Sv: Vårmammor 2010 del 13
Kl
Hej på er! Här har vi haft en jobbig vecka med läkarbesök hit och dit, hög feber sedan tisdag (mellan 39 och 40 grader) som igår vände och nu ligger på knappt 38.. Och en enorm hosta som vi i torsdags fick inhalator för.
I förrgår kväll fick vi i honom 100 ml välling. Sedan matvägrade han nästar precis ett dygn
inte konstigt för igår blev det en vända till vårdcentralen och remiss direkt vidare till barnakuten. Dubbelsidig öroninflammation.. Det gör klart ont att både äta, dricka och ligga ner när det är dags för sovning.
Han har suttit på oss fyra nätter nu och sovit, behöver jag säga att sambon och jag är bra trötta nu?
Iaf sedan igår kväll när han äntligen så smått började dricka vätska (välling eller ersättning eller vatten är det enda vi får i honom..) så har han druckit 100 ml igår kväll, 80 ml inatt, 60 ml i förmiddags och ca 100 ml nu i sena eftermiddagen. Är så rädd för uttorkning
Igårr kväll skulle vi precis fara till akuten igen när han drack lite välling igen. Men det är ju heller inga mängder han har fått i sig under senaste två dygnen och detta är ju en stor kille som brukar äta mycket mer än detta och dricka med för den delen...
Har pratat med sjukvårdsrådgivningen flera gånger senaste dagarna och har blivit så nonchalant bemött vid ett par tillfälle att jag drar mig för att ringa dit. Kram på er!