Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Grattis!!! :banana: Vad duktig du är! :laugh:

Här är det nån typ av fest med Thailänds karaoke på mkt hög volym precis nedanför vår balkong, där jag nu sitter. :o Ska maila min chef. Han hade ringt för några timmar sedan och sagt på svara att jag ska ringa tillbaka. För det första har jag inte hans nummer och för det andra kostar jag inte på samtal till honom. :angel: Undra vad han vill. Han undrar säkert varför jag inte kom till jobbet den här veckan som det var bestämt från början. Han missade väl den lilla detaljen att jag berättat att det blir förskjutet två veckor pga resan. :grin:

Grattis va duktig du är!! :)

AKB: Va skönt att du kom dit och att det gick så bra! Tänker på din syster varje dag och jag hoppas att hon får hjälp att berarbeta det här! Hur tar barnen det? *kram smiley*

Oregano: Låter som ni tajmat in det mesta vattenläcka, bröllop och fest och dryga hotellgrannar :p Men låter som ni har en härlig semester i det stora hela iaf! :) Har vilgot börjat vänja sig vid värmen? Det finns inte loka eller något liknande som är lite godare vatten iaf som du kan dricka? Vet att deras vanliga flaskvatten inte är nå vidare.

Sen va det någon som frågade om dagisstart och jag tror det blir dax för Milton när han är runt 15-16mån och jag tror det blir rätt lagom! Har inte fått någon plats än(inte ens skickat in ansökan :o) Men jag hoppas på att vi får plats till nov. Annars får han vara hemma tills vi får plats! :)

Din chef verkar ju vara i en klass för sig..

*kl*
Alltså. Vad roar sig era barn när ni är ute med dem dagarna i ända? H blir skitputt om han har för mycket kläder på sig (=overall/regnkläder, stövlar och vantar) vilket gör att förmiddagarna går bort - för kallt fortfarande. Och när han vara ute och mysa barhänt så ska han ju stoppa vartenda löv i munnen :D Kan ju inte vara nyttigt med tanke på alla musgångar vi har på gräsmattan, hörs vara ett riktigt sorkår i år. Hmm..

dsc00287_146581858.jpg

Här är det lungt, vi har varit till öppna förskolan två dagar i rad! S springer runt med gåvagnen och blir sur för att allt står ivägen, väggar, kyl, hundar osv. Tror hon börjar få kläm på gåendet med stöd, med varnen rusar hon fram men hon har inte gått utan stöd ännu. Hon har stått utan stöd ett par gånger.

Vi har ställt i dagiskö till januari -12. Kommer inte ens ihåg något datum...

Vad gullig du är som sänder en tanke till min stackars syster! Hennes barn har nog egentligen inte fattat vad som hänt. Den store tjatar lite fortfarande om när bäbisen kommer hem.

Isabella är ganska nöjd med att sitta och prata i vagnen men annars så är det äta sten och riva mossa ena riktiga höjdare ;) Fast de här sista dagarna har jag inte velat ha henne på backen eftersom vi har en byggarbetsplats pga altanbygget.

Satt och räknade på fingrarna om förskolestart så är Isabella förhoppningsvis 16 månader då men jag har vrålångest över att inte få någon plats :crazy: Jag vill börja jobba i höst och få ordning på ekonomin igen.
Har iofs ångest över att lämna henne på förskola också, våran lilla tjej som är så liten. Känns helt sjukt att behöva lämna bort henne till någon annan men blir det som vi har tänkt det så blir det inte full tid iaf och det känns lite bättre.

Jadu vi är inte ute så mkt då Milton precis som H ska stoppa allting i munnen och dom där jäkla löven brukar fastna i halsen + att det inte känns så fräscht. Eller så vill han krypa iväg in i buskarna där Kia håller till = inte heller så fräscht. Så vi har bara varit ute korta stunder på gräsmattan och stundvis matat med majskrokar för att inget annat ska åka in i munnen. :p
Vagnen kan han sitta i korta stunder i ute om man gör något som han kan titta på, tex. kastar med Kia. Så vi är tyvärr inte ute så mkt vilket jag tycker är synd :(

Fyy va tungt för dom. :cry:
Har dom fått veta varför detta hända? Vill du inte berätta så måste du absolut inte.

Ture stoppar väldigt sällan saker i munnen inser jag. Han kan teste nån gång men är det inte mat så kommer det ut igen. Än så länge iaf. Kanske för han äter så mycket? :D De få gånger han haft nåt i munnen som inte ska vara där har han avslöjat sig själv med en konstig min, då sträcker man bara ut handen och ber honom spotta så gör han det.

Ture vägrar ju vagnen nu igen så ute så är det mycket krypa, pilla och gunga som gäller. Idag fick vi fram en liten 3hjuling som han klättrade på och meckade med. Favoritsysslan just nu förutom allt som har med traktorer/4-hjulingar/motorgräsklippare att göra är att välta upp och ner på saker med hjul och pilla på dem och säga "brrrrrrrrrrrrrr", eller helt enkelt pruttljud som när han härmar traktorn. Måste köpa lite dockor tror jag för att väga upp! ;)

Han är alltså helt besatt av traktorer. I vårt badrum har vi ett helt fönster som går ner till golv. Ni skulle sett Ture när grannbonnen spridde gödning och åkte fram och tillbaks, fram och tillbaks. Det var bästa barnvakten, Ture stod naken och härmade traktorn tryckt mot fönstret hur länge som helst. Det var en syn...

Åh, lyx :D H sitter inte långa stunder i vagnen innan han blir uttråkad.

Jo just det, angående dagisstart så tänker vi januari -12. Då är han 18 månader.

Jag upptäckte också att Stella, Iggy och Siri hade hunnit fylla år. Grattis till er! :love:

Viv: Vet inte om jag är för sent ute, men jag läste din undran om paraplysulky. Vi köpte en Chicco Light Way inför den här resan. Vagnen är riktigt bra tycker jag och i jämförelse med den vi lånade på Arlanda så är den 100 ggr bättre. Minns inte märket på Arlandas vagn, men den var modell billig. Vår var inte jättedyr heller, ca 1300 kr.

Trots att vi har vagnen bär oftast maken Vilgot när vi ska ut och äta. Men vi är de enda som gör det. Har sett massor av riktigt små barn som sitter framåtvända i paraplysulky. Men visst är den smidig att ha. Jag kommer att använda den när jag ska uträtta snabbare ärenden eftersom den är så lätt och smidig att fälla ihop.

Ah ni har en sån... Det är en sån vi funderar på att köpa :idea: Den har väl inget fotstöd? Eller det kanske ingen paraplysulky har? Dinglar benen fritt då? Tycker det verkar så obekvämt för barnet...

Ang att vara ute.

När vi började vara ute fick Iggy härja fritt (under överseende såklart), det stoppades in både det ena och andra i munnen. Men han spottade ut det lika fort igen. Nu stoppar han inte in saker i munnen längre efter han fick "provsmaka" vad vi hade i trädgården :D

Här har han hjälpt mig och gräva i potatislandet
32369799.jpg

Nu är favoritsysselsättningen när vi är ute att noppa sönder alla mina stackars blommor :devil:

Selma gillar också att noppa blommor... :D

Annars så stoppas det inte så mycket i munnen, bara det som ser riktigt gott ut, som stenar eller dumlepapper tex... Napphållaren och klädnypor håller annars munnen upptagen här hemma hos oss.

Selma går ju nu, så vi är ute ganska mycket. Vi är mycket i trädgården, gungar, går till sjön och badar hundarna, går och klappar på hästarna, släpper grejer i vattenkannorna så att vi "måste" blöta ned oss för att ta upp dom osv. Ibland åker vi lite fyrhjuling eller på gräsklipparen, allt med motor är superkul just nu. Särskilt att sitta fram i bilen och hålls i ratten. Selma är riktigt duktig på att sätta på vindrutetorkarna nu.. :D hon brukar få åka så när vi kör tvärs över gårdsplan till mina föräldrar om de ska vara barnvakter. :)

Theo har fleecefodrade galonkläder, mössa och joggingskor på sig ute. Är ute ganska mkt så han har smakat på sten, jord, sand, kottar mm, lite skit rensar magen :D syrrans pojk år kattbajs som 1-åring :eek:

*kl*
Kul kul, har precis sabbat systrarnas årsdebut på tävlingsbanorna, vårt stall blev isolerat pga att min häst fått ett virus

Sen håller jag på bli galen på "svärmor", hon har dille på att Theo ska slå på saker med stenar "ja men det låter ju" hmmm lagom kul den dagen han står och trummar med sten på bilen :grin: tant tänker inte så långt....

Annars är allt bra, ca 2500:- fattigare om inte mer efter veterinärbesöket nu ikväll....jag å lillsis sitter å kollar på hockeyn, sambon är i Norge å fiskar med jobbet och ja törs inte sova själv :o

Ang dagis
Avundas er som kan ha barnen hemma länge. Sambon är så orolig över vår ekonomi om han ska vara pappaledig och jag vara arbetslös å stämpla eller får ett lågavlönat arbete. Min dröm är att jag ska kunna jobba halvtid så Theos dagar på dagis inte blir mer än max 6 timmar!

Haha, ja han rensar magen dagligen genom att slicka på våra skitiga golv ;) Det får räcka :p

Jag hoppas också hitta ett deltidsjobb när det är dax.. Eftersom jag har sparat lite på dagarna och levt på (ungefär) motsvarande halvtidslön nu så borde det funka. Maken tjänar bra, så det går runt även om vi får tänka till lite och tills vidare hålla tillbaka på sådant som ny bil t.ex. Att han skulle gå ner i tid kommer inte ske även om han nog gärna hade jobbat 75% och ex varit ledig fredagar, men han har en sådan tjänst som skulle innebära att mindre timmar = samma arbete på kortare tid.

Hörrö, när ska vi dejta då?! Sörlänningarna ses ju titt som tätt ;)

(Och för att åter dra upp debatten om den svenska geografin så är indelningen egentligen: allt nedanför Jävre är Stockholm. Men med den indelningen bor jag alltså i Sthlm nu för tiden.. så jag kan generöst sträcka mig till att norrland är norr- och västerbotten, allt nedanför Jönköping är Skåne och allt där emellan är Sthlm ;))

Det verkar bara vara jag som vill att barnet ska få gå på dagis.... Jag tror att hon har roligare där än hemma med mig faktiskt...
Nu hinner hon väl bli 15mån men hon hade gärna fått gå redan som ettåring så at man istället kunde använda dagarna sen.
JAg hoppas ju att jag får ett av jobben jag sökt. Två av de jag vill ha är på 80% vilket är perfekt. det ena mellan 7-14, det andra mellan 8-15 (tror jag).
Det enda dåliga är ju att sjukpenningen inte följer med den dagen man inte tar fp på resten... Får väl vara arbetslös på den till deltidsdagarna är slut...
Kan ju jobba lite nån helg med såklart.
Så nu håller jag bara tummarna för att ngt av jobben blir mitt... Hade varit skönt att veta :)

Kl

Shit vilken lyxig kväll jag och sambon har haft :D Vår bästa vän, tillika Miltons gudfar hade maten färdig och bordet dukat här hemma när vi kom hem från sambons fotbollsmatch, hahaha! Om han känner sig som hemma i vårt hem, ja det skulle man väl kunna säga ;)
Potatisgratäng och karré. Jag skulle kanske byta sambo ändå :D

Haha, ja, fast igår slutade de iaf precis efter att jag skrivit inlägget. Han kanske har vant sig lite, men blir fortfarande svettig i håret och loj och gnällig efter en stund. Det blir ingen båtutflykt har vi bestämt. Nu längtar vi alla hem istället. :o

Det finns ju kolsyrat vatten som är helt okej, men kylarna här måste hålla 10-15 grader eller nåt för all dricka är halvkall vilket gör att kolsyrebubblorna är jättestora! Det är nästan otäckt, för när man tar en klunk så är hälften luft. Det släcker liksom inte törsten då. Skitskumt.

Nu tjatar de på mig att det är frukost, så det är bäst att sluta. ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
835
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka