Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Hehe, så har jag oxå gjort några gånger, sett filmen i dagsljus dagen efter, alternativt gömt mig bakom sambon/en kudde och bara kollat lite halvt (för det gör ju verkligen filmen mindre läskig) ;)

Hästprylar är ju verkligen livsfarligt, man "behöver" ju massor :D
Jag har hittat massor av saker jag vill ha och jag har inte ens häst eller ens i närheten av att ens träffa någon ;)

*kl*
Aneka, hur gick det hos tandläkaren???

Har sovit i tre timmar och ska vakna till så att det blir något gjort. Inte lätt..

Usch, jag lider med dig.. Tandläkare är ju inget trevlig. Men ibland är det bara de som kan göra så att det inte gör ont längre, och då måste man ju gå dit.
Säger som Mikan, hur gick det för dig??

Armani:
Fy tusan vad snyggt det blir. Vad duktiga ni varit. Det är ju alltid mycket mera jobb än vad man tror att bygga/renovera nått.
Din pappa är ju bara för bäst!! Å vad jag önskar att min händige pappa fortfarande hade fått vara i livet, han kunde allt den mannen :love: :cry:
De där u-profilerna till dörrarna blev ju riktigt bra, och fönstergallret sen!!! Mkt fint!

Ja jag är så glad åt min pappa, han är verkligen toppen och gör så mycket och mer där till åt oss just nu. Ständigt dåligt samvete från min sida i och för sig :S Han jobbar heltid och har en kronisk sjukdom som gör att han mår dåligt till och från. Och så nu allt jobb med mitt stall, han gör inget annat än jobbar och fixar stallet för tillfället. Han körde inte ens motorcykel i helgen med gubbagänget ( :D ) vilket är högst ovanligt, eftersom han gör det hellre än något annat, i vanliga fall.
Dessutom är deras (pappas ögonsten) rottweiler sjuk, vilket pappa mår så dåligt över just nu. Han får hösten på sig, annars får det nog vara som det ser ut just nu :cry:
Förstår att du saknar din pappa, vet inte vad jag hade gjort utan min, givetvis har det inte med stallbygget att göra, men överhuvud taget.
Ja u-profilerna och gallerna är väl genomtänkta, och så fina!

Fast alternativ och alternativ, jag har inte direkt gått och valt att vara mörkrädd. Nu går jag ut till stallet trots mörker för att jag har inget val men pulsen är hög och det går jäkla fort mellan stallet och huset :angel: ;)

Det gick bra. Va en infektion högst upp runt roten så togs bort någon nerv och la på något tillfälligt så ska det rotfyllas sen. Sov 2h samtidigt som Milton när vi kom hem, Välbehövligt! Nu håller det sista på bedövningen att släppa så nu gör det ont igen. Men det kunde det göra ett tag sa dom :(

Annars så har vi sågat ner ett äppelträd idag som stod precis utanför altanen och jäklar va ljust och fint det vart både inne i vardagsrummet, på altanen och på baksida! Riktigt fint vart det. Min duktiga sambo håller på och kör riset till tippen och hugger upp veden som vart och jag får sitta inne och lata mig!! :)

Åh vad trist :( jag minns inte om man får äta ipren senare i grav eller om det bara är de 12 första veckorna man ska vara försiktig men annars borde väl alvedon + ipren kanske vara en idé för tandvärken.

Tillägg: nej ingen ipren till gravida enligt fass....

Säger det samma, det är inget jag valt.

Jag väljer till och med att inte gå ut till hästarna när det är mörkt, om jag absolut inte måste om någon häst är sjuk.
Nu tar jag in hästarna strax innan det blir mörkt och då är allt klart för natten.
När det mörknar tidigare så tar min man över insläppet och kvällsfodring.

Jag upplever att jag blir räddare och räddare. Vi pratade igår om att jag borde få någon hjälp, typ terapi/psykolog eller vem som nu skulle kunna hjälpa mig. Jag ska nog ta och höra med familjeläkaren om det är något som man kan få hjälp med. För jag har börjat få för mig att det gömmer sig någon på höskullen dagtid till och med.... Skogar går jag inte in i, knappt att jag rider genom byns "kyrkdunge" som man ser igenom....

KBT brukar välja hjälpa mot rädslor och fobier? Eller missminner jag mig nu?
Jag är tacksam att jag kan ta mig ut trots allt i mörkret men helst så tar jag med mig karln ut och han brukar följa med ut. Än så ser jag till att gå ut före kl. 20 så jag hinner ut innan det blir mörkt.

Nej mörkrädsla känns inte som att man kan styra så mycket om man inte hittar ett sätt att se över sin rädsla men för mig så är det bara så.

Mm hade verkligen behövt alvedon+ipren men får allt lida för bara alvedon hjälper inte så mkt. :( Tycker nog det är värre med tandvärk än att föda barn men så är jag knäpp också :p

Men hur länge tror du att jag kommer ha ont? Inte enda tills jag ska rotfylla va? Det är inte förens den 19 okt.

Nu har de varit och rotat runt i getingboet så det kan vara ömt i kväll men det borde lätta till imorgon. Skulle det inte vara bra imorgon vid lunch utan det fortfarande gör lika ont så är det bara att ringa. Antingen får de rensa igen eller ge dig något bättre smärtstillande.

Du är inte ensam om att säga att tandvärk är värre en förlossning ;) tandvärk är väldigt intensivt eftersom du får ett tryck i käkbenet - ligg högt med huvudet så trycket minskar är ett litet tips.

Tycker riktigt synd om dig!

Oki håller tummarna att det är bättre imorgon då! :)

När man föder barn får man ju något fint av det jobbiga. Av Tandvärk får man bara en lagad kass tand som lättare blir sämre med åren :(

Vad jag ska njuta när smärtan försvinner sen!!!

Det är hos distriktsveterinärerna så häst- och smådjursklinik är benämningen.

Ringde iaf chefen där på fm, och hon sa direkt jag presenterat mig själv och mitt ärende att hon sett min ansökan - det är väl bra att hon kom ihåg det åtminstone :D Precis som jag trodde så vill de såklart helst ha någon med eftergymnasial utbildning som djursjukvårdare men det är ju inte säkert att någon sådan söker och då kommer "vi andra" på tal. Hon sa att sist de annonserade till en fast tjänst (detta är ett vik på ett år) så var det omkring 50 sökande men knappt någon med den utbildningen. Sen ligger annonsen ute en kort stund bara, publicerad den 22 och sista ansökningsdag den 29 :laugh:

Fast rent karriärmässigt så vore det väl inte det bästa valet av jobb. Fast å andra sidan, vem vet var livet för en?

Ja tyvärr så blir en rotfylld tand sprödare men det kan lika gärna hålla hur bra som helst :idea: Du får skämma bort dig själv med en godispåse idag!

Jag har godis kvar sen igår som jag inte kunde äta upp. Men ikväll så kan den förhoppningsvis slinka ner! :D

Håller tummarna att ingen med den utbildningen hinner söka! :) lät positivt att hon kom ihåg din ansökan iaf!

Jag har godis kvar sen igår som jag inte kunde äta upp. Men ikväll så kan den förhoppningsvis slinka ner! :D

Jag är så där snuskigt godissugen men jag har ätit godis fre-sön så nu får det vara bra till helgen. Ledig fredag har jag också denna vecka så det känns bra för då kan man tjuvstarta helgen på torsdag kväll :o :angel:

Jag har också ätit godis varje kväll(iaf nått litet) sen i torsdags tror jag :o men nu när det finns hemma så kommer jag inte kunna låta bli det. Men sen får det allt vara bra till nästa helg!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
724
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
568
· Visningar
19 648
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka