Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Känns det rätt så ÄR det rätt :)
Fundera över hurvida hon klarar av att ha med Oscar eller ej bara... Min syster hade velat att jag tog med Ebba men det vet man ju inte med din syster.

Jag tror helt ärligt att min syster tycker att Ebba är lite hennes fakiskt... Hon tycker så mkt om henne. Det märker man när hon är där. Att hon kan ha så mycket kärlek till mitt barn när hon mist sitt kan inte jag förstå... Men det lyser om henne och hon gillar henne nästan mer än sina egna... ;)

Jag med vill ju gratta ISABELLA på 1årsdagen... Jag är helt förundrad över att alla fyller på en gång nu. Kommer inte ihåg att det var så tätt medllan födslarna- man hade ju hur mkt tid imellan som helst då. Det visar ju hur mkt man längtade... Tiden stod ju stilla ;)
O tänk vilka fina underverk vi fick allihopa :)

Funderade lite på det, men jag har ingenstans att ha honom bara den tiden på dagen. Men jag tror inte det kommer vara några bekymmer. Hade det varit för ett år sen, då han va liten bebis hade jag inte tagit med honom. Men så vild som han är så kommer han nog inte påminna henne om bebisar.

Jag med vill ju gratta ISABELLA på 1årsdagen... Jag är helt förundrad över att alla fyller på en gång nu. Kommer inte ihåg att det var så tätt medllan födslarna- man hade ju hur mkt tid imellan som helst då. Det visar ju hur mkt man längtade... Tiden stod ju stilla ;)
O tänk vilka fina underverk vi fick allihopa :)

Tack! Nej visst kändes förlossningarna glesare och ändå så var väl jag en av dem få som tyckte grav gick fort! :)

Ja! Grattis Isabella!

Tackar och bockar

Har han öht varit bebis? Han kröp väl ut själv om jag inte minns fel ;) Dagen efter snackade han ju, och på tredje dagen tog han studenten :D

:rofl: Hade han krupit ut så hade jag nog sluppit igångsättning;)
Nä, men han höll upp huvudet själv direkt efter födslen, rullade runt vid 5 veckor, kröp vid 5 månader och gick vid 8. Men snacka gör han inget vidare än. Eller ja, den senaste veckan har han börjat prata lite smått.

*kl*
På lördag bilr det en tripp till Ullared (igen:D)
Utan att veta vad jag ska ha egentligen, men jag ser fram emot en barnfri dag iaf:)

Värsta jag mötte Lassie!! :banana::bump:

+ Modett;

Je ellerhur?! Han tyckte det var värsta grejen och jag med givetvis :D Jag frågade om han inte gav honom rabatt i utbyte mot en dressyrlektion (till mig då givetvis ;) ), men nej så långt tänkte inte sambon ;) Tror inte Brink hade varit så pigg på att träna en otränad ryttare med en liten arab, eller vad tror ni?

Lottch; oj vad häftigt, först Mats Sundin och sedan Jan Brink - du har ju "jag-mötte-lassie"-tillfällen alltid :D

*kl*
Grattis till Isabella och alla andra nyblivna 1-åringar jag inte hunnit gratta!! :banana:

Hinner inte vara här inne så mkt längre :cry: Dagarna bara rinner iväg. Kika förbi en nån gång i bland, men oftast blir det som nu, rätt sent och då har jag inte så mkt ork kvar att skriva så mycke. Känns som man inte har så mycket att tillföra heller när man är in så sällan.

Theo går rätt bra nu och fyller 1 och 2½ vecka. Annars rullar väl allt på som vanligt. Alla tackor har lammat klart iaf! Jag har lite ångest över Theos barnomsorg, nästan så jag håller tummen lite att han inte kan börja 1 augusti :D

En fråga ang just detta med dagis. Hur gamla kommer alla småttingar här inne vara när dom börjar på dagis/dagmamma?! Theo kommer vara lite mer än 14 månader...Jag tycker det är kanske lite i tidigaste laget?!

Tycker du gör helt rätt i att åka och hälsa på din syster. Tror hon blir jätteglad och att du mår bättre efteråt.

På tal om att vara utan barn, så som du ska ha en barnfri dag i Ullared, så ska jag till Stockholm nästa torsdag tidig morgon och kommer hem fredag sent på kvällen.. Känns sådär faktiskt. Det ska absolut bli skitroligt, men jag vill faktiskt inte vara utan Milton två dagar. När vi bokade det så trodde jag det skulle vara en skitsak, men nu känns det inte som någon verklig höjdare..

Hej Emmah! Jag har tänkt på dig och saknat dig ju!!

Milton kommer vara 14,5 månader när han börjar på dagis :cry: :o ;)

Jag hoppas syrran tar det på rätt sätt bara. Eller ja, arg kommer hon nog inte bli. Det är väl det att hon säkert kommer att sova och att jag kommer och väcker henne. För hon gör tydligen inte mycket annat än sover och gråter.

Jag har bara lämnat Oscar för några timmar då och då. Men inte över en hel dag. Men jag är så jäkla dum och självisk och tänker inte som så att det är jobbigt att vara utan honom. Utan mer skuldkänslor för den stackars barnvakten som ska behöva "stå ut" med vilden:o
Sambon har fullt upp hela dagen, så det är min mamma som ska ta honom. Och jag vet att hon inte har nåt emot det alls, snarare tvärtom. Hon tycker det är jättekul. Men jag kan inte låta bli att tänka så riktigt heller:D

Grattis Isabella! :D

Ang ålder när förskolan börjar. Tuva kommer vara så gott som exakt 14 månader. I dagsläget känns det inte jobbigt, hon behöver få träffa andra barn och leka. Det märks verkligen när hon väl får träffa barn :)

Jag hade inte läst inläggen som skrevs under vår resa hit och därför förstod jag inte vad som hade hänt din syster. Därför gick jag tillbaka nu och läste allt jag missat. Det gav mig fruktansvärt dåligt samvete över det jag svarade dig ang att du skulle vara så orolig om du blev gravid igen. Naturligtvis hade jag inte svarat så om jag vetat vad som hade hänt. :( Självklart förstår jag att du skulle vara otroligt orolig efter det som har hänt. Det skulle vem som helst vara.

Jag beklagar verkligen det fruktansvärda som hänt och jag hoppas verkligen att din syster och alla andra i familjen kan gå vidare efter det här.

Och förlåt igen för ett otroligt klumpigt inlägg av mig. Första gången nånsin som jag hoppat över några inlägg i tråden och så händer nåt sånt här... :(

Jag upptäckte också att Stella, Iggy och Siri hade hunnit fylla år. Grattis till er! :love:

Viv: Vet inte om jag är för sent ute, men jag läste din undran om paraplysulky. Vi köpte en Chicco Light Way inför den här resan. Vagnen är riktigt bra tycker jag och i jämförelse med den vi lånade på Arlanda så är den 100 ggr bättre. Minns inte märket på Arlandas vagn, men den var modell billig. Vår var inte jättedyr heller, ca 1300 kr.

Trots att vi har vagnen bär oftast maken Vilgot när vi ska ut och äta. Men vi är de enda som gör det. Har sett massor av riktigt små barn som sitter framåtvända i paraplysulky. Men visst är den smidig att ha. Jag kommer att använda den när jag ska uträtta snabbare ärenden eftersom den är så lätt och smidig att fälla ihop.

*kl*

Är så tokigt trött nu så jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Selma har varit lite jetlaggad sen vi kom hem och vaknat vid 2-tiden varje natt: tidigare nätter så har jag bara gått in och hämtat henne i hennes rum och lagt henne mellan oss och så har hon varit vaken i någon timme och sen somnat om till 8-9.

Inatt tänte jag att jag skulle försöka få henne att sova i hennes säng, alla vi tre sover dåligt när vi har henne i vår säng. Sagt och gjort. Gick in, ganska självsäker och tog upp henne och vaggade henne en stund, la sen ned henne i hennes säng, gav henne snuttisarna och bäddade in henne i täcket - vår vanliga kvällsprocedur. Men någon hade bestämt sig för att inte somna om, när hon efter 1h och 20 min började nypa sig själv för att hålla sig vaken höll jag på att börja grina. Nu, 2h senare, sover hon äntligen, i sin säng. :p

Sambon och rottisen var två änglar och underlättade det hela genom att snarka så högt att det kändes som om väggarna skulle rasa. Som pricken över iet var jag så kissnödig att jag höll på att kissa ned mig, men kunde inte gå, för då hade Selma verkligen vaknat till liv. Aja, skulle bara gnälla av mig. Nu ska jag sticka ett finger i mannens revben, så att han slutar snarka och sen somna om. :)

Fy vad jobbigt det lät... Jag pallar inte heller med att inte få sova på natten utan skulle också kunna börja grina om det var riktigt illa. Det är just det här jag fasar för när vi kommer hem. Imorse vaknade Vilgot kl 6, vilket är 1 svensk tid. Han har ju (precis som sin mamma :p) betydligt lättare att förkorta dygnet än att förlänga det. Så ska han vakna mitt i natten i flera veckor blir jag helt galen tror jag.

Vi har vattenläcka i vårt rum. Ungefär samtidigt som V vaknade började det droppa från taket i hallen och snart var det en stor pöl som rann ut genom ytterdörren och ut i korridoren. Nu är de här och fixar och och vi ska egentligen gå till poolen, men jag har ingen lust att lämna iPad och grejer när de inte är inlåsta i värdeboxen. De har ställt stegen precis framför den, så jag orkar inte börja förklara mig. :o

Ture blir 17 månader när han börjar dagis.

Appropå att vara ifrån barnen så har jag ju bara varit ifrån Ture två gånger. Första gången ofrivilligt när jag bröt foten och sen när Canterbury var på Flyinge så fick han vara hemma för att slippa bilresan, jag var borta ett dygn. Nu tänker jag åka till Tyskland tre dagar i slutet av juli och det kan bli tufft. Han klarar det säkert galant men jag kommer väl tjuta...

Appropå det ska jag berätta ngt som jag tycker var hemskt. Min förra sambo och hans tjej åkte till Thailand 10 dagar och lämnade barnet hemma - 7 månader gammal. Alla får göra som du vill men jag blev chockad och kan inte tänka mig att jag någonsin vill lämna Ture så länge...

Tänk inte så oregano. Jag misstänkte nästan att du inte läst vad som hänt. För jag vet att du hade skrivit om hur sorgligt det va annars.
Nu satte jag orden i mun på dig, men jag vet att så snäll som du är hade du gjort en liten snäll kommentar när jag mådde som sämst.
Precis som alla andra:love:

Sitter nu och laddar inför att åka iväg till syrran, känns lite nervöst men ändå jäkla rätt.

Då är vi två..! Jag har inte sovit en timma oavbrutet de senaste 3 nätterna.. Förjäkla skönt att det är helg nu så jag kan få ta igen lite sömn (säger jag nu, men oftast hittar jag på en massa annat än att sova på helgerna).

Cyllene: jag håller med dig. Jag har redan lite ångest för att kanske lämna H en weekend nästa år vid denna tid när jag och maken vill åka iväg och se MotoGP. Och då är han liksom nästan 2 år. Men men, alla är vi olika..

AKB: Jag tror det kommer kännas jätteskönt både för dig och din syster när du väl varit där.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
845
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka