, och allt är fridens liljor.
Nattar hästarna och åker hem. Nästa morgon åker jag
ut och ska släppa ut hästarna. (Känner redan hur pulsen
börjar öka) För mig åker jag dagen efter, men när jag
komer till stallbacken är allt helt övergivet, stäpplöpare
far runt och allt har en sandbrun ton... Då börjar jag
inse att något har hänt och springer med hjärtat i halsgropen
till stalldörren och förväntar mig ett tomt stall.... Men det
var mycket värre än så... I stallet står min häst plus två av
dom andra. Dom är så magra att det bara är skelettet med
skinn på. Jag spinger runt som en idiot och gråter och letar
täcken fast det var sommar, dom måste hålla värmen.
När jag kastat på täcken på allihopa börjar jag leta fram
mat. Ger alla hästarna en äve hö, jag kommer någonstans
ihåg att man inte kan ge svältande hästar en massa mat.
Går runt med vattenhink, men alla är döende så ingen orkar
dricka. Jag trugar i dom en näve vatten med milt våld..

Då inser jag att jag inte sett hingsten. Går ut genom dörren
och ser honom stå vid utfodringsstället, helt stilla. Kan inte
se vilket skick han är i på det avståndet, så jag börjar springa..
När jag närmar mig ser jag att han inte är såååå farligt utsatt,
vad skönt! Kommer fram och klappar honom på halsen. Då
känner jag att han är död, då han förvandlas till damm som
sprids för vinden. Sådär sakta att hästen verkligen löses upp
framifrån och bak, bit för bit... HEMSKT!

NÅgonting har ju hänt, det har gått fruktansvärt lång tid
från när jag tar in dom på kvällen och ska släppa ut dom
på morgonen. Hela gården är övergiven och ödslig. Inga
barn, inga fåglar möss katter, ingen familj utan allt är
så tomt. Förutom hästarna som står i stallet och inte har
kunnat tagit sig någonstans...

Jag vaknade av att jag storgrät, kudden var så blöt av
tårar att den kändes äcklig och jag HULK-grät verkligen!
Jag vet inte hur länge jag låg där och grät, men grät
fortfarande när jag kastade mig i bilen och åkte till stallet.

Jag mådde dåligt i flera dagar....

Så, Saida-piraja, vad säger din bok...

*Piraja sveper in...omsvept av färggrann kaftan...med Drömboken i högsta hugg*...:D

Oki...

Har en terrier... hon börjar bli lite till åren men är still going strong i skogen. Hon har fått lite spö av vildsvin så hon är inte så pigg på dem nu för tiden.

Hur som helst... En natt drömde jag följande..

Jag var ute i skogen med terriern.. Vi skulle jaga rådjur hon och jag.
På ett hygge ser jag henne få upp en ståtlig råbock som hon jagar efter. Sen blir det väldigt tyst..... En lång stund (läs evighet) stod jag där på hygget i vinden och väntar på att hon skall komma tillbaka...
Svårt att få en bra betydelse på detta...Drömmar om hundar för tur med sig, din hjärtevän förblir dig trogen, du behöver inte sakna pengar eller vänner. Om hunden morrar eller beter sig hotfullt kommer du att kunna besegra dina motståndare;)
Efter ett litet tag hör jag hur det prasslar i buskarna och där kommer hunden.... Men hon är bara halv!!! Inget blod eller så... men bakkroppen saknas...
Står inget om "delad" hund faktiskt...*bläddrar*...vänliga hundar är bra...
I mitt logiska drömtillstånd så förstår jag att jag måste leta reda på bakkroppen innan vi går hem...

Letar åt det håll hon kom ifrån. Möter en annan jägare som berättade att han sett rådjuret förvandlas till ett vildsvin med jättebetar och det var det vildsvinet som delat hunden i två halvor...
Drömmer man att man jagar/fångar ett vildsvin betyder det att man ska besegra en motståndare...Alt.att jaga ett vildsvin är ett varsel om svikna förhoppningar...
Vi beslutar att leta tillsammans.... Han vill nämligen inte möta den andra halvan springades lös i skogen då den inte har öron och inte kan kallas in Logiskt i drömmen det med...

När vi börjar leta infaller den där konstiga känslan man kan ha i en dröm att man går frammåt men att det går så hiskeligt långsamt... Man stretar och kämpar men kommer inte framåt....

Sen vaknade jag..... Kände efter under täcket att det var en hel terrier som låg där och inte en halv....

En mycket konstig dröm som jag inte kan hitta bra betydelser på i den bok jag har tillgänglig...kanske någon annan bukefalist som har "drömgurutalang" som kan upplysa oss via någon annan bok???*söker uppfordrande med blicken*...

Natten till vet.bes fortskred såhär...
det första jag kommer ihåg av drömmen är hovklapper.. fast inte klipp-klopp utan klomp....klomp.... Sedan sitter jag helt plötsligt och kör en stor grön jeep med ett superlångt hästsläp på!
Hovklapper förekommer inte i boken, tyvärr...inte bilar heller...:confused:
Det fanns säkert plats för typ 30 hästar i den. fast man såg bara släpet från insidan.. Bilen hade skotskrutig klädsel och ett sånt där galler mellan baksätet och bagageutrymmet.

I bagageutrymmet sitter en stor fågelhund av något slag och flämtar för glatta livet. Och i passagerarsätet sitter min sambo och skrattar och skrattar och skrattar. Inte hysteriskt utan typ.. "hahaha"...och så repris.. "hahaha".
Ah, hundar är ju ett gott omen:D...trohet, mod och tillgivenhet. Vänliga hundar = kärlek, rikedom och glädje. Drömmar om hundar för tur med sig;)...Men, dröm om skratt är det värre med. Efter en dröm om skratt följer tårar, ett varsel om sorg och smärta:eek:
Iallafall så ser man plötsligt hela ekipaget från sidan. släpet är en helt vanlig tvåhästars transport!
konstigt tycker jag och måste kika in. då är det helt plötsligt superlångt inuti och fullproppat med hästar Sen kommer sidobilden tillbaka och ekipaget kör iväg utom synhåll. Alltså står jag och tittar på det från sidan av vägen?

Jag sätter mig ner på vägrenen och tittar i mina besiktningspapper.. läser om markeringarna och så hör jag det där klomp...klomp igen.

Sen kommer det en liten skruttig bil typ nissan micra med en häst fastbunden bak på bilen på något vis. Stackaren har bara två ben... och hoppar fram jämfota på dem... Självklart fattas de ben som min pålle markerade på. Och då ser jag ju att det är min häst!
Kroppsdelar som fattas säger boken inget om...kanske tur det:crazy:
Så tittar hästen på mig och suckar högt och tydligt och stannar. Bilen stannar också. Sen kommer en mittimellanmörk- hyad man (typ indier) ut ur bilen. Skär av repet som hästen är bunden med och hästen "klompar" iväg i en ryslig takt längs med vägen bortigenom. Och jag bara tittar på honom och skrattar som en dåre

sen vaknade jag av mina pip som kom när jag skrattade i sömnen! Fy vad jag kände mig elak!
vad betyder den drömmen tror ni?
Läser endast innantill...:cool:

*Pirajan sveper kaftanen tätare omkring sig*...

*Pirajan sveper in igen, glor i boken*...

Jag fixar i stallet på kvällen, och allt är fridens liljor.
Nattar hästarna och åker hem. Nästa morgon åker jag
ut och ska släppa ut hästarna. (Känner redan hur pulsen
börjar öka) För mig åker jag dagen efter, men när jag
komer till stallbacken är allt helt övergivet, stäpplöpare
far runt och allt har en sandbrun ton... Då börjar jag
inse att något har hänt och springer med hjärtat i halsgropen
till stalldörren och förväntar mig ett tomt stall.... Men det
var mycket värre än så... I stallet står min häst plus två av
dom andra. Dom är så magra att det bara är skelettet med
skinn på. Jag spinger runt som en idiot och gråter och letar
täcken fast det var sommar, dom måste hålla värmen.
När jag kastat på täcken på allihopa börjar jag leta fram
mat. Ger alla hästarna en äve hö, jag kommer någonstans
ihåg att man inte kan ge svältande hästar en massa mat.
Går runt med vattenhink, men alla är döende så ingen orkar
dricka. Jag trugar i dom en näve vatten med milt våld..

Ja, det är redan konstaterat att hästar har en bra betydelse som regel *hämtar andan*...Det enda som står om mager häst är att om du ägen en sådan kommer du att gifta dig fattigt...:o ...tillägg om du drömmer om hö: Det gör endast den som i hjärtat är god, dygdig och ren...*ähum*

Då inser jag att jag inte sett hingsten. Går ut genom dörren
och ser honom stå vid utfodringsstället, helt stilla. Kan inte
se vilket skick han är i på det avståndet, så jag börjar springa..
När jag närmar mig ser jag att han inte är såååå farligt utsatt,
vad skönt! Kommer fram och klappar honom på halsen. Då
känner jag att han är död, då han förvandlas till damm som
sprids för vinden. Sådär sakta att hästen verkligen löses upp
framifrån och bak, bit för bit... HEMSKT!

Döden har en hel radda betydelser men jag kan inte hitta något som stämmer in på en död häst som försvinner i damm...

NÅgonting har ju hänt, det har gått fruktansvärt lång tid
från när jag tar in dom på kvällen och ska släppa ut dom
på morgonen. Hela gården är övergiven och ödslig. Inga
barn, inga fåglar möss katter, ingen familj utan allt är
så tomt. Förutom hästarna som står i stallet och inte har
kunnat tagit sig någonstans...

Jag vaknade av att jag storgrät, kudden var så blöt av
tårar att den kändes äcklig och jag HULK-grät verkligen!
Jag vet inte hur länge jag låg där och grät, men grät
fortfarande när jag kastade mig i bilen och åkte till stallet.

Jag mådde dåligt i flera dagar....

Så, Saida-piraja, vad säger din bok...
Inte mycket, tyvärr...men spontan vill jag ge dig en kram

Då kommer jag att ha mycket tur då.... drömmer ofta om mina hundar.

Det där med vildsvinet var lite värre... Vet att det förekommit vildsvin titt som tätt i mina drömmar... hmmmm men jag kan inte för mitt liv komma på om jag lyckades fånga det eller bara jagade det i drömmen..

Ja ja ... det får väl framtiden utvisa.. ;)

Då kommer jag att ha mycket tur då.... drömmer ofta om mina hundar.

Det där med vildsvinet var lite värre... Vet att det förekommit vildsvin titt som tätt i mina drömmar... hmmmm men jag kan inte för mitt liv komma på om jag lyckades fånga det eller bara jagade det i drömmen..

Ja ja ... det får väl framtiden utvisa.. ;)

Men, dröm om skratt är det värre med. Efter en dröm om skratt följer tårar, ett varsel om sorg och smärta:eek:

:eek:
Och sambon skrattade om och om igen...
och i slutet av drömmen så skrattade jag ju som en dåre :crazy:
nej usch.. jag hoppas verkligen inte sånt där stämmer :eek::crazy:

kl
usch vilka drömmar!
jag har inte drömt några hemska hästdrömmar, däremot drömmer jag ofta att jag dör, blir skjuten rätt i bakhuvudet med två skott på nära håll. Någon annan blir skjuten och ligger i blod men reser sig upp och såren läker ihop, lite som T1000 i terminator, marken fösvinner under mina fötter...
men det har ju inget med hästar att göra *smyginflikning här* *blink blink Piraja* :angel: :D

Psykopatisk och mytomaniskt ex i jesuskläder måste falla under "Galenskap" enligt mitt tolkande...:

Att drömma om galenskap i någon form är ett mycket lyckligt omen. Du kommer att lyckas med allt du gör, hur tokigt det än kan verka i början...

Om du drömmer att du träffar eller hotas av en galning betyder det att du snart ska få besök av en vän som vistats utomlands i många år.

Drömmer du att du ser en galning, är det ett tecken på att du kommer att lära dig att handskas med motgångarna i livet...

...så fram för mer/fler galningar:D

uuuh.
Har haft en hemsk dröm där en häst var inblandad...

Jag var red barbacka på vår gata (inne i samhället) och plötsligt dyker det upp en flock med kor bakom som är helt hysteriska.
Hästen springer snabbare o snabbare men korna närmar sig i fullfart.
plötsligt får jag en kartong, typ bananlåda, full med morötter i famnen. Rent instinktivt vet jag att jag måste slänga morötterna till korna så att de ska distraheras och förhoppningsvis sluta jaga mig.
jag slänger och slänger morötter bakom mig men efter en liten stund så kommer korna ikapp igen.
Jag rider in på min grannes baksida och siktar in mig på balkongen som sitter 3 meter upp.
Jag är panikslagen och slänger desperat kartongen till korna. De äter upp den och fortsätter jaga mig.
Jag klättrar upp på balkongen och korna klättrar efter.
Precis när jag ska in genom balkongdörren vaknar jag.
Skiträdd!
uuuh. Det var så läskigt.
Jag har varit rädd för kor sedan dess.

Har drömmen någon speciell betydelse tro?

Återkommer i kväll när jag slutat jobba. Detta tarvar en djupdykning i den berömda boken...plötsligt har det dykt upp kor och grönsaker så det borde vidga betydelserna något...;)

Återkommer i kväll när jag slutat jobba. Detta tarvar en djupdykning i den berömda boken...plötsligt har det dykt upp kor och grönsaker så det borde vidga betydelserna något...;)

haha.
Jag väntar med spänning :bump:

...Ok, nu kör vi då...:smirk:

Jag var red barbacka på vår gata (inne i samhället) och plötsligt dyker det upp en flock med kor bakom som är helt hysteriska.

Om du drömmer att du ser eller äger många kor betyder det att du ska bli mycket rik. Bara en ko betyder tur, flera kor står för rikedom...att dom jagar dig hysteriskt måste alltså betyda att det fullständigt kommer att regna rikedomar över dig i hysterisk takt, eller nåt...
:banana:

Hästen springer snabbare o snabbare men korna närmar sig i fullfart.
plötsligt får jag en kartong, typ bananlåda, full med morötter i famnen. Rent instinktivt vet jag att jag måste slänga morötterna till korna så att de ska distraheras och förhoppningsvis sluta jaga mig.
jag slänger och slänger morötter bakom mig men efter en liten stund så kommer korna ikapp igen.

OJ...morötter betyder nåt också...hmmm...hmmm *läser och begrundar*... Morötter: Den, som drömmer om morötter, har ett arv att vänta. Det är ett tecken på styrka och rikedom. Kanske i form av arv...:bump:

Jag rider in på min grannes baksida och siktar in mig på balkongen som sitter 3 meter upp.
Jag är panikslagen och slänger desperat kartongen till korna. De äter upp den och fortsätter jaga mig.
Jag klättrar upp på balkongen och korna klättrar efter.
Precis när jag ska in genom balkongdörren vaknar jag.

Balkongen är lite knepigare att tyda...Den enda betydelsen den kan ha ska vara, i drömmen, tillsammans med sin älskade och det är inga trevliga saker som betydelsen blir då. Ens förhållande kan drabbas av ett plötsligt avbrott...sjukdom...frukta tidigare rivaler...svartsjuka som snart går över...och sen ett skapligt lyckligt slut ändå med kärlek o.s.v.... MEN, du var visst ensam med en massa kor på väg upp i balkongen och se det står det inget om i min bok, tyvärr;)

En rätt skaplig dröm så här efteråt, va???: :idea:

Jag har en gång haft en så hemsk mardröm där min häst var med så jag ryser bara jag tänker på den! :eek:

Jag drömde att jag var mitt ute i skogen och red när hästen snubblade och bröt ett ben. Det gick av helt och benet stog i 90 graders vinkel.

Jag hade ingen mobil med mej, det fanns inga hus på mils avstånd och jag var helt ensam.

Hästen led och jag försökte komma på ett sätt att avsluta hennes plågor.

Efter ett tag fick jag tag i en sten som jag försökte slå ihjäl henne med!

:eek:

Jag vaknade av att jag stog upp i sängen och skrek!!!!
Det var mitt i natten men jag packade en sovsäck och åkte till stallet.
Resten av den natten sov jag i hästens box.

Det är 14 år sedan jag drömde detta och hästen lever fortfarande (inga brutna ben)
:bow: :love:

Liknande trådar

Kropp & Själ Vad har ni drömt senaste tiden? Min senaste dröm var mycket snurrig, men rätt häftig ändå! Började med att drömma om en kompis och...
Svar
11
· Visningar
2 848
Senast: Riley
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 025
Senast: mackan
·
Träning Har haft uppe en tråd för ett bra tag sedan ang. mitt sto och en del funderingar runt henne. Behöver nog lite råd över vad jag ska göra...
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama