Sv: Vårmammor 2010 del 15
Usch, är du också gravidtrött? Jag är typ helt död jämt. Igår när vi kom hem från Parken Zoo var jag totalt färdig. Låt på soffan hela eftermiddagen och kvällen och orkade ingenting.
Jag har också ätit godis!
Jag frossar nu, för på måndag börjar jobbet och då ska det bli ordning och reda igen. Sen vet jag att efter lite frossande brukar jag bli totaläcklad av godis och sånt och då vill jag inte ens se åt det.
Jag kan förresten också berätta nåt helt onödigt, men kanske lite relevant också eftersom flera här har skrivit om otröstliga barn vid nattning. Jag har ju skrivit innan att vi aldrig har gråt vid läggning. Det hade vi dock ikväll. Den normala rutinen är att Vilgot ligger med en förälder (oftast pappa) i vår säng och väntar på att den andra föräldern ska komma med vällingflaskan. Han blir alldeles lycklig och förväntansfull när han hör flaskan skakas och brukar skratta då.
Ikväll var jag för tidig med flaskan. När jag kom in med den i sovrummet var inte pyjamasen påtagen än och istället för att låta mig hålla flaskan medan pappa knäppte de sista knapparna så började han storgråta. Han var verkligen jätteledsen och helt otröstlig. Han ville inte ha nappen och inte flaskan och inte heller bara bli tröstad. Jag tog honom och då lugnade han sig lite, men nån flaska skulle han inte ha, då började han gråta mycket igen. Då kom maken på idén att gå iväg med flaskan medan jag och V la oss som vanligt och väntade på flaskan. Jag låg och pratade med honom om att pappa snart skulle komma med vällingen och han kom in och skakade den som vanligt. Vilgot var först knäpptyst och skrattade sen när han hörde att vällingen var på väg. Sen drack han snällt sin välling och somnade två minuter efter att den tagit slut.
Det blev väl helt enkelt fel idag och inte precis som det brukar. Vi var helt förvånade över reaktionen.