Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17!
usch, jag tycker inte heller om när det är mörkt ute..
En av alla mina punkter på denna helgens lista (ja, jag gör ofta listor
) var " Markera upp var ny ytterbelysning skall sättas upp". Så nu är det bara att köra in till stan och handla ett gäng lampor och sätta upp dem. Jag vill ha ljus överallt helst, och du såg ju själv hur stor gårdsplan vi har nere vid stallet. Där behövs många lampor!!
Idag gjorde jag och syrran en dum grej.. Vi tog in hästarna vid 21, vilket ju betyder kolsvart. Vi hade dem ute i stora sommarhagen = långt från stallet. Vi gick ner och började ta på grimmor och så, insåg att det var 2 rävar ute på åkern som bråkade och bestämde oss för att ta alla hästarna med in på en gång. Jag ledde den knäppa stora 4åringen, Sto + föl och syrran tog sto + föl. På grund av mörkret så vart ju allt väldigt mycket läskigare, och sedan ljudet av rävarna. Nja, det var nog inte det smartaste vi gjort direkt, för pållarna var lite sterriga kan man säga. Tänk vad skönt om det varit helt upplyst i stället. Undrar vad det kostar att göra en upplyst gång?
När jag var yngre så bodde jag på en villagata i en by, bästa kompisen bodde 2 hus bort, vi hade gatubelysning. Men varje gång efter att vi umgåtts och någon av oss skulle gå hem till sig så fick den andra följa med ut till sin egen postlåda och stå där tills vi kunde gå lika långt in till huset. (fattade ni nått av den beskrivningen?) hihi
AKB: Nää, oj fy sjutton vad mycket hästar. Men deras hästhållning kanske inte är den bästa i världen heller...