Sv: Vårmammor 2010 del 8
*kl*
Har väl egentligen inget särskilt att skriva, fick bara sånt lust att göra det
Här hemma rullar livet på som vanligt. Sodden ger oss gråa hår med sitt runtfarande, vi får vara som en skugga efter honom.
Idag ställde han sig upp emot diskmaskinsluckan som va nedfälld. Skitskoj att stå och rycka i bestickkorgen.
Har halva dan suttit och väntat på att slaktbilen ska komma och hämta några av kvigorna. Men inte sjutton kom de. Halva dan åt skogen
Chauffören började skylla på trasig telefon och borttappade papper.
Suck, de skulle kommit för tre veckor sen först och främst. Lagom kul att fodra de djur vi har slaktmogna.
Sen åkte vi till Borås och köpte ridbyxor och vinterridstövlar till mig nu när jag har ridhäst, inget sitta å mysa under en filt i rockarden inte.
På tal om hästen så är hon en rätt flippad typ
Hon pallar inte riktigt att vi är ute själva ibland. Då ser hon spöken överallt, stannar och vägrar gå. När hon väl börjar gå igen så är det galopp som gäller.
Hon är väldigt stark dessutom med sina ungefär 700 kilo. Blir lite slut i armarna. Särskilt när jag har det vanliga tränsbettet. Hon lyssnar jättebra på pelhambettet. Men efter att ha hört på omvägar att byns "know-it-all" tant gnällt över hur skarpa bett jag har på mina hästar och ditten å datten så vågar jag inte ha nåt annat.
Gud vad löjlig jag är som tar åt mig när hon försöker vara duktig.
Jag som alltid är lätt som en fjäder i handen, det vet ju inte hon. Men ändå ska hon gå runt till allt hästfolk här i byn och sprida massa skit