Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Fy vad tråkigt att det gått så här med hunden!
Minns att du skrev att hon haft rätt många hem redan och att hon inte va så gammal. Stackars hund, hon verkar ju inte må bra.
Du verkar ha gjort allt för den hunden, men det finns ju självklart en gräns.
Det finns inte nån hundklubb i närheten av dig som har en problemhunds instruktör? Du kanske kan ge det en chans.

ja, det stämmer..Hon är bara 1 1/2 år..stackaren. Som sagt är motivationen noll nu, och jag tror hon kräver mkt mer jobb med allt än vad vi trodde, med allt. Osäkeheten är no den största boven. Jag har ju bebis, hästen och en av våra katter är lite dålig nu, så det är för mkt som tar tid från den tiden hon skulle behöva. Hon skulle nog behöva ha en person i sitt liv, då kanske det funkat bättre..Men jag vet inte. Vill ju som sagt inte bara skjutsa henne vidare till nästa hem, bara för det är enklast för oss och vårt samvete. Men jag kan säga att jus nu har hon det inte bra hos oss heller..det e så svårt:crazy:

Här kör vi inga fasta tider heller :)
Men oftast så somnar och vaknar hon på kväll/natt och morgon någorlunda lika varje dag.
Vi brukar försöka ge lite gröt med fruktpuré när vi äter frukost annars får hon sitta med vid bordet när vi äter och ibland får hon en majskrok eller så då. Igår fick hon smaka kokad morot, det var gott tyckte hon :D
Är vi iväg på dagtid får hon oftast urpumpad mjölk på flaska eftersom hon annars gillar att amma lääänge ;)

När bör man börja erbjuda vatten till "maten"?

Tänkte införskaffa en sån MAM trainingbottle/hold me bottle, men de finns inte att köpa någonstans här :( så typiskt!
har testat vanlig pipmugg och även glas men det funkar inge bra, blir bara väldigt blött ;)

Ja det var ett knapplån! Men det känns som om alla har så strukturerat :)

Brukar känna så jag också när jag läser fast jag tycker det är skönt att inte ha några rutiner, då kan man lägga upp dagen som man själv vill :)

Prova med magnet under innan du hivar iväg dom. Jag behövde inte kasta en enda eftersom alla var magnetiska. (Det är bra med Ikea-kastruller!)

Kl
Vilken skitdag! :mad: Jag blev sjuk redan i torsdags, men var ändå nöjd över att det bara var halsont och sjukdomskänsla. Idag har snuvan kommit. :devil: Så jag nyser och springer och snyter mig var femte minut och inom kort kommer alltså min näsa att vara riktigt röd och fnasig och snygg... :grin: Vilgot önskar sig en roligare mamma, men än så länge sköter han sig mycket bra. Får väl se hur det blir framåt eftermiddagen. Har bett mannen komma hem så tidigt han kan, men jag skulle tippa att det inte blir före kl 17 ändå... :crazy: Nu väntar jag bara på att Vilgot också ska bli sjuk...

Jag hatar att snyta mig men är jätte noga med att köpa riktiga snytnäsdukar (gärna lambi) och smörjer näsan med idomin eller annan fetsalva för att slippa sårig och röd näsa.
Du får krya på dig!

Usch vad jobbigt med hunden... :( Har ingen erfarenhet av hundar och har inget råd att ge, men jag förstår känslan som uppstår när man är nära att ge upp... Jag var ju jättenära att lämna tillbaka vår totalt matfixerade kattunge och hade världens ångest över det. Men jag testade en "metod" som jag egentligen inte trodde på och på ett par veckor blev det som en helt ny katt! :bow: Tyvärr låter det inte som att den här hundens problem är lika enkla att fixa till...

För många år sedan hade jag en katt som inte gick att ha i möblerade rum och utevistelse var inte att tänka på eftersom jag bodde centralt. Hon fick åka till katthimlen och jag tror att vi båda mådde bäst av det. Fast jag saknar henne enormt, hon var verkligen speciell. :love:

Jag hatar att snyta mig men är jätte noga med att köpa riktiga snytnäsdukar (gärna lambi) och smörjer näsan med idomin eller annan fetsalva för att slippa sårig och röd näsa.
Du får krya på dig!
Tack! Jag gillar att snyta mig, eller rättare sagt, jag bara tokhatar att vara snuvig och speciellt när det bara rinner. Har bett min man köpa Otrivin Comp med sig hem, hoppas att det funkar mot rinnsnuva som den utlovar.

Idomin, där sa du något! :bow: Jag tog handkräm eftersom den var den fetaste kräm jag trodde att vi hade hemma. Men jag har ju den lilla tuben idomin som vi fick i nåt gratispaket.

Nu är kl 12 och det är dags för den lille mannen att äta lunch! :banana:

Den lilla tuben har jag i skötväskan oöppnad men den är bra mot nariga näsor i snyttider :)

Äter Vilgot mest mat nu eller är det ersättning/amning också?

Nä, man känner sig urusel..Känner ändå att vi har testat allt så långt vår kunskap räcker. Och sen har vi ju frågat andra om tips osv..men inget har funkat.

Trist med förkylningen..Hoppas lille V slipper den! Smörj in din nos noga, så kanske du slipper få ont! inotylen är även här super, om än väääldigt fet o kladdig;) men man får hålla sig inne där ingen kan se en;)

Totalt KL

Jag hatar måndagar. Måndagar är värsta dagen på hela vecken och det känns som om dagarna aldrig kommer ta slut. När Ture vaknar halv sju är det långt till klockan 5 när sambon kommer hem...

Jag är så uttråkad att det finns inte, samtidit som jag är stressad över att inget hinna och inget kunna göra. När klockan var 10 idag hade vi ätit frukost, gått en timme med vagnen, lekt inne en timme, varit ute i selen och mockat två boxar och fixat foder till tre hästar. Sen då?

Gick ut och försökte klippa lite syrénhäck med honom i selen. Gick sådär, tungt och jag klämmer honom. Sen är han på gnälligt humör och så fort jag lägger ner honom någonstans vrålar han som en mistlur. Tänkte klä om mig och åka och handla men när jag inte ens kunde ta på mig byxorna utan att han vrålade gav jag upp och satte honom i vagnen igen där han efter en halvtimmes promenad somnade.

Så jag skickade precis ett mail till min chef att jag vill börja jobba tidigare än planerat för jag blir dum i huvudet av det här..

Totalt KL.

Jag är så uttråkad att det finns inte, samtidit som jag är stressad över att inget hinna och inget kunna göra.

..

Känner så igen det! Känner oxå så många dagar..är ju låst pga hunden så jag är också enormt uttråkad många dagar..det enda vi gör är åka till stallet och mockar..Där kan hunden sprinag fritt..Allt annat är omöjligt..Vill träffa mina vänner med deras bebisar..men ingen har körkort och ta med hunden i ett gäng fullt med ungar går inte..suck.

ja, det stämmer..Hon är bara 1 1/2 år..stackaren. Som sagt är motivationen noll nu, och jag tror hon kräver mkt mer jobb med allt än vad vi trodde, med allt. Osäkeheten är no den största boven. Jag har ju bebis, hästen och en av våra katter är lite dålig nu, så det är för mkt som tar tid från den tiden hon skulle behöva. Hon skulle nog behöva ha en person i sitt liv, då kanske det funkat bättre..Men jag vet inte. Vill ju som sagt inte bara skjutsa henne vidare till nästa hem, bara för det är enklast för oss och vårt samvete. Men jag kan säga att jus nu har hon det inte bra hos oss heller..det e så svårt:crazy:

Med barn, häst och flera katter låter det som att ni har mer än fullt upp redan, vad var planen när ni skaffade hund också i det läget? En ung hund med strulig bakgrund dessutom?

Tänkte att om ni går tillbaka till hur ni tänkte när ni beslöt för att ta hunden, så kan ni ju kanske hitta motivationen till att ta hand om den igen.

Nä, man känner sig urusel..Känner ändå att vi har testat allt så långt vår kunskap räcker. Och sen har vi ju frågat andra om tips osv..men inget har funkat.

Trist med förkylningen..Hoppas lille V slipper den! Smörj in din nos noga, så kanske du slipper få ont! inotylen är även här super, om än väääldigt fet o kladdig;) men man får hålla sig inne där ingen kan se en;)
Och så får man så dåligt samvete gentemot det stackars lilla djuret... Känns som att man sviker dom, men tack och lov tänker de inte som oss.

Som tur är finns det ingen mer än Vilgot och katterna som ser min insmorda nos! ;)

Jag är så uttråkad att det finns inte, samtidit som jag är stressad över att inget hinna och inget kunna göra. När klockan var 10 idag hade vi ätit frukost, gått en timme med vagnen, lekt inne en timme, varit ute i selen och mockat två boxar och fixat foder till tre hästar. Sen då?

Tvätta, städa, laga mat?;)

Skämt åsido, du kanske skulle behöva lite mer tid att göra nåt bara för dig själv, för att dt är kul? Inte enbart ta hand om hästarna, hushållet och bebisen? Och framförallt vara ifrån bebisen lite, jag kanske har missförstått, men jag fattar det som att han sitter som ett plåster på dig 24/7 i princip?

Den lilla tuben har jag i skötväskan oöppnad men den är bra mot nariga näsor i snyttider :)

Äter Vilgot mest mat nu eller är det ersättning/amning också?

Jag rotade också fram den ur skötväskan! :D

Vilgot äter gröt till sen frukost och mellis på eftermiddagen, riktig mat lunch och kväll, välling vid nattningen och så ammar jag när han vaknar runt 04-05 och 06. Känns som att jag gärna fortsätter med morgonamningen ett tag till. Iallafall tills han får tänder.

Lite halvakut.
Ni som har haft mjölkstockningar vad e era bästa tips? Jag får inte amma.

Jag han inte amma i morse eftersom jag gick hemifrån vid 6. Under undersökningen fick jag lugnande som går ut i bröstmjölken. Hade tänkt pumpa ur under lektionen, men rasten rationaliserades ner så jag han inte. Efter lektionen vid 12 e jag fortfarande lite ”bakis” av lugnandet så jag bestämmer mig för att åka hem. Tömmer några ml lite snabbt från det högproducerande bröstet. Men under hem resan slår smärtan från helvetet till. O jag börjar må lite illa. Nu, väl hemma, så pumpar jag för glatta livet men får inte ut särskilt mycket trotts att brösten e sprängfyllda. Jag kommer inte heller åt på samma sätt som när man ammar. Nu mår jag dessutom jätteilla och har fått världens huvudvärk.

Senast ändrad:

okej :) var bara lite nyfiken. Ska ta tag i nedtrappning av amningen när vi är klara med sjukhusbesöken.

massera, duscha varmt, pumpa!

Får du inte ut så mkt när du pumpar så kläm ut så mycket du kan. Ta gärna panodil för att undvika el hålla nere feber.

Men varm dusch och stryk över bröstet i "mjölkriktningen" och försök få ur så mycket du kan! Lider med dig...:crazy:

Läste din ändring nu. Tryck i dig panodil el vad du kan hitta och sätt dig i duschen och kläm allt vad du kan. När får du amma? Håll brösten så varma som möjligt sen. Har du fetvadd?

ursäkta min sega hjärna men..
Undersökningen var igår väl? Du får inte amma nu ,men skulle ammat i morse om du hunnit :confused:

Jag får amma när jag lyckats tömma brösten 2 ggr efter det att medlet gick ur blodet.
Det känns som om pumpen bara kommer åt i framkant. Men med dusch och lite brutal massage lyckades jag nog driva fram det som satt upp mot armhålorna. Tack! Så nu sitter jag och pumpar igen.

Jag e så smart. Jag hade på mig en "bygel bh" idag. Jag har tagit ut byglarna med de är ju fortfarande lite extra hårda vi bygel kanten. O det e just där det gör ont.

Mikan
Undersökningen var i morse. Jag hann inte amma innan eftersom bebis sov när jag gick hemifrån.

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka