varnvård....

zazza girl

Trådstartare
nu e det så här att jag vet om en häst som stå en bit i från där jag bor ,som inte är i bästa skick , ha fått höra av folk att hästen inte ha det bra alls och att dom desutom inte äger hästen...

ha nu letat fram ägarens nummer som bor långt här i från ..
ska jag ringa henne eller till djur skyddsföreningen ...???

vad hade ni gjort ...???

tacksam för hjälp snabbt , eftersom hästen lider.....

Sv: varnvård....

Ring ägaren först eller prata med dom som har hand om hästen nu. Ta reda på först vad det är för anledning till att hästen ser ut/beter sig (nu vet jag inte om du har sett hästen själv).

ja jag ha sätt hästen själv , och de jag se tycker jag e varnvårderi , han e mager och man se alla revbenen när man stå typ 10 meter i från hästen ....
dom som ha han , e inga man gå och prata med , för då bli man idiot förklarad...

nu e det så här att jag vet om en häst som stå en bit i från där jag bor ,som inte är i bästa skick , ha fått höra av folk att hästen inte ha det bra alls och att dom desutom inte äger hästen...

ha nu letat fram ägarens nummer som bor långt här i från ..
ska jag ringa henne eller till djur skyddsföreningen ...???

vad hade ni gjort ...???

tacksam för hjälp snabbt , eftersom hästen lider.....

Det finns otaliga trådar i ämnet,,, varför inte söka på dom och utifrån bästa förmåga ta till sig den informationen.

Lägg dig inte saker som du inte har med att göra genom att klampa in där och delge din sin på vad god hästhållning innebär. Blanda heller inte in djur skyddsföreningen.

Gör så som lagen säger att du som god medborgare ska göra genom aggerande. Ring kommunens djurskyddsinpektörer och gör en anonym anmälan med all den information du till dom kan delge. Sedan kommer dom besöka denna hästägare för att ta del av hur det i verkligheten förhåller sig.

Djurskyddsföreningen ringer man inte när man anser djur lider, utan till Miljö och hälsoskyddet. Ring kommunväxeln så kopplar dom dig rätt.

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 711
Senast: Murray
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 162
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 875
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka