Vårplanering!

Sv: Vårplanering!

Får väl rycka tag i Red_chili eller så och fixa en träningsgrupp. ;)

Gärna för mig ;)

Under våren...
Förhoppningsvis debut i LK 1 med Wahidah.
Om Zalas tass håller så ska vi börja träna agility.

Det enda som är helt spikat är att Wahidah ska debutera på lure coursing-fältet :D I början av maj blir det tävling för henne!
Zala kommer också följa med, men är för gammal för att få tävla. Har jag tur får hon springa ett provlopp eller agera stödhund åt någon som ska ta licens.

Hundens och min vår ser ut så här

Den 31a börjar vi en lydnadsträningskurs

Den 10/4 ska vi på vår 1a utställning i Eskilstuna, en inoff startar vi med, bra träning.

I mitten av maj ska vi iväg på en träningshelg

Den 22a maj vår 2a utställning i Oxelösund, även det en inoff, vi börjar med det, det är bra träning inför sommaren/hösten ev.

På söndagar nu i vårdagarna startar spårgruppen, den ska vi vara med i.

Åhåå.. Så, när börjar vi? :angel:
Apporten måste sättas bättre än den är idag. Waha är ju perfekt störning iof eftersom hon är det snyggaste som finns på fyra tassar enligt Hatjo. ;) Ska vi konferera lite?

Jag har ju glömt en punkt i mitt vårschema! Vi ska gå handlerclinic den 10:e april också. Man måste ju öva lite. :)

Attans då. När du kommer igång igen kan du väl lägga träningen på annan dag än onsdagar? ;)

Ian ska starta öppenklass viltspårprov så fort som möjligt, och sedan även lydnadsettan så fort jag känner att vi har rätt feeling.

Grima ska hårdtränas inför IPO I, allt "tekniskt" sitter sen förra året då jag var tvungen att stryka mig, men hon har tappat en del välbehövlig kondis som jag vill få upp innan starten också. Det börjar från och med idag när jag får hem min cykel :)

Har inga datum i huvudet nu men vi ska åka på ett gäng utställningar, gå viltspårkurs, förmodligen göra (och klara?) anlagsprovet viltspår samt gå agilitykurs och sökkurs på brukshundklubben.

Godkänt anlagsprov i viltspår är väl enda målet för våren, då kan vi nog fixa championatet innan året är slut. Jag skulle så gärna vilja att hon tog CERT på utställning också men det är mest önskedrömmar..

Just det, i maj/juni blir det MH också!

Senast ändrad:

Åhåå.. Så, när börjar vi? :angel:
Apporten måste sättas bättre än den är idag. Waha är ju perfekt störning iof eftersom hon är det snyggaste som finns på fyra tassar enligt Hatjo. ;) Ska vi konferera lite?

Typ.. nu i helgen? :D Jag pluggar ju på distans och kan lägga mitt schema hur som helst. Är upptagen 3e mars, men annars inget inplanerat förrän i maj. Du får kolla upp när det passar dig så anpassar jag mig efter det.

Har ni en buketräningsgrupp? Åååhhh.

Tydligen :p Nämen, jag och Roxer känner varandra även "på riktigt" (tack vare buke) och bor hyfsat nära varandra. Men råkar du eller någon annan vilja träna med oss norr om Sthlm så är det väl bara att haka på :laugh:

Typ eh 5mil norr om Estocolmo men trevligt folk kan ju vara värt lite restid. Även om vi nog inte skulle tillföra något annat än kaos :rofl:

Sist jag hade hund att träna med var det en schäferkorsning som kunde upp till lydnadsklassIII oavsett om föraren kunde eller inte :angel:

Typ eh 5mil norr om Estocolmo men trevligt folk kan ju vara värt lite restid. Även om vi nog inte skulle tillföra något annat än kaos :rofl:

Sist jag hade hund att träna med var det en schäferkorsning som kunde upp till lydnadsklassIII oavsett om föraren kunde eller inte :angel:

Jag håller till ca 2 mil norr om Sthlm, i Järfälla. Är det "lagom långt bort"? :p
Sådana hundar är världsbäst! Vad har du för vovve nu?

Roxer, det blir perfekt! Vi kan ju höras på tele eller något och bestämma plats och tid :)

När han får börja i Öppen Klass då startar vi off-utställningar.

Tycker att när han är valp så kan han gå på inoff och lära sig att bete sig..:D, för att vara proffs sen i riktiga utställningsringen :angel:

Vi kan starta en. :)

ÅH! Får jag vara med?? :laugh: Jag bor strax norr om Vallentuna (1mil från brottby) och har gått grundkurs LK1 med Loka men skulle behöva en träningsgrupp för att få upp motivationen att bli "klar" och börja tävla. Den 26 kan jag dock inte, då ställer jag ut valpen i Järbo (rasspecial).

Jag ska också gå viltspår med Loka, hon har en 1:a i ÖKL och jag vill ha två till. Vilken domare ska du gå för i Brottby undrar jag nyfiket? Flyttade hit i somras och har inte så stor koll här. Har däremot tränat privat för L.N och hans fru i Tyresö samt gått prov för dem - båda kan varmt rekommenderas!
Har också gått prov för G.Ä i Järfälla, väldigt trevlig. Så jag hakar gärna på och går nåt viltspår också. :)

Utöver det tränar jag agility med Loka på VaBK till och från. Det är ofta tomt där så jag får ofta träna helt ifred. Valpen gör jag inte så mycket med än, vi har lite utställningar inplanerade och till sensommaren blir det MH.

Jag är tyvärr inte så jättemobil just nu med foglossning och ryggproblem så det blir inte så många promenader för hundarna, försöker kompensera det genom att träna mer mentalt med dem. I agilityn är det fokus på långdistansdirigeringar om man säger så... :angel:

Ja hos frun, L dömer inte prov längre men håller gärna träningar. Hon brukar ha lite väntetid dock så planera i god tid.
Ringer man G.Ä så får man ett spår lagt till morgondagen i princip, han är ruggigt snabb.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka