Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kl
På tal om cykel. Cyklar typ överallt själv, har hittills aldrig mött något ekipage, men den dagen kan ju komma då det ibland rör sig hästar här - det är ett rent sammanträffande att jag bara stött på de när jag promenerat. Inte heller har jag mött någon cyklist när jag ridit, så tanken har inte ens dykt upp kring hur man ska bete sig vid möte på cykel. Så till frågan, hur ska en cyklist egentligen bete sig vid ett möte?
Åh, busschaufförerna härute är så himla underbara!! De flesta bussarna kör nere på stora vägen så det kommer bara ca 2-4 bussar per dag på asfaltsvägen utanför stallet, men chaufförerna saktar ALLTID in, kör åt sidan och slår av motorn om de möter en häst
Dock märker man direkt om det någon gång är en chaufför som i vanliga fall kör i stan. Som du nämner så har de inte riktigt koll på bussen i förhållande till vägen, och de blir för det mesta väldigt förvånade om det plötsligt kommer en häst.
På tal om cykel. Cyklar typ överallt själv, har hittills aldrig mött något ekipage, men den dagen kan ju komma då det ibland rör sig hästar här - det är ett rent sammanträffande att jag bara stött på de när jag promenerat. Inte heller har jag mött någon cyklist när jag ridit, så tanken har inte ens dykt upp kring hur man ska bete sig vid möte på cykel. Så till frågan, hur ska en cyklist egentligen bete sig vid ett möte?
När jag stöter på idioter i trafiken rider jag rätt ut i vägen.
I höstas var jag ute och red på min treåring, var tvungen att rida en sträcka på vägen eftersom dom hade huggit ner massa träd där vi vanligtvis går.
Jag är helt ensam på vägen, ingen bil i sikte. Då ser jag en brandbil komma med blåljus som svänger in på vägen där jag rider.
Vad gör idioterna till brandmän? Sätter på sirenerna!!!!
Det fanns inte ens några bilar att flytta på, bara jag på min stackars unghäst som tur var inte brydde sig alls om sirenerna men jag blev så förbannad så jag red ut rätt framför brandbilen och viftade åt dom att stänga av ljudet och ta det lite lugnt.
När inte ens brandmännen får lära sig hur man beter sig när det finns hästar på vägen, ja då förväntar jag mig faktiskt inget annat av vanliga bilister heller..
Fast alltså... Visst, väldigt korkat att sätta på sirenerna av brandmännen, men att rida ut framför en brandbil i utryckning för att de kunde ha skrämt hästen, det är väl ändå snäppet värre!
Sen vet jag att man kan göra konstiga saker när man blir förbannad, och jag hoppas att det var något sånt som hände. Tur att ingen blev skadad iallafall!