Upptäckte igår att min valack hade kliat sig vid sidan av svansroten, det såg eksemliknade ut ( Han har inte eksem )
Jag lyfte på svansen och kände efter lite, tyckte jag kände en ca 5 cm i diameter stor knöl.
Tryckte lite till för att se hur han reagerade och då plötsligt började det spruta ut var , Det kom från ett litet hål bredvid knölen .
Hålet som inte är synligt för ögat sitter där skinkan går in vid springan mot ändtarmen om ni förstår vad jag menar .
Jag tvättade rent och tryckte ut ca 1/2 dl var, sen kom det lite blod och då tvättade jag rent en gång till och avslutade tryckandet .
I morse kom det ytterligare lite var .
Kan det vara en mm stor fistelgång ?
Eller brukar dom vara större?
Ja ! Jag har ringt min vet, hon har semester men avbryter den gärna för min skull, men hon bor bara 1 min från mig
Kanske han kan behöva lite pencellin ?
Han har ingen feber
Vet liksom inte om jag överdramatiserar det hela.........
Rädd om totton.........
hej från Hambo
Jag lyfte på svansen och kände efter lite, tyckte jag kände en ca 5 cm i diameter stor knöl.
Tryckte lite till för att se hur han reagerade och då plötsligt började det spruta ut var , Det kom från ett litet hål bredvid knölen .
Hålet som inte är synligt för ögat sitter där skinkan går in vid springan mot ändtarmen om ni förstår vad jag menar .
Jag tvättade rent och tryckte ut ca 1/2 dl var, sen kom det lite blod och då tvättade jag rent en gång till och avslutade tryckandet .
I morse kom det ytterligare lite var .
Kan det vara en mm stor fistelgång ?
Eller brukar dom vara större?
Ja ! Jag har ringt min vet, hon har semester men avbryter den gärna för min skull, men hon bor bara 1 min från mig
Kanske han kan behöva lite pencellin ?
Han har ingen feber
Vet liksom inte om jag överdramatiserar det hela.........
Rädd om totton.........
hej från Hambo