Sv: Vårmammor 2010 del 13
Kanske ska bjuda 60 pers för att verkligen vara säker på att hon inte vill lämna min famn.
Problemet är att svärmors syster, som är värst, inte har vett till att se när Selma inte vill vara kvar i hennes famn, utan, nej nej, det går så bra så.
Är det ok om jag spyr lite på min svärmor igen? Känns som om du förstår allra bäst. Jag blir verkligen helt knäckt och tokig snart. Nu får inte Selma komma i närheten av min rottis Zelda längre när svärmor är här. Selma råkade krypa över zeldas tass, när svärmor var här tyvärr, när Zelda hade problem med en klo, som vi inte sett förrän det här hände, och hunden ylar såklart till av smärta, men gör absolut INGENTING mot Selma.
Nu får, citat, inte Selma komma i närheten av Zelda när svärmor är här, för svärmor blev så rädd när det hände. Så nu ska hon gå mellan varje gång det händer, vilket leder till frustration hos både Selma och zelda och som alltid slutar med tårar från Selmas håll. De är ju vana vid att vara tillsammans och mysa och busa hela dagarna. Jag har försökt ta upp det, men möts av en vägg hos både svärmor och sambon.
Sen detta ständiga ifrågasättande på allt jag gör. Jag håller på att bli helt knäckt. När min extramamma/ridlärare ringde i fredags för att höra hur det var med Selmas feber bröt jag ihop och bara kräkte ur mig all skit och hon blev helt tyst och bara: du måste sätta ned foten, vissa saker kan man ignorera, men inte allt. Det stämmer, men hur sätter man ned foten utan att såra någon?
Måste bara lägga till. Svärmor ska sitta barnvakt den 28 maj, vi och mina föräldrar är bjudna till ett bröllop. Jag har flera gånger poängterat hur viktigt det är med Selmas rutiner osv och en utav dem är att hon ska mattas vid 20 i SIN säng. Den enkla anledningen till detta är att hon sover hela nätter i den och hon är trygg, medan hon snurrar runt och inte sover om vi har henne i vår säng. Hon är inte en bebis som gillar närhet och kramar, utom när hon är sjuk eller supersupertrött. Vi hämtar henne närhon vaknar vid 7 och gosar med henne i vår säng på morgonen, men annars är det i hennes säng hon sover.
Då kommer svärmor igår och säger att hon funderat på den kvällen och att det är enklast om de sover över och så får Selma sova mellan dem. Jag blev helt paff och bara: nej, Selma ska sova i sin säng. Snacka om att man inte respekterar oss och våra rutiner alls.