Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Habina Jag har inte heller så stor koll
Roffe och Peder till omhoppning, kul! Men över hälften av startfältet till omhoppning känns ju lite väl mycket...
Kommer Peder få rida fler världscuper nu när han tog OS silver eller det har inte med det att göra?
OS har inget med världscupen att göra så han får rida på. Han har ju varit med i de två första deltävlingarna den här säsongen.
Jag tänkte mer att det var ngn slags inbjudan till de bästa och sen får resten kvala. Jag tittar aldrig på ridsport på tv så därav min fråga
Jaha, nu fattar jag din fråga - alltså om han kommer få rida FLER deltävlingar i världscupsäsongen eftersom han har bättre ranking? Det är ju en HELT annan fråga än den jag svarade på Ursäkta!
Och då är svaret att jag har ingen aning, men någon annan kanske vet
Sverige har två platser till VC. Sen har de på top 10 på världsrankingen friplatser så att säga. Därför hade Sverige tre ryttare med när RGB låg så högt i rankingen. (om jag minns rätt)
Antalet platser baseras på världsrankingen skulle jag gissa. Vilka av Svenskarna som får rida vilka omgångar bestäms av förbundet. Ibland kan ryttare få personliga inbjudningar till vissa tävlingar och då kan vi ha fler än två ryttare på plats.Varför har Sverige bara 2 platser?
Minns från artiklar att Malin B har ridit många vc, varför får hon fortsätta att rida när hon typ aldrig placerar sig eller kommer till final?
När hon red de flesta vc-kvalen så var hon ofta placerad och har ju även varit i final så det där stämmer inte riktigt.Varför har Sverige bara 2 platser?
Minns från artiklar att Malin B har ridit många vc, varför får hon fortsätta att rida när hon typ aldrig placerar sig eller kommer till final?