Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Fyy va tungt för dom. :cry:
Har dom fått veta varför detta hända? Vill du inte berätta så måste du absolut inte.

Min syster fick hepatos under graviditeten (innebär att det läcker ut nåt ämne ifrån levern) Hon fick lite medicin emot det. Och det va en stor farhåga att det va det som va orsaken, men igår fick de svar på att det inte va det. Men de vet fortfarande inte varför:cry:
Ville inte prata om obduktion med henne igår, men jag misstänker nästan att en sån är gjord. Det kan ju ta evigheter innan man får tillbaks svaren ifrån sånt.

*kl*
Nu ska jag strax rulla iväg mot Ullared:)
Ska bli skönt med ett litet avbrott i vardagen, ffa utan lillpebbles:D

Hörrö, när ska vi dejta då?! Sörlänningarna ses ju titt som tätt ;)

(Och för att åter dra upp debatten om den svenska geografin så är indelningen egentligen: allt nedanför Jävre är Stockholm. Men med den indelningen bor jag alltså i Sthlm nu för tiden.. så jag kan generöst sträcka mig till att norrland är norr- och västerbotten, allt nedanför Jönköping är Skåne och allt där emellan är Sthlm ;))

Ja för tusan det tycker jag! Nu blir det äntligen lugnt när helgens tävling är genomförd!

Jasså du drar gränsen redan vid Jävre, då är vi bra nog generösa mao som drar den vid Dalälve , kanske får ändra oss till söder om Tegsbron :D

Förstår att ni inte ville prata om det. Hoppas att dom får ett svar om inte allt för lång tid. :(

Åh ha en bra dag nu och gå sådär riktigt sakta och titta extra länge på allt nu när du slipper ha ett öga på din vilde! :) jag ska dit i sommar! Första gången för mig!

*kl*
nu lite äckel-varning. Någon här som hade svamp när ni va gravida som vet vad man får använda mot det? Har lite bråttom idag så tänkte mest rusa in och ta något. Ingen lust att stå i kö för att fråga någon men vill inte komma hem med fel.

Nej nu är det dax att duscha och sen dra på sig finklänning och så ska vi åka mot storstan för dop av Miltons tremänning! :)

Om det är svamp "down under" du menar så använde jag Pevaryl! Går ju att fråga som snabbast när du betalar eller kolla fass.se :idea: Men jag frågade min BM och hon sa att det var OK!

Yes down under. Oki men då kör jag på det. Läste lite på apotekets sida på nån av pevaryls förpackningar och den verkade funka iaf. Smart att fråga när jag betalar tänkte jag inte ens på :) skyller på morgonhjärna :p

Pevaryl använde vi iaf till Milton för ett litet tag sen :) dock fick vi fråga om hjälp där ändå på Apoteket för den förvaras i kylskåp och alltså inte ute i butiken. Så var det här iaf.

Vilken vecka är du nu i? Hur mår du annars? Illa? Jag är så himla tacksam för att det är över och nu går jag och "njuter" (helt fel ord, men jag vet ju vad som väntar) av att fortfarande kunna ligga på mage, kramas, nå mina fötter, vara smidig osv. Fast jag ska ärligt erkänna att det är liiite pinsamt att gå runt med bikini här när det bara ser ut som att jag ätit alldeles för mycket mat. :o

Och när jag hade det och frågade på Apoteket sa de att jag skulle välja ett kombinationspreparat, alltså med både vag och salva för bästa resultat.

Hej på er! Dagens kanske dummaste fråga härifrån. Tänkte göra efterrättspaj och tänkte då göra små-pajer istället för en stor. Visst kan man väl använda sig av ett recept som rör stor paj, fast då göra det till små-pajer istället?

Ja det går bra! Tänk bara på att det oftast blir kortare gräddningstid! :)

*kl* Tack för er hjälp nu är det handlat iaf! :)

Tack för hjälpen med pajerna, ska smaka ikväll och se om de blev bra :)
Var ju hemskt vad dött här är idag! Vad gör ni alla idag?

Vilken vecka är du nu i? Hur mår du annars? Illa? Jag är så himla tacksam för att det är över och nu går jag och "njuter" (helt fel ord, men jag vet ju vad som väntar) av att fortfarande kunna ligga på mage, kramas, nå mina fötter, vara smidig osv. Fast jag ska ärligt erkänna att det är liiite pinsamt att gå runt med bikini här när det bara ser ut som att jag ätit alldeles för mycket mat. :o

Jag är i v.10(9+2) så det rullar på lite fortare den här gången faktiskt!
Jag mår i det stora hela bra! Fast mitt luktsinne är inte från denna värld :crazy: Räcker att någon som luktar svett kommer in genom dörren och jag är i ett annat rum ändå känner jag det som om jag luktade direkt i armhålan, uäk! Illa mådde jag bara första dagarna. Hade inte spec mkt illamående förra gången heller, det är skönt! Fast jag blir ju "illamående" när allting stinker. Stackars sambon får inte andas på mig nu ens, Igen! :p
Jag led aldrig av magen. Sov på mage fram tills sista veckan ungefär. Fast håller med om att det är inte särskilt kul att gå runt nu och se gasig och proppmätt ut. Längtar tills runt RUL tiden då det faktiskt syns och man kan visa det! :) Eller iofs tror jag det kommer synas tidigare men jag är lite feg och vill inte sprida ut det i hela den här lilla hålan innan jag vet att pyret lever och mår bra! Mest av allt tycker jag det känns precis lika sjukt den här gången att nånting faktiskt kan väsa där inne som ska blir en alldeles perfekt bebis! :eek: :love:

Så lite så! Jag håller med trodde jag skulle ha några inlägg att läsa nu när vi kom hem iaf men icke :( Fast det brukar ju vara lite mindre aktivitet här på helgerna!

Låter som en bra plan! Kanske en fika på stan till veckan?

*kl*
Idag har H varit ute rätt mycket med oss och inte ätit på allt för mycket äckelpäck :D

Meeen nu är jag istället lite bekymrad över det där med solen. Undviker den ju såklart i den mån det går, men hur gör ni andra med solskydd? Smörjer ni?

Idag har vi kalasat för Bellan :) skulle skriva något mer men det är stopp i skallen, helt slut!

pict0143_146816155.jpg

Chokladbotten, jordgubbsmousse, vaniljmousse

pict0145_146818103.jpg

Chokladbotten, päronmousse, chokladmousse

Just nu smörjs inget alls, långärmat och solhatt så mer eller mindre hela hon är skyddad :) vi har nivea 50+ och bamse 50 hemma för att kunna ta till

Vi smörjer nacke, händer, ansikte och öron. Och långarmat och solhatt och försöker hålla oss i skugga i den mån det går med en virvelvind ;)

Meeen nu är jag istället lite bekymrad över det där med solen. Undviker den ju såklart i den mån det går, men hur gör ni andra med solskydd? Smörjer ni?

Vi smörjer E, han är väldigt ljus så vi märkte att hon började "rodna" av att vara ute. Köpte solkräm på Apoteket, någon variant med bara partikelfilter. Sedan har han solhatt med solskyddsfaktor också, och (vanlig) långärmad.

*KL*
E har sovit sämre än vanligt ett tag nu, varit mer snurrig och mer mammig och väldigt uppmärksamhetstörstande (och arg om ens ansträngningar inte räckt). Är han ensam om att ha ålderskris, eller finns det fler out there?

Edit: äh, det ska stå "snuttig", inte snurrig, men iphonen vägrar att ställa markören på rätt ställe så jag kan inte ändra...

*kl*

Har tvekat länge nu.. Men kände att det var dags att uppvisa livstecken från min sida.

Jag var ju i Skåne, för att ha Iso-revision (vi har 4 olika standarer som vi måste revideras i och det tar sin lilla tid) sen hade jag dessutom en kurs i onsdags. Men syrran ringde och väckte mig vid 06-tiden, meddelade med andan i halsen att det ena stoet hade fölat utan vidare förvarning och utan problem. Hon skulle ha den 6:e juni men fölade nu ca 5 veckor för tidigt. Ett jättefint stoföl (Ludwigs Champion - Lancelot), fux med bläs, stora fina vita strumpor på alla 4 ben.
bl%C3%A4sen%202011-05-04_1.jpg

Men, liten så liten. Hennes ögon var inte helt färdigutvecklade och hon var mycket svag. Under en stressad bilresa genom halva Sverige med sambon och båda barnen för att hinna hem, fick jag tillslut ge upp och ge veterinären ok att låta henne somna in, ståendes på McDonalds någonstans i Ljungbytrakten :cry::cry::cry::cry:, utan att ens ha fått träffa henne. Jag är så ledsen, förtvivlad, arg, förbannad, tom, sur -ja, allt man kan vara. Fy fan!!!! Stackars märren blev ju så klart hysterisk :cry: (Nu har hon ju hunnit lugna ner sig, som tur är.) Även om veterinären många gånger förklarade att hon inte skulle klarat sig till ett fullgott liv även om vi kört iväg till strömsholm (eller annan klinik) på grund av ögonen, samt att hon hade blåsljud på hjärtat och rosslig andning - så känns det så jävla orättvist! Och jag känner mig som en hemsk människa. Tänk om jag hade varit hemma, tänk om vi hade kört iväg med samma, tänk om man hade kunnat ana att hon skulle föla, tänk om, tänk om.... Som synes på bilden fick ju märren föla i spån eftersom vi inte anat att något var på g än.

Fan, jag bara gråter när jag skriver det nu, trots att det nu var ett par dagar sedan. *snyft* När jag kom hem så gick jag in och satt med märren ett tag, hälsade på den jättefina lilla bebisen vars själ redan lämnat oss, och sen sov jag i stallet för att försäkra mig om att märren var ok.

Det känns extra hemskt eftersom vi fick ett fint stoföl 2009 som efter 5 dygn på strömsholm (~130´000 kr) med plasma osv fick somna in på grund av nervsjukdom. (annan pappa, annan mamma). Betäckningen med Tornesch gick åt skogen då vi fick ta bort stoet 2 dagar innan julafton på grund av skada i hagen, dräktig i 6:e månaden. Och att vi inväntar ett föl till, den märren skall ha 28/5, dvs om 21 dagar. Usch, jag blir stel och illamående bara jag tänker på det.

Ja, det var lite från mig.. Får se när, hur och var jag dyker upp nästa gång. Allt känns så svart och hopplöst nu. Tävlingshästen skall ju på utdömningsbesök kl 09 på måndag.

Grattis i efterskott till Isabella 1 år!!

*kl*
AKB: Vad skönt att du varit iväg och träffat din syster. Ni behövde det båda två.
Svartfot: Grattis till tentaresultatet!!! Fy fan vad skönt!
Ia*, Lottch och Cyllene (+fler?): tack för era omtankar ang fölet

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
835
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka