Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Ja, det e supertrist, känner mig riktigt dålig o misslyckad..stacksr lilla vovve, skulle hamnat hos nån bättre:cry:

Hon har en tygbur i bilen, den funkar okej att vara i den. Kanske skulle testa att ha henne i den som du säger..Den är ju inte jättestor dock, så känns kanske lite taskigt o ha hanne för mkt i den;)

Ja, det e supertrist, känner mig riktigt dålig o misslyckad..stacksr lilla vovve, skulle hamnat hos nån bättre:cry:

Hon har en tygbur i bilen, den funkar okej att vara i den. Kanske skulle testa att ha henne i den som du säger..Den är ju inte jättestor dock, så känns kanske lite taskigt o ha hanne för mkt i den;)

Nej, så ska du inte känna dig! Tycker ni är fantastiska som försökt ge denna hund en familj och framtid och det är väl inget som säger att det skulle ha gått bättre hos någon annan?

Men buren behöver inte vara så stor! Så länge hon kan resa sig i den och ligga ner ganska ordentligt så borde det vara helt okej =) Ge det en chans och se om hon gillar idén, det fungerade för vår lilla loppa!
Vår lilla hund är inte heller så socialt vettigt funtad med andra hundar, tyvärr. det begränsar umgänget lite. Hon är världens goaste och alla människor älskar henne och grymt lydig så man kan alltid ha med henne ändå, men hon är bitchig mot andra hundar samtidigt som hon är en riktig mes.. Trist kombination? :D

Nu hoppar jag också in i i ämnet "omöjlig"hund!

Förstår att det inte är så lätt i din situation just nu. Tror någon annan också frågat om brukshundsklubb eller dyl. i närheten eller någon duktig hundtränare?! Fråga i någon djurbutik, dom bukar ha bra koll! Till och med här uppe finns det hundtränare som kan komma hem till en i fall man inte kan komma i väg själv, borde ju finnar nere hos er också? Just i ert fall kanske det är bra ifall hon till att börja med kan bli trygg hemma? :idea:

Fungerar inte det kanske det är lika bra för alla att vovvsan får somna?! Hemskt att skriva men hon verkar ju inte må så bra :cry:

Jag håller iaf tummen för att ni får ordning på henne!!! Hon är ju så ung....

Lycka till :bump:

*kl*

Har väl egentligen inget särskilt att skriva, fick bara sånt lust att göra det :cool:

Här hemma rullar livet på som vanligt. Sodden ger oss gråa hår med sitt runtfarande, vi får vara som en skugga efter honom.
Idag ställde han sig upp emot diskmaskinsluckan som va nedfälld. Skitskoj att stå och rycka i bestickkorgen.

Har halva dan suttit och väntat på att slaktbilen ska komma och hämta några av kvigorna. Men inte sjutton kom de. Halva dan åt skogen:devil:
Chauffören började skylla på trasig telefon och borttappade papper.
Suck, de skulle kommit för tre veckor sen först och främst. Lagom kul att fodra de djur vi har slaktmogna.

Sen åkte vi till Borås och köpte ridbyxor och vinterridstövlar till mig nu när jag har ridhäst, inget sitta å mysa under en filt i rockarden inte.
På tal om hästen så är hon en rätt flippad typ:grin:
Hon pallar inte riktigt att vi är ute själva ibland. Då ser hon spöken överallt, stannar och vägrar gå. När hon väl börjar gå igen så är det galopp som gäller.
Hon är väldigt stark dessutom med sina ungefär 700 kilo. Blir lite slut i armarna. Särskilt när jag har det vanliga tränsbettet. Hon lyssnar jättebra på pelhambettet. Men efter att ha hört på omvägar att byns "know-it-all" tant gnällt över hur skarpa bett jag har på mina hästar och ditten å datten så vågar jag inte ha nåt annat.
Gud vad löjlig jag är som tar åt mig när hon försöker vara duktig.
Jag som alltid är lätt som en fjäder i handen, det vet ju inte hon. Men ändå ska hon gå runt till allt hästfolk här i byn och sprida massa skit :devil:

Känner delvis igen mig i din hundsituation. Min tik är väldigt mammig och följer mig överallt, ibland å är det frustrerande när man har en hund i hasorna när man bara ska gå upp och hämta något. Tar jag på mig jackan eller börjar greja med barnvagnen så sitter hon som klistrad vid dörren.
Lämnar jag henne utan att stänga till köket så river hon sönder kartonger, disktrasor...eller vad hon hittar. I bilen kan jag lämna henne med matkassar och hon rör ingenting. Däremot så river hon nästan bilen om någon går förbi. Därför får hon stanna hemma för inredningen har redan bitmärken efter att hon vaktat..Vi har tyvärr ingen kombi just nu.
Fungerar bra med hanhundar och tikar hon känt sedan hon var valp.
Men hon lyssnar väldigt bra, nästan för bra. Säger man åt henne med normal röst att gå och lägga sig så ser hon ut som om man skrikit åt henne. Kan ha henne lös när jag rider eller är ute och går och hon sticker inte iväg då, däremot så vill hon gärna springa in till grannen när hon är ute själv. Mot Alexander är hon jättegullig och slickar och lägger sig bredvid honom. Var lite orolig då hon inte är speciellt glad vid H:s kompisar eller andra barn förutom H men det går som tur väl är jättebra :)
Har inga direkta tips, men kan kanske få lite input av andra här.

Här är har vi det likadant. sambon är hemma tidigast halv sju. Vissa måndagar (som idag) slutade han 19,15 och var därför inte hemma förrän kvart i åtta :( Tråkigast för honom och Milton såklart eftersom Milton hinner somna innan sambon är hemma. Eller inte alltid såklart, men dessa måndagar då han kommer hem så sent. I vanliga fall går Milton och lägger sig runt sju så sambon hinner precis hem, nattar honom och pussar lite på honom.
Han tar dock honom alltid på morgonen så de har sin stund tillsammans då. När åker din hemifrån på morgonen? sambon här åker väl runt halv nio, kvart i nio.

+Viv:

Han åker mellan 7 och 8 på morgonen. Det brukar bli en morgonamning halv sex eller så, då sover han fortfarande, och nästa gång vi vaknar är han borta. Fast han brukar byta morgonblöjan så jag slipper stiga upp vid sexamningen, vilket jag är tacksam för, är aptrött då. :D

Varken bebis eller pappa lider väl av det, är nog mest jag som tycker det vore skönt med avlastning framåt femsnåret. Det är ingen höjdare att försöka laga middag samtidigt som man underhåller trött och gnällig bebis.:cool:

kl
Vaknade i morse med feberfrossa, ont i lederna, jordens huvudvärk och e röd på utsidan av bröstet. Tjoho!

Usch din stackare, verkar det bättre eller sämre?

*Kl*

Här var det lugnt idag, hänger alla inne på Facebook ;)

Vi har precis kommit hem från stallet, hade professionell stallhjälp idag
31819571.jpg

Brukar inte ha med Iggy annars, tycker det är ett bra tillfälle när jag åker till stallet att få "vara för sig själv". Men idag kryper rastlösheten i mig och vädret är supertråkigt. Regn regn regn och blåsigt! :mad:

Får era bebisar frisk luft varje dag förresten? Alltså går ni ut med dem varje dag?

Jag går med Selma flera gånger om dagen. Dels till stallet och dels på hundpromenader. :)

Selma har också en gåstol i stallet. ;)

Förstår dig precis, har börjat bli dum i huvudet sista veckorna nu. Till och med hushållsarbete och lunch med vänner börjar med visst motstånd. Men jag har som tur är bara en månad kvar så jag börjar få panik över det också samtidigt :p så jag vaknar nog upp snart.

Jag sitter inte på facebook :D jag sitter i telefonen och skäller på TryggHansa, eller min man skäller på dem nu och jag i förmiddags och nu har jag kontakt med andra försäkringsbolag.
Isabella får inte bli försäkrad för sjukdomar utan bara olycksfall p.g.a. sin njure och ändå så är går TryggHansa ut med att barn oftast behöver hjälp genom sjukdom och inte olyckor :grin: Mina katter har bättre försäkringar än vad TryggHansa erbjuder mitt barn!!
Nu är jag på jakt efter en annan försäkring för att få ett undantag av urinvägar och njurar och det verkar som If kan eventuellt ställa upp på det. Så nu håller jag tummarna för det.

Sedan så är nog Isabella ute varje dag. Hon ligger alltid i vagnen när jag är i stallet så 2-3 ggr/dag är hon väl ut var av en längre stund när hon kan ligga och sova i vagnen 2-3h.

Ja, någon liten promenad iaf blir det varje dag, med hunden. Ungefär varannan dag blir det med i stallet, och tar en runda där omkring så vovve får springa av sig energi;) Vissa dagar blir det som idag, bara en liten runda ut i trädgården så vovve får kissa, för idag är det städar dag;)

Jag ska vara mammaledig till augusti 2011. Tycker att det är påfrestande ibland, speciellt när jag inte hinner med allt jag vill göra, men det är ändå okej. Har insett att vi inte kan ha samma ordning hemma som förut. Min mamma pensionerar sig efter årsskiftet och ska flytta ut dit vi bor, så då kommer jag att kunna få mer avlastning.

Men ush, vad synd att du fick lugnande, bebis är det enda som kan pumpa ur mina bröst effektivt och det är ju det absolut viktigaste vid mjölkstockning.

Det enda jag kan tipsa om är fetvadd i BHn och att mjölka ur för hand istället för att pumpa. Stryk bröstet som en katt mot bröstvårtan och använd tumme o pekfinger på motsatta sidor om bröstvårtan, tryck några gånger, när mjölken börjar komma kan du hålla trycket tills mjölken slutat spruta och sedan ta nytt grepp, gärna på andra motsatta sidor än förra gången. En torr handduk att torka med om greppet blir halkigt... Tar tyvärr evigheter tycker jag men kan bli av med ngn deciliter o en halv i alla fall. Med mjölkpump har jag fått som mest en matsked även om jag satt igång det med handmjölkning.

Stryk hårda knölar men massera dem inte.

Jag hade inte klarat den tiden utan att amma även utan mjölkstockning, inte ens om jag hade mjölkat ur.

Fy, lider verkligen med dig. Det var när jag hade min tredje mjölkstockning på 2 veckor, som jag slutade amma.

Kål kan vara bra att ha på bröstet också, det kan driva ut mjölken. Annars var det som fungerade bäst för mig att duscha varmt och stryka ömsom massera knölen. För migkundedet ta flera dagar innan knölen försvann.

Det är verkligen hemskt med feberfrossa och en bedövande smärta i brösten. Håller tummarna för att du blir bättre.

Innan gick jag nån timme varje dag. Men jag är inne i nån svacka och orkar inte bry mig. Han är ute till och ifrån bilen.
Hundarna motionerar sig själva, släpper ut dem och de springer ner till skogen eller ut på åkern och gör ifrån sig och rejsar lite.
Hoppas jag kommer igång med promenaderna igen.

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka