Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Tänk inte så oregano. Jag misstänkte nästan att du inte läst vad som hänt. För jag vet att du hade skrivit om hur sorgligt det va annars.
Nu satte jag orden i mun på dig, men jag vet att så snäll som du är hade du gjort en liten snäll kommentar när jag mådde som sämst.
Precis som alla andra:love:

Sitter nu och laddar inför att åka iväg till syrran, känns lite nervöst men ändå jäkla rätt.

Har också missat vad som hänt men förstår att det är värsta tänkbara...:cry: Kramar från oss!

Tänk inte så oregano. Jag misstänkte nästan att du inte läst vad som hänt. För jag vet att du hade skrivit om hur sorgligt det va annars.
Nu satte jag orden i mun på dig, men jag vet att så snäll som du är hade du gjort en liten snäll kommentar när jag mådde som sämst.
Precis som alla andra:love:

Sitter nu och laddar inför att åka iväg till syrran, känns lite nervöst men ändå jäkla rätt.

Vilken tur att du förstod att jag inte visste och att du inte blev arg på mig. :love: :love:

Det kommer säkert att kännas bra för er båda när ni fått prata med varandra, men jag förstår att det känns jobbigt.

En fråga ang just detta med dagis. Hur gamla kommer alla småttingar här inne vara när dom börjar på dagis/dagmamma?! Theo kommer vara lite mer än 14 månader...Jag tycker det är kanske lite i tidigaste laget?!

16 månader tror jag det blir. Jag tror det blir bra, han föredrar livat omkring sig. Om inte annat så är det positivt för allergier att börja på dagis före 1,5 års ålder ;) dessutom är det ett ganska klart samband (just nu sådant kan ju ändra sig) till skillnad från allergier och amning.

Däremot är jag väldigt ledsen över att det inte blir det dagis jag hade tänkt mig. Inte ett enda dagis i hela stadsdelen kommer att ta in ett enda barn till hösten, bara enstaka syskon. Och vi har babyboom i stan, har för mig att de byggt en babyfabrik ute i Svartbäcken för 100-300 barn, kan inte ens föreställa mig om jag föredrar babyfabrik eller dagmamma, suck. Om vi har riktig otur så kanske vi hamnar i barackdagiset för ett hundratal barn de bygger i ytterligare en ände av staden som tillfällig lösning. Kommunpolitiker är galna, inte bara skolan utan också dagis och vård av handikappade borde förstatligas, så kan kommunerna hålla sig till att bygga ishockeyarenor som går med förlust och äventyrsbad eller vad de nu pysslar med. Sorry för utbrott :o

Dagis och allergier? Det har jag missat... Har du något tips på mer info?
Min man har ju astma och så en stor del av hans släkt, dock mest killar men några tjejer. Så vi håller alla tummar och tår för att våra tjejer ska slippa det. På min sida av släkten finns inget sådant.

Kl hör och häpna: Vera har idag ätit 1/5 del av lasagne-barnmatsburken! :banana: Det har alltså stegvis ökat från 1/8 till 1/6 och nu 1/5. Dessutom slank det ner 4 tsk gröt i morse :bump:
TJOHO, jag kanske slipper amma i sommar!!!! :D

Annars så håller jag på att göra en rabarber-moussetårta till min jobbarkompis som fyllde 77 år i går! :love:

Ture blir 17 månader när han börjar dagis.

Appropå att vara ifrån barnen så har jag ju bara varit ifrån Ture två gånger. Första gången ofrivilligt när jag bröt foten och sen när Canterbury var på Flyinge så fick han vara hemma för att slippa bilresan, jag var borta ett dygn. Nu tänker jag åka till Tyskland tre dagar i slutet av juli och det kan bli tufft. Han klarar det säkert galant men jag kommer väl tjuta...

Appropå det ska jag berätta ngt som jag tycker var hemskt. Min förra sambo och hans tjej åkte till Thailand 10 dagar och lämnade barnet hemma - 7 månader gammal. Alla får göra som du vill men jag blev chockad och kan inte tänka mig att jag någonsin vill lämna Ture så länge...

Ja jag kommer nog att gråta en skvätt nästa onsdag när jag har nattat Milton och hållit honom "för sista gången" (det lät ju himla sorgligt faktiskt..) innan lördag morgon. Men men, jag måste ju åka, givetvis. Min kompis har nog ihjäl mig annars, plus att allt är betalt.

Men hjälp, :eek: Hur tänkte de där?! Lämna sin lilla bebis sådär i så många dagar, nej fy fasen. Ja jo givetvis får alla göra som de vill, men jag tycker faktiskt inte att det är okej.

smakar ljuvligt, i alla fall när jag "slickade ur" skålen! :angel::D
http://annesmat.blogspot.com/2008/06/rabarbermousse.html

Kan jag verkligen tänka mig, nu gäller det att hitta rabarber bara ;)

Kl

Alltså jag börjar bli riktigt trött på det är. Jag kan inte säga "nej", "ajjajj" eller något liknande till Milton, utan att min hund tar åt sig. Nu ligger hon i andra änden av soffan och skakar med huvudet vänt från mig. Om jag brukar slå eller skälla på henne? Har typ aldrig hänt. Hon är så jävla lydig, lojal och känslig och tar åt sig av lilla minsta. För fasen, jag vet inte hur jag ska hantera detta, för samtidigt kan jag inte göra någon grej av det heller ju, just nu ignorerar jag henne bara. Egentligen blir jag nästan förbannad på henne inombords. Visar givetvis inte det, men är så trött på hennes känsliga sida som bryter ihop såhär för ingenting..

Har haft några kapitala skitdagar där allt bara känts fördjävligt. Har knappt orkat ta mig utanför dörren. Men nu börjar det väl vända åt rätt håll igen.

Idag vaknade T kl 04.00 och tyckte det var dags att gå upp. Jag var inte av samma åsikt men det var bara att rätta in sig i leden och acceptera att man är föräldraledig. Just nu sover hon men jag lyckas inte somna.

Min ena kisse är lika dan. Men det blev bättre när jag började säga namnet på den jag riktade mitt nej till efter. Alltså ”nej, T” eller ”nej, Marwin”. Nu tar Sigge (inte vi som döpt honom) bara åt sig av det som är riktat till honom.

Min ena kisse är lika dan. Men det blev bättre när jag började säga namnet på den jag riktade mitt nej till efter. Alltså ”nej, T” eller ”nej, Marwin”. Nu tar Sigge (inte vi som döpt honom) bara åt sig av det som är riktat till honom.

Jag är också noga med att använda namnet på den det är riktat till "nej Milton" eller "nej Dusty" till mina föräldrars hund. Är vi ute och går och någon skäller på sin hund (om den t.ex. drar i kopplet eller skäller mot Yda eller så) så tar hon också åt sig, trots att hon inte känner personen vi möter.
Och inte blir det bättre heller. Tycker ju att hon, nu efter snart ett år med Milton, borde ha vant sig vid honom och i flera månader har det ju varit "nej Milton", men nej, hon tar åt sig av allt..

*kl*
Nu har jag varit hos syster min. Det gick över förväntan bra. Blev många tårar och kramar. Fick även se lilla Elvira på kort. Sån fin liten tös!
Tror båda uppskattade att jag kom, även om jag bara stannade i 20 minuter. Barnen va på dagis, men Oscar lekte med min svåger medan jag och syrran satt och pratade.
Hon va helt förstörd min stackars syster. Hoppas så att de tar sig igenom detta.

Tacka fina ni som puschade på mig att åka! Det va ett bra beslut jag inte ångrar.

Ush, jag minns inte riktigt var, tror det var tidningen Forskning och framsteg. De har en hemsida www.fof.se. Det var några få faktorer som kunde minska allergier, växa upp på bondgård, börja på dagis innan 1,5 års ålder och så ett par till.

http://www.fof.se/sok?keys=allergi

här är en bunt artiklar, vet inte om den är ibland dem.

(Kan ju tillägga att alleriger verka trassliga, det finns ju andra forskare nu när jag googlade som tex säger att den dåliga städningen på dagis kan öka allergier, artikel i Svd. Men om det gäller pålitlighet på artiklar ligger nog Forskning och framsteg oändligt över Svd!).

Senast ändrad:

Vad skönt att du kom iväg :)
I svåra situationer så behöver man ju bara visa att man bryr sig, på vilket sätt man visar det är ju mindre viktigt. Det viktiga är att man vågar visa, på sitt sätt.

KL
Nu börjar precis begravningen av en tjej som 26 år gammal valde att avsluta sitt liv, vi var nära kompisar när vi var små men har inte haft kontakt på många år. Mina föräldrar är på begravningen, men jag gick inte dit, skickade dock med blommor.

Vad bra att du åkte!

(Det är så hemskt, det var min stora skräck när jag var gravid, kunde inte gå till BM utan dunkande hjärta.)

Grattis!! Vad kul!

Akb: vad skönt att det gick bra! :) som någon annan skrev, det viktiga är inte vad man säger, utan att man visar att man finns.

Ja, jag fick också fram att det skulle ge allergi när jag googlade. Fick fram en artikel från Vi föräldrar om att det skulle vara bra. Men jag ska läsa lite mera i din länk. Fast vi väntar med dagisstarten tills 2 år i alla fall, vi klarar ju så många andra "kriterier"... :grin:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
845
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka