VÄrldens LÖjligaste FrÅga, Kanske

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

helenat73

men jag vet inte svaret :D. Vad är det för klädkoder som gäller för häst/ ryttare i en dressyrtävling på lokal nivå (ponny)?:confused:

Finns det några osynliga men otroligt viktiga regler för hur man får se ut?:confused:

Rider barnen med eller utan säkerhetsväst?:confused:

Berätta gärna mer än vad jag har frågat. Hur gör ni, hur ser ryttare och ponny ut?:confused:

Tacksam för alla svar som kommer att läsas, men i stundens ögonblick blir jag bortknuffad från datorn av min 13 årige son.
:rofl:

Sv: VÄrldens LÖjligaste FrÅga, Kanske

Ridbyxor (Gärna ljusa), kavaj och polotröja/plastrong. O stövlar.
På lokalnivå får man ha shortchaps och jodpurs.

Helheten är ganska viktig i en dressyrtävling. Vissa domare är mindre kräsna än andra, men ett välvårdat och någelunda matchande ekipage ger ju alltid ett bättre intryck.
Endel domare kan säkert vara lite gamaldags också så jag skulle inte rekomendera att komma in med illrosa ridbyxor och grönt schabrak.

Förut har man inte fått ha säkerhetsväst men det får man väl from iår ? (Passar frågan vidare)

Sv: VÄrldens LÖjligaste FrÅga, Kanske

Ett tips är att kolla i TR som finns att ladda hem i PDF-fil på ridsportförbundetshemsida
Och där kan du läsa tex. Vilken utrustning både ryttare och häst/ponny får/ska ha :)

Länk dit finns nålat på första sidan í dressyrforumet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Desert Rose skriver svar i tråden: Sv: Vart är dressyren på väg? Hej! Jag är nytt här, kommer egentligen från Tyskland, men...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: Meelei
·
A
  • Låst
Hästmänniskan Tänkte berätta och varna all hästägare att vanvårdnad förekommer närmare än vad man tror, och oftare. Vi har hade ett jättefint...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
20 805
Senast: tussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar