Vårplanering!

Sv: Vårplanering!

En JRT som ägaren lämnade här för tre veckor sedan då hon flyttar till England och hans rabies inte är klart. Han är två år och kan "stanna" och nästan alltid "sitt" :D

Det låter som en perfekt kandidat till träningsgruppen. ;)

Just idag har jag varit toknöjd med unghunden. Han bara funkar! Sen vet jag att det antagligen kommer vara skit imorgon (unghundar är ju... unghundar), men jag njuter så länge det varar. :)

Det låter ju som att vi har några stycken som kan tänka sig att hålla igång ihop.. Jag bor i Spånga, så det är bara en bit från R_C som huserar i Järfälla..

Känns som att vi kanske kan få ihop något. Om det är någon som vill prova eftersöksgrenar (så som vi vorstehfolk gör) så kan jag hjälpa till lite. :) Klöv och blod kan jag också skaka fram.

När funkar bäst för dig? Jag och R_C har rätt flexibla tider (utom onsdagar då jag rider)...

Jag jobbar oregelbundet. Så den här veckan är jag t ex ledig hela veckan tom lördag (fast då ska Inte_Ung hämta hem sin häst). Nästa vecka är jag ledig tisdag och onsdag och veckan därpå måndag.

Bor i Uppsala men Järfälla är inte omöjligt långt bort, iaf inte om jag lyckas övertala sambon att köra :p Kan hälsa på farmor då (bor i Hässelby) :D

En JRT som ägaren lämnade här för tre veckor sedan då hon flyttar till England och hans rabies inte är klart. Han är två år och kan "stanna" och nästan alltid "sitt" :D

Åh, då kan din JRT ungefär lika mycket som min tant :D
(Min tant kan "sitt", "sitt fint" och ibland ligg. Hon kan iof lite småtricks också, som att buga och släcka lampa, men sedan tar det stopp :p)

Ja jag vände mig till "er alla" egentligen! :D

Nädå, jag har bil och kan lätt ta mig runt. Är student och kan ofta även dagtid i veckorna. Jag har bara svårt för att gå långa promenader, klättra och bära tungt men klarar det mesta i måttlig mängd. Ingen halvdagsvandring genom skog och mark till "perfekta spårmarker" med andra ord... ;)

4 april börjar vi kurs i tävlingslydnad
10 april tävlingsdebuterar vi i freestyle
26 april börjar vi fortsättningskurs i agility

Målet med freestyletävlandet är så klart att få uppflyttningspoäng men jag räknar med att det inte kommer första tävlingen. Målet med kurserna är att bli redo att börja tävla även dessa grenar under sommaren.

På hemmaplan ska vi (förutom träning på ovanstående såklart) också få igång spårandet ordentligt för nu har han börjat göra framsteg! Hade tänkt gå en kurs men det kommer det inte finnas utrymme för under våren så vi kör på själva och så blir det kanske kurs senare nån gång. Målet är egentligen bara att ha kul.

Senast ändrad:

Det låter ju som att vi har några stycken som kan tänka sig att hålla igång ihop.. Jag bor i Spånga, så det är bara en bit från R_C som huserar i Järfälla..

Känns som att vi kanske kan få ihop något. Om det är någon som vill prova eftersöksgrenar (så som vi vorstehfolk gör) så kan jag hjälpa till lite. :) Klöv och blod kan jag också skaka fram.

Ni råkar inte ha lust att ha en viltspårsamträning runt påsk eller så? :angel:

Jag och det ouppfostrade odjuret här hemma ska gå en allmänlydnadskurs nu med start 6/4. Sen funderar jag på en spårkurs med start 4/5, men det är bara en lös tanke än så länge :D

Hittade en MH betydligt närmare hemorten än den första jag tänkt på... Hmm. Fast det kanske är dumt att göra det redan i maj? Vi har hunnit med fyra kurstillfällen innan. Iofs inte säkert att vi får plats ändå.

kl

Till flera

Kan ni inte ha någon träningsgrupp runt påsk? Ledig alla påskdagar.
Då kan jag och störningsmomentet (7mån) komma och träna lite med er, jag har bil och inga problem att åka runt 10-15 mil för att träffa trevligt folk med hund.

Nädå, han är varken störd eller störningsmomnet, men en glad kille på 7 mån.

Men vi har väl fler träffar? Jag träffas gärna i grupp och tränar regelbundet. :) Hur ofta och när kan vi bestämma från gång till gång.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka