Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Lilla gubben. Det är inte kul att vara SÅ dålig. BVC sa att så länge de kissar så visar det att de i alla fall har ett litet överskott på vätska.

Milton kissade inte där på några timmar, men sedan när han väl fick i sig den där vällingen så kissade han inom ett par timmar, vilken lycka över lite kiss liksom :D

Hur är boken skriven? Är den skriven ur ett kristet perspektiv? Att man kommer till himlen med gud och sånt?

Jag ska minsann ta mig upp till begravningsbyrån i stan imorgon och se om jag kan få tag på den, har ändå velat ha den länge eftersom jag kommer ihåg att jag tyckte om den. Vi läste den på gymnasiet (gick barn- och fritidsprogrammet). Vågar inte svara på hur den är skriven, har för mig att den inte är värst kristen, utan ska vara skrivet på ett sådant sätt som är realistiskt för ett barn. Inte typ att "farfar har gått bort" vadå gått bort? gått bort till grannen? gått bort till affären? etc. Ska se om jag får tag på den imorgon, läser den och berättar sedan mer =)

Kl

Är själv väldigt rädd för döden och känslig som tusan. Så fort ämnet tas upp så mår jag mycket dåligt. Idag är det t.ex. 3 år sedan mitt ex dog och jag har tänkt jättemycket på detta idag, Vi hade så himla mycket ouppklarat och det gör ont i mig att vi aldrig redde ut det och nu får vi aldrig chansen att göra det heller.. Inte för att jag tror att det hade blivit uppklarat någonsin, men det blir mer konkret någonstans nu ju....

Jag jobbar ju normalt sätt på förskola och där frågar ju barn massor, en mamma dog för några år sedan och jag tyckte det var mycket jobbigt att jobba då eftersom barnen undrade så mycket, men vad gör man? Man måste nog ändå prata om ämnet, annars gör man nog barnen en björntjänst och gör något konstigt av det. Det blir så laddat ändå när man växer upp. Usch ett så jobbigt ämne vi diskuterar nu, men jag håller med. Jag bävar enormt för den dag Milton börjar undra och framför allt när han ställer frågor om när han ska dö och vi osv...
Usch ja, detta är fel dag för mig att diskutera ämnet på, nu vart jag tvungen att gråta en skvätt. . .

Senast ändrad:

Jag ska minsann ta mig upp till begravningsbyrån i stan imorgon och se om jag kan få tag på den, har ändå velat ha den länge eftersom jag kommer ihåg att jag tyckte om den. Vi läste den på gymnasiet (gick barn- och fritidsprogrammet). Vågar inte svara på hur den är skriven, har för mig att den inte är värst kristen, utan ska vara skrivet på ett sådant sätt som är realistiskt för ett barn. Inte typ att "farfar har gått bort" vadå gått bort? gått bort till grannen? gått bort till affären? etc. Ska se om jag får tag på den imorgon, läser den och berättar sedan mer =)

Låter bra :D

Jag har varit så sjukt avis på alla gravida på sistone och vill verkligen ha en liten bebis igen. Så nu när vi fick tag på ett hus så tyckte sambon att vi faktiskt skulle kunna försöka igen! :love: så n sitter vi här och jag undrar varför jag va så avis på alla gravida. Mår illa som tusan stundvis och är sämst i världen på att vänta. Längtar till v 20 då det syns och man får prata om det och man känner bebis! Men det ska ju hinnas med 1 års kalas och massa renovering så tiden borde gå fortare den här gången!

Det kommer säkert att synas tidigare denna gången. På mig ser man med en gång att det är bebis på g (v12) Även Oregano verkar ju redan ha märkt skillnad hon med. Det har säkert att göra med att det inte är så l'nge sedan vi var gravdia.

Jag tycker det är skönt att det syns ordentligt. Sen är jag glad för att jag fortfarande ligger på minus vikt. Än så länge gör jag av med mina befintliga "reserver". Målet är att inte gå upp till mer än vad jag vägde när jag skrev in mig med A.

Det är för att han ska göra samma sak för mig när jag är sjuk. ;) det gäller att vara smart ibland. :angel:

Är så sjukt less. Svärföräldrarna var här igår och idag är Selma sjuk i feber igen. :( Det var likadant förra helgen. Jag misstänker att det är Js brorsbarn som ställer till det. Samtidigt är det ju "bra" att hon är sjuk, men jag hade sett fram emot att få sova lite den här veckan då sambon verkar ha blivit mycket bättre. Nu vaknade jag bara av att han snarkade, inga hostningar. Vi somnade båda två vid 21.30 tiden också. :D

Idag skulle vi ha åkt till Sthlm och mormor, men nu verkar det bli häng i sängen med en snorig och trött bebis.

Håller verkligen med! Hade jeppe fött barn hade vi inte fått några... :D

Det finns en bok som heter hunden som log eller något, som min mamma läste när min morfar :cry: gick bort. Min lillebror var bara 7 år då och ville inte förstå. Han ville till och med åka till bårhuset för att han vägrade tro på att morfar var borta om han inte fick se det själv. Det var verkligen helt fruktansvärt. Mina föräldrar jobbade ju väldigt mycket när vi var små, så mormor och morfar var verkligen som våra extraföräldrar och betydde allt för oss tre. Efter det så klarar jag inte av döden eller att gå i kyrkan.

En av mina bästa vänner från gymnasiet tog livet av sig för snart 3 år sedan. Jag hade bott i åre sen jag tog studenten och han i Uppsala. Nu när jag flyttade hem igen skulle jag "bara" komma i ordning innan jag skulle höra av mig för en fika, efter att vi hållit kontakten genom facebook och gjort upp en massa planer som vi skulle göra. Veckan innan jag skulle ringa honom ringde en annan gammal klasskamrat och kallpratade lite och jag kände att det var något som var fel. När han sen sa hans namn så kände jag direkt att han var död. Det var och är som ett tomt hål. Det var han som fick mig att överleva gymnasiet och jag fanns inte där för honom.

Efter det så förändrade jag hela mitt liv. Tog mig ut mitt dåliga förhållande, tog tag i mig själv och började att leva igen, inte bara andas.

Så nej, döden är verkligen inget jag ser fram emot att Selma börjar prata om. :crazy:

*kl*

Hallå igen kära vänner!!! Nu har i återvänt till hem från fjällresan och ni har så klart skrivit som tok och en ny gravid har det blivit också Grattis aneka!!!!

Har iaf haft det bra och åkt en hel del skoter, ca 30 mil. Men, borta bra men hemma bäst!!!

Western Ivy funderade över inneskor. Theo har halkstrumpor, mockasiner och är barfota om vart annat.

Såg att det var lite sjuklingar också :( hoppas småttingarna kryar på sig snart!

Här hos oss är vi då friska än så läge *peppar peppar* Skruttungen har börjar kläcka "gå själv koden" rätt hårt nu. Men tror dock att de tar ett litet tag innan den är löst fullt ut. Sambon måste iaf bygga grindar till trappen, har klarat oss rätt bra utan eftersom vi bara har tvn på övervåningen och vi tittat sällan på den när Theo är vaken.

Våren har börjat så smått här uppe också, och på torsdag ska jag rida för tränare för första gången på säkert 3 år :banana: laddar som tusan!!!

Åh, så roligt att rida för tränare! Det är nog det bästa jag vet! Jag hade turen att hitta en bra tränare som fanns på skrittavstånd från stallet där min medryttarhäst fanns. Jag både hoppade och red dressyr för henne och ibland red hon fram henne åt mig så jag skulle få det lite lättare och det var så himla kul! Och precis då meddelar ägaren att hästen ska säljas...

Kl
Nu har vi berättat för mina föräldrar att V ska bli storebror. De hade redan misstänkt det eftersom jag ringde i onsdags och bjöd in oss själva till helgen. Det är inte så ofta det händer. :D Fast jag vågade inte berätta, så maken fick göra det. :o Han sa att Vilgot försöker säga att han ska bli storebror, när han jollrade som mest. :D

Då var det ur världen, nu är det bara alla på jobbet..... :crazy:

Den här veckan kommer att bli hektisk. Det ser ut som ett bombnedslag hemma och i eftermiddag kommer en jobbarkompis till mig, imorgon kommer Vilgots grannkompisar på minikalas och sen på lördag är stora kalaset och då kommer det 11 personer. Jag gillar inte alls att ha så mycket folk hemma. :grin: Sen ska tårtorna fixas och alla andra inköp göras.

Förstår dig, jag gillar inte heller att ha så mycket folk hemma. Sambon vill bjuda hela hans släkt på Selmas kalas, eller vill och vill, måste eftersom de är på honom hela tiden, de har ju aldrig varit här... Så vi kommer att ha typ 40 människor här. :/ fasar för dragkampen som kommer att bli om Selma. Tänker hålla hårt i henne... Jag har bjudit 10 pers. Mina syskon, föräldrar, faster, farbror och kusiner + mina två extrabröder (inte genom blod). Ska bjuda en kompis med hennes sambo också, som kan skydda mig... Ska göra ett tecken när jag behöver bli räddad... Haha. :D
Jag gillar ju inte större folksamlingar och är blyg, så det här är rena rama helvetet.

Hur har det gått med Vilgots tårta? Har du provbakat eller ska du köra på? Selma kommer att fylla på skärtorsdagen och igår såg jag några marsipankycklingar och blev sugen på att pröva att baka en själv, men känner att jag behöver provbaka först så att det inte smakar apa :D

Oj, då ska inte jag gnälla! :angel: Vi hade ju 25 gäster här på bröllopsfesten och det var absolut max vad jag kan gå med på, då var det fullt.

Jag tänkte provbaka till Vilgots minikalas imorgon, men det verkar som att bara ena grannen kommer, så då kändes det lite onödigt. Så det får bli som det blir. Det värsta som kan hända är ju att marsipanen blir skrynklig och dekoreringen ful. :p För god blir den alldeles säkert! :d

Kl
Varför är det så kul att "ge mamma nappen/bollen(eller vad som helst)"?? V blir helt lycklig när han får ge mig något och ger gärna ifrån dig sina käraste ägodelar (tandborsten eller kattleksaken) trots att han i nästa sekund ångrar sig och skriker högt. :angel: Är det fler småkottar som gillar att leka tack/varsågod?

Jag såg min farfars radhus på hemnet precis. Han har bott där sen 50/60-talet nånting och sist det renoverades delvis var väl minst 20 år sedan. Kök var original och jag undrar om inte badrum/toalett också var det. Under min livstid har det inte renoverats iaf. Riktigt sunkigt var det. :cool: Det blev vattenläcka genom taket och då flyttade han därifrån, han är ju 90 år och hade problem med trappen.
Nu har de renoverat allt och det går verkligen inte att se att det är samma bostad. Lite coolt!
Sen tycker jag att det är lite fascinerande att han på äldre dar (tack vare tanten han bor den nu) insett att han gjort ett stort misstag som hyrt radhuset i 50 år. Han är envis som få och har hela tiden hävdat att det är bättre att hyra. Hade han köpt ut radhuset när ha erbjöds göra det så hade han gjort en rejäl vinst.

Åh vad jag stör mig på iPhone/iPads rättstavningsfunktion efter sista uppdateringen. Nån mer som gör det?? Nu har jag till och med stängt av den, men jag vet inte om det blev så mycket bättre, det är inte så lätt att pricka tangenterna alla gånger.

kl

Känner att jag knappt haft tid att skriva/läsa på sistone :eek: Har så fullt upp med alla mina husprojekt så snart jag har en stund över så det blir inte mycket datortid. Har fått massor gjort i helgen och det känns underbart :banana:

Har t.ex. fixat i ett av gästrummen i flera veckor och nu fick jag äntligen tid att sätta upp tapeten på fondväggen, så nu återstår bara att måla golvsockeln så är det klaaaart

dsc00225_141025284.jpg

Och H´s rum börjar också ta sig, hoppas få tid att städa upp och fota där (kanske idag?).

Modett, du måste lägga upp före/efterbildar på hela ert hus! Det ser ut att bli så fint! :)

Själv är jag bitter. Sambons bror som har ritat vår utbyggnad skulle skickat in vårt bygglov för tre veckor sen. Jag bad sambon fråga om han hört något och då har han inte skickat in det, för att han inte förstått att jag var nöjd med allt. Även fast jag skrivit på mail att allt såg bra ut, skicka in för bygglov. Suck!! Nu får vi vänta ännu längre innan vi kan börja bygga, vi går ju på tomgång i vårt hus nu och bara väntar på att allt ska bli klart så att vi inte behöver göra tillfälliga lösningar. Är så avis på dig som verkligen gör allt klart. :)

Jag var också rädd för dragkampen och revirpinkandet. Men det rädde sig själv. T tyckte helt enkelt att 35 pers var för mycket människor för att vilja lämna vår famn.

Jag håller med om snabbstavningen, jag blir tokig! tar nästan längre tid att skriva med den nu...

Jag tycker att 15 personer är mer än nog, vi fick in 10 vuxna + 4 barn på nyårsafton och då var vi tvungna att ställa ut bordet i vardagsrummet, vårt kök är pyttelitet, så vi ska inte vara i vårt hus, utan i ett magasin vi gjort iordning på gården. Där vi var när Selma döptes. :)

Fy, min lilla tjej är så dålig. :( har redan 39,5 i feber igen och kan bara sova på mig, igen. :( som tur är hann vi klart med lilla Bs sjukhage i helgen och jag var ute med hundarna i 6 h, varav 2h var på långpromenad med Selma inbakad i kläder i manducan och jag på jakt efter ridstigar. Väldigt mysigt, så hundarna är fortfarande trötta, så jag har inga måsten och dåliga samveten att tänka på. :)

Har ni räknat på vad utbyggnaden kommer att kosta per kvm? Vi kommer att bli trångbodda när nya bebisen vill ha ett eget rum och att dela av vardagsrummet vill vi helst inte göra. Så att bygga ut kan vara ett alternativ för oss.

Hej alla! Grattis till nygravida och hoppas alla sjuklingar kryar på sig ordentligt!

Här är det minst sagt full rulle, från att sitta gipsad och invalid till fullt ös. Fantastiskt roligt att ha en superhäst i stallet och jag vill aldrig sluta rida. Det leder dock till stora diskussioner hemma om egentid och vad som räknas som jobb och inte osv. Inte alltid kul och vi är inte så ofta överrens men jag har mkt hjälp av mina föräldrar som barnvakter.

Ture är 10 månader och är bara världens roligaste. Det är så kul nu när vi kan kommunicera på ett helt annat sätt, han pratar inte men han visar mycket tydligt vad han förstår och inte förstår. Han går inte än men kör rally med gåvagnen och andra möbler han puttar framför sig. Nya utegungan är mkt poppis liksom fölungen och traktorer. Eller allt som har hjul och kan tänkas låta "brrrrrrrrrrrrrrrrrum". Vissa dagar vill man inte ska ta slut för han är så go. Nätterna dock är rätt jobbiga då han har svårt att komma till ro, drömmer mkt mardrömmar och kryper runt i sömnen och gråter. Det är som om han inte kan hitta ngt skönt sätt att ligga på. Jag ammar fortf på nätterna ngt jag får mkt skäll för av allmänheten, men det lugnar honom när det är som värst så det skiter jag i.

Efter att jag bröt foten ville han amma mer och nu ammar han faktiskt en hel del även dagtid.

Appropå all träning/hälsa/mat som jag inte ville vara med på som invalid så har jag hipp som happ gått ner 7 kilo. Tricket var att bryta foten och inte kunna ta sig till kylskåpet. :D Plus att jag slutat med ostmackor (äter mindre bröd). Sen nu rör jag ju på mig mkt men kompenserar ju det med att kunna handla och äta sötsaker igen. Men jag kommer i kläder nu som jag inte kunde ha innan jag blev gravid, känns bra!

Hoppas kunna hänga med och läsa lite mer här nu framöver! :)

Det verkar som att alla bebisar är sjuka... :( Hoppas hela högen blir friska snart.

Så bra att ha en egen samlingslokal! :laugh: För det är just att ha folk i hemmet som blir så jobbigt. Jag ogillar det på något vis.

4300 kr i självrisk kostar vår lilla olycka med bilen i helgen. Skoj, skoj... :grin:

Nu måste jag sätta fart. Min jobbarkompis kommer om två timmar och det är inte riktigt så städat här som jag tycker att det ska vara när man får besök.

Kul att höra av dig igen, det var ju ett tag sen! Blir bara så avis på alla som har hästar att rida. Jag vill också... ;)

Grattis till viktnedgången! :idea: Jag har redan fettat på mig och konstaterade igår att jag inte längre kommer i mina vanliga jeans. Hemma går jag mest i mysbyxor, men ska jag iväg så är det jeansleggings som gäller. För mammajeansen tänker jag av princip inte använda förrän det blir absolut nödvändigt.

Kanske ska bjuda 60 pers för att verkligen vara säker på att hon inte vill lämna min famn. ;)

Problemet är att svärmors syster, som är värst, inte har vett till att se när Selma inte vill vara kvar i hennes famn, utan, nej nej, det går så bra så. :grin:

Är det ok om jag spyr lite på min svärmor igen? Känns som om du förstår allra bäst. Jag blir verkligen helt knäckt och tokig snart. Nu får inte Selma komma i närheten av min rottis Zelda längre när svärmor är här. Selma råkade krypa över zeldas tass, när svärmor var här tyvärr, när Zelda hade problem med en klo, som vi inte sett förrän det här hände, och hunden ylar såklart till av smärta, men gör absolut INGENTING mot Selma.

Nu får, citat, inte Selma komma i närheten av Zelda när svärmor är här, för svärmor blev så rädd när det hände. Så nu ska hon gå mellan varje gång det händer, vilket leder till frustration hos både Selma och zelda och som alltid slutar med tårar från Selmas håll. De är ju vana vid att vara tillsammans och mysa och busa hela dagarna. Jag har försökt ta upp det, men möts av en vägg hos både svärmor och sambon.

Sen detta ständiga ifrågasättande på allt jag gör. Jag håller på att bli helt knäckt. När min extramamma/ridlärare ringde i fredags för att höra hur det var med Selmas feber bröt jag ihop och bara kräkte ur mig all skit och hon blev helt tyst och bara: du måste sätta ned foten, vissa saker kan man ignorera, men inte allt. Det stämmer, men hur sätter man ned foten utan att såra någon?

Måste bara lägga till. Svärmor ska sitta barnvakt den 28 maj, vi och mina föräldrar är bjudna till ett bröllop. Jag har flera gånger poängterat hur viktigt det är med Selmas rutiner osv och en utav dem är att hon ska mattas vid 20 i SIN säng. Den enkla anledningen till detta är att hon sover hela nätter i den och hon är trygg, medan hon snurrar runt och inte sover om vi har henne i vår säng. Hon är inte en bebis som gillar närhet och kramar, utom när hon är sjuk eller supersupertrött. Vi hämtar henne närhon vaknar vid 7 och gosar med henne i vår säng på morgonen, men annars är det i hennes säng hon sover.

Då kommer svärmor igår och säger att hon funderat på den kvällen och att det är enklast om de sover över och så får Selma sova mellan dem. Jag blev helt paff och bara: nej, Selma ska sova i sin säng. Snacka om att man inte respekterar oss och våra rutiner alls.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
837
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka