Vargtänderna borttagna

H

Häst 2004

Äntligen! Nu är vargtänderna borttagna på mitt lilla sto!
Hon hade två st i överkäken!

Allt gick bra, men hon fick mkt lugnande - hade lite svårt att äta på kvällen - men idag inga synbara problem.

Enligt veterinär tar det c:a 10 dgr att läkas! Men enligt honom skulle jag skulle kunna skritta henne på ett rakt bett! Vågar jag redan 2 dgr efter ingreppet prova att skritta henne på ett rakt stelt bett el ska jag vänta ytterliggare ?

Sv: Vargtänderna borttagna

Nja, jag hade nog väntat. Munnen läker visserligen fort, men ändå. Måste med beställa tid för att ta bort vargtänder, och jag stoppar nog inget bett i munnen på en vecka efter det. bara för att vara på den säkra sidan. Men jag kan ju köra min i grimma, behöver inget bett. Du kan inte skritta på ett sidepull eller hack så länge?

Sv: Vargtänderna borttagna

Jag har aldrig ridit m hackamore på henne, och vet tyckte att ett rakt bett var "snällare".

Liknande trådar

Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 209
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 229
Senast: Summerwind
·
Hästmänniskan Har ett appaloosa sto på prov sedan mitten på januari. Behöver nu hjälp då det är många problem runt detta!! Hittade en annons på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 000
Senast: CindyLou
·
J
Hästvård Läget är såhär: 1st ponny kat C som tidigare tävlat i både hoppning och dressyr. Sommaren -05 hade hon knäledsinflammation H.F och...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: JForsberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattraser bomba mig med info