varmare i rakat ben?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Uddatyp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 636
U

Uddatyp

min pålle har ju ett rakat ben nu sen sista ultraljudet och de benet är lite varmare än dom andra benen..är alltid så här efter att dom rakat benet..sen när håret växt ut igen är värmen lika i alla ben.

dom sa på kiniken att benet kunde bli lite varmare pga att de va rakat..

någon annan som märkt de? blir ju lite orolig när de är lite varmare än dom andra.
men de är ju inte varmare jämt..och när ja gått med honom är alla benen lika varma.

Sv: varmare i rakat ben?

kan ju vara så att eftersom det är rakat känner du ju direkt på huden, tar du på ett ben med päls är det ju luft mellan hårstråna som tar bort lite av värmen.

okej..har ja inte tänkt på..så kan de ju vara..tack.

det är ju bara för att det inte finns nån isolerande päls där. om du känner på en klippt häst så är den alltid varmare än en häst med vinterpäls då pälsen isolerar så bra.

Liknande trådar

Mat Detta är verkligen ett i landsproblem 😂 men undrar om jag bara inbillar mig? Sista typ året så har i princip alla hamburgare jag fått...
2
Svar
20
· Visningar
1 098
Senast: Blyger
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 733
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 420
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 094
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V