Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Fina ni, är så glad att jag kan ventilera med er. När jag ringde igår morse och sa att vi inte fått i honom någon vätska på hela natten och att han normalt sätt äter ett sent kvällsmål och ibland även välling vid 05, så svarade hon nonchalant på bred skånska: Ja men då har han kanske bestämt sig för att äntligen sluta äta på nätterna. Tänkte fråga om hon var lite dum i huvudet, men bet mig i tungan och höll masken.

Vi tänkte att vi ger det natten nu och ser hur det går. Skönt om vi alla kan få sova lite, det hade vi inte fått på sjukhuset tror jag. Piggelin vägrar han och vätskeersättning var inte poppis.. Kisset luktar konstigt, lite nötter (svårt att beskriva, men ja :D) men det tycker jag penicilinet också gör så inbillade mig att det var därför, men det kanske är helt fel?

Kan vara pc som luktar av sig på urinet för att urinet är troligen mer koncentrerat än vad det normalt är men jag vet inte.
Hur har det gått i natt för er?

*kl*

Men här åker man och jobbar i två dagar och så har man en halv roman att läsa när man väl är hemma igen...

GRATTIS ANEKA!!!! :bump:

Och nu ska jag gå ut i ladan och riva golvet där vi ska ha lösdriften....

kl
Vad kan man göra för att lindra hostan?
T har varit sjuk sedan i tisdags med en grym slemhosta. Det gör så gräsligt ont att hon skrynklar ihop ansiktet och börjar gråta varje gång hon hostar. Tidigare har hon fått lita varm välling för att lösa upp slemmet lite. Men nu har hon slutat äta det också. Har någon nått tips. Eller vågar jag ge henne honungsvatten?

Bisolvon är ju från 1 år- eller du vill inte ge läkemedel? Om du ger så tänk på att ge någon timme innan hon ska sova så det rensas ur innan hon lägger sig ner...

Jag är lite nojjig med honung... Botulism är ju inte kul....

Kan vara pc som luktar av sig på urinet för att urinet är troligen mer koncentrerat än vad det normalt är men jag vet inte.
Hur har det gått i natt för er?

Natten har varit bra! Han har sovit ordentligt och i morse när sambon gick upp med honom så åt han en tallrik gröt (första gången han äter något annat än flytande sedan i måndags :banana:) och så drack han en halv mugg vatten! Hoppas så innerligt att det vänder nu och fortsätter såhär. Nu vill vi ha en frisk unge!

Svartfot: Vet inte om man vågar ge honungsvatten. Men går det inte att ge bara varmt vatten? Vet inte om det har någon effekt, men kanske kan det hjälpa henne lite? Hoppas hon snart kryar på sig!

Kl

Såg att ni pratade om att prata om döden med barnen i förra tråden och jag kan varmt rekommendera en bok som heter Min farfar och lammen om jag inte minns helt fel. I vilket fall så är det en berättelse om en pojke som förlorar sig farfar. I boken står det dessutom hur man pratar med barn om döden, sorg, begravning och vanliga frågor och andra små tips kring ämnet när barnen börjar undra och fråga eller när de helt enkelt är med om ett dödsfall av någon nära. Kommer inte ihåg exakt innehåll, här i stan finns den på begravningsbyrån att köpa eller om den till och med är gratis? Tänkte faktiskt att jag själv ska köpa den, just eftersom jag tycker ämnet är viktigt och vill göra på rätt sätt om det blir aktuellt för Miltons del..

Va skönt att han verkar bli bättre! Medicinen har säkert satt igång och verka ordentligt nu! Hoppas han får hålla sig frisk sen!

Svartfot: jag har gett M lite ljummet vatten när hostan varit jobbig. Fast då har han iofs inte haft hosta som han blev ledsen av. Honung är inte något jag skulle ge. Ring nån doktor har för mig att det finns nånting som dom kan skriva ut.

Ia*: Tack!! :)

svara flera
Honung ska vara ok efter ett år. Men jag är också lite för nojig. Botulism är som sagt ingen rolig historia. Vi har försökt med ljummet vatten, ljummen fruktdryck och soppa vilket ratas.

Ska försöka lura iväg maken till apoteket och köpa Bisolvon. Vi är riktigt sjuka hela familjen så det kommer knappast vara slagsmål om att få komma ut genom dörren.

... en varm dusch kan kanske vara nått för att lösa slemmet på henne lite.

Lilla gubben. Det är inte kul att vara SÅ dålig. BVC sa att så länge de kissar så visar det att de i alla fall har ett litet överskott på vätska.

Hur är boken skriven? Är den skriven ur ett kristet perspektiv? Att man kommer till himlen med gud och sånt?

Åh det låter ju som han äntligen är på bättringsvägen, har det varit lika bra under dagen med aptiten? :)

*kl*

Idag känner jag mig duktig :D
Prommenerade ca 1 timma på förmiddagen och nu har jag en egenkomponerad Routatuille på spisen :) som jag ska ha under veckan för att dryga ut min mat med, är ju annars "duktig" på att äta alldeles för stora portioner...
Ska försöka gå lite mera under veckorna med, är lite dålig på att komma ut.

Och idag har jag postat två paket med blöjor. :)

Är helt slut efter en hel dag utomhus, i regn dessutom... Min sambo har haft hosta och varit sjuk, vilket har eskalerat på nätterna. eftersom han är man och jättesjuk :grin: så har jag inte sovit något heller eftersom jag haft någon som knackat mig på axeln och velat berätta hur dåligt han mår, vill ha Alvedon, ett glas vatten, snytpapper osv. :p

Spännande! Då ska jag hålla span på brevlådan! :)

Hoppas alla sjuklingar i tråden mår bättre, verkar vara elände när hela familjen är sjuk samtidigt.

I dag var jag till veterinären (vi har en granne som är kanon!) med ena hunden. Han har en knöl under svansen, en tumör, som sprack och slutade inte blöda, eller ja det minskade. Urk... Han hade inte tid att operera bort den i dag, skulle ske senare, men det var en ytlig knöl så det skulle troligtvis fungera att skära bort den. Hunden är i alla fall 11 år. Jag trodde vi skulle behöva ta bort honom så det var positiva besked!

Blir lite avis på dig :angel: samtidigt som jag inte skulle vilja vara gravid redan! Såg en förlossning igår i en tv-serie och började gråta när bäbisen var ute :D Hihiii, vad jag blivit blödig! Men väntar nog åtminstone till sommaren innan vi kanske öppnar verkstaden, eller nästa sommar..

Halvt kl
Tokövertrött H joddlar LALALALAA uppifrån sovrummet där Papi försöker söva. Han har skrattat som en galning i soffan i säkert 30 min, var nästan orolig att han skulle få kortslutning av allt skratt.

Vad snäll du är Lottch! :) Aldrig att M hade fått väcka mig för såna saker för en förkylnings skull.

Vilken väldans tur att inte män föder barn ;)

Armani_: Vad skönt att lilleman är bättre igen. Hoppas att det håller i sig :banana:
Men sen, det var säkert en bra bok som du rekomenderade, men mitt problem är ju att jag inte kan eller vill prata om det alls. Inte med någon. Någonsin. Typ. Och då blir det ju väldans jobbigt att läsa en bok om det för sonen. Men visst pappan kan ju läsa den iofs. Problemet är ju att han frågar en massa jobbiga frågor som: "Kommer jag dö sen mamma?" "Dör jag före dig?" osv.. :cry: :cry:

*kl*
hejsan allihopa, hemma igen efter en skön helg i Helsingborg! Shopping i Helsingör igår på fm, fyndade mammakläder, två tunikor en tröja och ett linne för 500 dkk.
På kvällen var det dags för Wallmans, bra artister och uppträde. Maten var godkänd men musiken som dj spelade på nattklubben efteråt var hemsk. Det gjorde inte så mycket då jag var ganska trött och verkligen uppskattade sängen på hotellet.
Det var ganska märkligt att få sova en hel natt utan att någon annan väckte en! Syrran skötte sig bra efter mina varningar om att jag skulle bli aggresiv om jag blev väckt :D
Hotellfrukost och sen promenad på stan innan ett stopp på väla och inköp av lite födelsedagspresenter.

Visst är det skönt att få egentid ibland även om man saknar de där hemma. A är lite bättre, en dag till med kåvepenin. Sambon verkar ha tagit över stafettpinnen med sjukdom istället tyvärr.

Här inne verkar det också vara rena rama sjukstugan :crazy:
:crazy:
Krya på er alla nu så ni kan njuta av solen som skulle komma imorgon!

Jag har den boken hemma, fick den när min farmor dog. Jag har samma problem som du, vill ju helst förtränga det. Får panik och ångest när jag börjar fundera

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
833
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka