Vargjakten ställs in i elfte timmen

Du har tydligen gjort samma bedömning som jag, att det inte går att göra beräkningar enligt din modell pga osäkerheten vad det gäller data, ok ;)
Givetvis går det, om än inte exakta, men då jag inte jagar själv har jag inte koll på andel tid en jakthund befinner sig i skog respektive på väg och även om jag hade det så har jag inget intresse av att lägga tid på att räkna ut det för din skull.

Så du kan bespara dig att sitta och försöka påstå att du vet mina åsikter, tack.

Givetvis går det, om än inte exakta, men då jag inte jagar själv har jag inte koll på andel tid en jakthund befinner sig i skog respektive på väg och även om jag hade det så har jag inget intresse av att lägga tid på att räkna ut det för din skull.

Så du kan bespara dig att sitta och försöka påstå att du vet mina åsikter, tack.
Jag hävdar att det inte går, du säger ju själv att det inte finns exakta siffror, så ;) .....

Jag hävdar att det inte går, du säger ju själv att det inte finns exakta siffror, så ;) .....
Jag är inte själv jägare, jag vet inte hur mycket tid en jakthund spenderar i skogen respektive på en väg. Har man såna uppgifter bör det gå utmärkt att räkna ut en ungefärlig procent. För jag kan garantera dig att det inte finns exakta siffror på hur många bilar som är ute och kör på de svenska vägarna varje dag, inte heller ett exakt antal vargar.

Med din logik borde du kunna säga en siffra för hur stor risk en människa löper att råka ut för en olycka när den kör MC. Med min logik kan det variera från 0% till skyhögt beroende på om man aldrig sätter sig på en MC eller kör hela dagarna, samt allt däremellan.

Det går att räkna matematik utan exakta siffror också. ;)

Jag är inte själv jägare, jag vet inte hur mycket tid en jakthund spenderar i skogen respektive på en väg. Har man såna uppgifter bör det gå utmärkt att räkna ut en ungefärlig procent. För jag kan garantera dig att det inte finns exakta siffror på hur många bilar som är ute och kör på de svenska vägarna varje dag, inte heller ett exakt antal vargar.

Med din logik borde du kunna säga en siffra för hur stor risk en människa löper att råka ut för en olycka när den kör MC. Med min logik kan det variera från 0% till skyhögt beroende på om man aldrig sätter sig på en MC eller kör hela dagarna, samt allt däremellan.

Det går att räkna matematik utan exakta siffror också. ;)
visst kan man det, men resultatet blir ju därefter.
raknar du på 2 faktorer med så stor osäkerhet så blir ju resultatet därefter.
som ja räknar så är ju antalet bilar exakt, antalet vargar inom en diff på 50 och om man sedan räknar de hundar som anmäls till försäkringsbolagen så är ju den siffran exakt den med ;)

Det enda som är viktigt ur risksynpunkt är risken att hunden skall dödas /skadas arv varg älg trafik vådaskott mm. Inte nödvändigtvis i hela landet gärna länsvis el dylikt. Att relatera till antal bilar vargar jägare mm är ju bara trams!

Det finns väl en instans till att överklaga hos, men frågan är om förutsättningarna för en slutlig överklagan har ändrats.
Spelregler har ju fastslagits.
Vad det gäller Romson så har hon ju rätt till sin åsikt. Men samtidigt företräder hon en regering, en riksdag som har fastställt en linje i frågan och den är hon skyldig att arbeta för, stödja eller lämna regeringen.

Det här uttalandet var intressant, tycker det är tvärtemot vad folk här hävdar?

"
Enligt Gunnar Glöersen handlar vargjakten om att säkerställa möjligheten att jaga älg även i framtiden:
– 200 vargar i Värmland tar fler älgar än vad 10 000 jägare gör. De vargar som nu får skjutas motsvarar inte ens hälften av tillväxten. Ganska många jaktlag funderar på att ställa in höstens jakt"

Så vi dödar varg för att jägarna ska få döda älg?

Det här uttalandet var intressant, tycker det är tvärtemot vad folk här hävdar?

"
Enligt Gunnar Glöersen handlar vargjakten om att säkerställa möjligheten att jaga älg även i framtiden:
– 200 vargar i Värmland tar fler älgar än vad 10 000 jägare gör. De vargar som nu får skjutas motsvarar inte ens hälften av tillväxten. Ganska många jaktlag funderar på att ställa in höstens jakt"

Så vi dödar varg för att jägarna ska få döda älg?
Att jakten på klövvilt är en viktig resurs på många gårdar är nog ingen nyhet för dem som bor på landsbygden.
Myndigheterna har väl fastslagit att en stam på 170 till 250 djur är det önskvärda.
Så vi får väl se, avskjutningen kanske ökar så att vi får en stabil stam på ca 200 djur. ;)

Så kan några få, få lägga en vargfäll framför brasan och fler en älgstek på middagsbordet

ps Gunnar Glöersen säger också:
Rovdjursföreningens försvarstal är lika hemskt som Strindbergs ansågs vara på sin tid. Det saknar varje spår av självrannsakan, ödmjukhet och förståelse för konsekvenserna av den ökande vargstammen. Dahlerus och Nauclér visar också att de fullständigt struntar i att Sveriges riksdag med 87 procents majoritet vill att vargstammen ska förvaltas och begränsas genom jakt.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 344
Senast: Magiana
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 927
Senast: Zaria
·
Tjatter Doktor John Watson återvänder psykiskt och fysiskt invalidiserad till London efter en tid som militärläkare i Afghanistan. Efter att ha...
33 34 35
Svar
696
· Visningar
30 568
Senast: cirkus
·
Foder & Strö Hej Buke, luddig rubrik, jag vet. (Till att börja med vill jag säga att stallbyte är i planeringsstadiet men det är precis som i...
Svar
14
· Visningar
3 057
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama