Varningsklockor för smuggelhund annons

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varningsklockor för smuggelhund annons

Lämnade in tips till dem och hon som tog emot mig tyckte det var bra iallafall:p

Man ringer sjv och tullen.
Vad får dig att tro att det är smuggelhundar?

Mest antalet hundar och de otroligt varierande åldrarna, saknad av skk nämnande i annonsen och lite till.

Bra jobbat!

Mamma jobbar på tullverket och har berättat om när dom stöter på just insmugglade djur.

Visst kan du ringa polisen, och hoppas att informationen vidarebefordras till Tullverket inom rimlig tid.
Du kan annars ringa 112, och be att få prata med Tullen.
De tar emot tips, även om det inte handlar om narkotika.

Just nu finns det massor av annonser om hundar som med all säkerhet är insmugglade.

TS, jag önskar att alla vore lika alerta som du!

Bra jobbat!

Mamma jobbar på tullverket och har berättat om när dom stöter på just insmugglade djur.

I detta fallet var det en skk kennel som blev som blev beskylld,vilket var lätt att kolla med med en sökning på google.

Jag vet inte riktigt varför du svarade just mig? Jag ser dessutom hellre att folk håller ett extra öga öppet för just såna här ärenden än att det slinker obemärkt förbi.

Så det finns ingen möjlighet att en SKK ansluten kennel kan göra fel i form av att smuggla in valpar alt ta för många kullar på samma tikar osv? Frågan är ärligt ställd.

Menar bara att bara för att en kennel är SKK ansluten så behöver det inte betyda rent mjöl i påsen.

Som jag sa till dobbis på mejl, jag lämnade in ett tips och nu får kunniga personer ta hand om det.
Även om det var en kennel så var det en annorlunda annons, speciellt från en skk-ansluten kennel.
Enda som var normalt var nog priset;)

Det finns säkert skk kennlar som gör både det ena och det andra.
Men i just detta fallet var det lätt kollat,hemsidan kom upp vid första söket,valparna var reg skk vid koll i hunddata.

Jag tycker ochså det är bra att folk är vakan men skulle bli skit förbannad om någon anmälde mig som valp/hund smugglare när det var så lätt kollat.
Och det enda som var fel i annonsen var att uppfödaren stavat chiwawa istället för chihuahua,och inte nämnde att dom var skk reg.

Men om man är uppfödare ska man väl kunna stava rasens namn rätt i en annons?

Jag skulle inte heller tycka det var kul att bli anmäld men jag tycker ändå det är bra att folk reagerar.

KL

Hellre en anmälan för mycket än en för lite för det finns mycket elände där ute på annonsmarknaden.

Om allt är som det ska så hade jag bara välkomnat en granskning. Då vet ju alla att man är grön sen :)

Vad är det egentligen som är så hemskt med att bli anmäld? Har man rent mjöl i påsen så kan en anmälan ju aldrig göra någon skada?

Jag tycker det :p

Och om det är den annonsen jag läste så förstår jag varför Keths reagerade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 499
Senast: monster1
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 455
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
340
Senast: alex.ha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II