Roxer
Trådstartare
Nu när snön börjar smälta undan så fick jag ett väldigt sug efter att aktivera vovvarna. Detta resulterade i att jag nu anmält Hatjoknas till följande aktiviteter i vår:
24/4 - Östsvenska vorstehklubbens utställning i Enhörna, ukl.
14/5 - Viltspårprov anlagsklass i Brottby
22/5 - Viltspårprov anlagsklass i Fulltofta (kanske öppenklass om det går bra helgen innan)
4/6 - Vorstehklubbens riksutställning i Herrfallet
Utöver det här så ska vi igång och börja spårträningen på allvar (snön ska bort!), befästa apporten ordentligt samt börja träna på eftersöksgrenarna i öppenklass. Måste få tag på vitfågel och kanin (helst) innan dess dock. Ska även se om jag hittar en lämplig kurs för oss att gå, som inte krockar med allt annat jag är uppbokad på. Målet är ett första pris i öppenklass till hösten!
Vad ska ni hitta på i vår med era vovvar? Vad har ni för mål?
24/4 - Östsvenska vorstehklubbens utställning i Enhörna, ukl.
14/5 - Viltspårprov anlagsklass i Brottby
22/5 - Viltspårprov anlagsklass i Fulltofta (kanske öppenklass om det går bra helgen innan)
4/6 - Vorstehklubbens riksutställning i Herrfallet
Utöver det här så ska vi igång och börja spårträningen på allvar (snön ska bort!), befästa apporten ordentligt samt börja träna på eftersöksgrenarna i öppenklass. Måste få tag på vitfågel och kanin (helst) innan dess dock. Ska även se om jag hittar en lämplig kurs för oss att gå, som inte krockar med allt annat jag är uppbokad på. Målet är ett första pris i öppenklass till hösten!
Vad ska ni hitta på i vår med era vovvar? Vad har ni för mål?