Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Ja precis det var det jag funderade på. Sedan eftersom jag är larvig och isabella är den hon är så lär det inte bli några burgare där iaf än på ett tag för de brukar vara ganska välsaltade de också :crazy: Tur att det finns kyckling och sånt.

Pommes här hemma är uppskattat :) lätta att tugga och hålla :idea:

Snälla snälla, tinga inte bort det än. :) jag vill verkligen, måste bara se till att det praktiska fungerar först. :) vill inte stå med två unghästar i panik som skulle ridas in när jag var höggravid med Selma...

Jag såg det på fb, stackars liten. :( håller tummarna att det går bra för lille M.

*kl*

Tack alla, vad söta ni är. :love: hon är nästan alltid full i fan, vet aldrig vad hon ska hitta på. Och hon kan ta mig sjutton somna överallt! förstår inte hur, för vissa ställningar är direkt obekväma. :crazy:

Och viv, vad glad jag blev att någon tycker att hon är lik mig, annars får jag bara höra att hon är lik sin pappa. :)

Jo men det känns som om det skulle smaka mindre bra med helt okryddat för mcdonals har väl peppar och salt i samma kar? Kyckling fungerar fint :) fast nu äter vi iofs oftast (alltid) Max och jag minns inte när vi åt snabbmat sist, vi har inte tagit oss råd och nu är ju grillsäsongen i full gång :d

kl

Har varit på vår sista föräldraträff idag :cry: Känns lite sorgligt.. Nog för att vi är ett gäng som träffas en hel del ändå, men vissa hör man liksom inte av sig till, tyvärr kanske, för det är roligt att följa dessa små barn som vi träffat sedan de låg i magen.

Vad kul ändå att ni hängt ihop så länge:)
Vår mammagrupp hade bara 5 träffar. Gick aldrig nån föräldrautbildning, men jag tror inte de som gick där träffades nåt mer efter att barnen va födda.

*kl*
Nu har jag äntligen tagit mig tid att sitta med bokslutet, gör all sammanställning och lämnar in till vår LRF-tant som fixar finliret. Orkar inte med det i år, så vi får lägga de 5 (hutlösa) tusen som de tar för nån timmes dataknapprande. Vi har uppskov till 17e maj med att lämna in deklerationen, alltid nåt.
Än är jag bara på utgiftskolumnen, den är på en jäkla massa rader. Medan inkomstdelen är på typ 4-5 rader:p
Inte superlönsamt direkt att driva ett jordbruk, men det är kul och det går inte minus iaf :D

Hepp hepp, nu är det slutsvamlat för mig idag. Natti natti :laugh:
(hmm, känner på mig att det va nåt jag skulle göra i morgon som jag glömt bort. Hoppas jag kommer på det innan det är för sent:D)

Appropå mat så har ju Ture bara ätit hemlagad mat. Var i Italien i helgen och tvingades köpa burkar. Tror ni han åt? NO WAY sa Ture o levde på gröt, yoghurt, frukt, spagetti och en halv söndersmulad mcD-burgare! :D
Kunde han inte äta vanlig mat på restaurang då? För burkmat förstår jag att han inte äter. ;) Här i Thailand äter Vilgot antingen av vår mat om den inte är stark eller så tar vi in en barnportion köttbullar eller spagetti eller nåt annat han gillar. Och som jag skrev förut så beställer vi oftast in ett fat färsk frukt också.

delvis kl

Hur fick ni tag på osaltade pommes? Bad ni om det i kassan? Jag tycker pommesen brukar vara helt vansinnigt salta och då gillar jag ändå salt.
Vilgot har fått smaka pommes från Ikea och en vanlig restaurang här och där var de inte salta. Däremot fick han inte äta av McDonalds pommes igår, för de var jättesalta.

Fast finns ju peppar ute i resurangen som man kan ha på själv! :) utifall ni hamnar på donken någon gång i framtiden! :)
Kommer nog dröja länge här innan Milton kommer få en hel hamburgare eller ens lyckas få i sig en sån.

Äntligen en själ som är vaken! :laugh: Jag har tråkigt. Båda mina killar ligger och sover middag och båda mina böcker är utlästa. Och ingen aktivitet är det här heller, era sjusovare! ;)

På förmiddagen blev jag bara så trött. :grin: Det finns ett gäng europeer (ej svenskar) på hotellet som syns och hörs ganska mycket. Har fattat som att det är mamma, pappa, två vuxna barn och ena "barnets" respektive och son på ca 2 år. När vi kom till poolen var ca 8-10 av ca 70 solstolar upptagna, fördelade på 3-4 sällskap. Väldigt luftigt och inte det minsta trångt alltså. Det blir aldrig mer folk än så. Vi tar två stolar en bra bit från alla andra. Efter en liten stund kommer hela det här sällskapet och tar stolar precis bredvid våra. Helt plötsligt har vi en högljudd familj 50 cm från vår ena solstol. Gör man så?! :eek: Blir så trött på ohämmade människor som tror att de äger hela världen.

Vi skar burgaren och brödet i småbitar så han fick äta själv av. :idea: Hade han fått hela burgaren hade den nog snart hamnat på golvet. :rofl:

Synd om mig, jag är förkyld. För första gången sen Ture föddes! Trodde jag blivit förkylningsimmun av att amma men så var det tydligen inte. Dålig sömn inatt och som tur är somnade Ture tidigt nu. Han vaknar nämligen mellan 5 och 6 varje morgon men sover sen bra vid 9-tiden. Hoppas inte han också blir förkyld bara...

Här kommer lite bilder på prinsen:

Glad som en lärka när han får gå ute med morfar!
ostergarden

Första påskägget från mormor:
ostergarden

Mysa, gosa och vila är viktiga ord. Alla innebär att lägga kinden mot nallar, kuddar, golv eller whatever som är i närheten. Två sekunder senare fullt ös igen. Han är väldigt kramig och mysig nu.
ostergarden

Klättra, klättra klättra. Det här var för någon månad sen och nu är han ännu värre. Han ska klättra i allt som går, och gärna stå på saker. Igår skulle han försöka stå på sin bobbycar. Gick sådär... :)
ostergarden

Vad go han är Ture! Känner igen det där med att klättra på dammsugarn:D
Och stå på bobbycaren har vi praktiserat här med, gick inget vidare heller ;)

Haha och jag som till och med fick sovmorgon idag till halv 7!!! Känns bra mkt bättre än kl 5 som tidigare mornar. :)

Tycker det va väldigt oförskämt av dom. Ni får flytta er och titta surt på dom.

*kl*
Grattis Isabella på 1årsdagen!!!! :bump:

Och Alicia har nog en liten gibbonapa i sej oxå. Hon klättrar upp och ställer sej på gåstolen. Nu har hon lärt sej klättra upp på vardagsrumsbordet från Fatboyen oxå, så nu är den flyttad...

Jaha, nu ska jag gå över och titta till mamma och pappas sto som hade vaxproppar nu på morgonen... Bara hon inte bestämmer sej för att föla i hagen. Kanske borde ställa in hene. Det vore ju praktiskt om hon bestämde sej för att föla på dagen men det tvivlar jag ju på...

Förresten, jag bakade Fudgie igår. Det måste vi testa :love: för jäklar vad gott det var!!!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
857
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Nyårstråden
  • Vad gör vi? Del CCVI
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat