Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vargjakt

det är helt omöjligt att svara på. om det är en varg som gång på gång river tamboskap så kanske jag kan vara för jakt på just den vargen, men allmänt så nej, det har vi inte råd med. kanske när stammen blir större.
 
Sv: Vargjakt

När det gäller vargar som tappat rädslan för människan och/eller beger sig in i byar för att kalasa på hemdjuren och husdjuren, så tycker jag att dessa ska skjutas bort så snart det går.

En viss beskattning behöver inte vara negativt för arten.
 
Sv: Vargjakt

EMOT, men visst, vargar som tappat sin naturliga rädsla för människor och håller sig nära hus utgör en potentiell fara och bör skjutas av.
 
Sv: Vargjakt

FÖR.



Och detta för att jag anser att vargstammen, precis som andra stammar av djur här i sverige mår bra av en viss avskjutning. Dessutom är jag inte särskilt förtjust i vargen då den har ena hörnet på sitt revir på min gård, och de gånger den går förbi så rymmer hästarna..... Eller, gjorde, jag bor inte där längre.
 
Sv: Vargjakt

Håller med de av er som är för när de kommer för nära människors hus, inte om de bara går förbi, men om de vistas där ofta och är orädda. Det är de som är orädda som det finns risk att de ska anfalla människor. De andra har ju sina naturliga instinkter så där är inte risken speciellt stor.
 
Sv: Vargjakt

Alla ni som kategoriskt är emot vargjakt, Varför är ni det?

Nyfiken på hur ni motiverar ställningstagandet att vargstammen inte ska beskattas...
 
Sv: Vargjakt

Med tanke på att vargståndet är så otroligt litet i Sverige tycker jag att man ska passa sig för att skjuta varg . Vargen kan omöjligt veta vilka marker den får och inte får vara på, och den rår inte för om den angriper rådjur eller får. Den gör det knappast för att jävlas. Vargen har också rätt att befinna sig här och visst. Det är tråkigt att de ska behöva ta får. Men då lägger jag hellre pengar till stöd för ett naturreservat eller för att viltvårdare söver vargen och flyttar den.
Hade beståndet av varg varit kraftigt hade det nog varit en annan femma. Men nu är det knappt så att vi kan säga att vi har djuren i Sverige. Vilket jag anser väldigt tråkigt.
 
Sv: Vargjakt

Jag är för en viss avskjutning av varg!

Saken är ju den att det är ju inte "bara" får och dyl. som blir vargmat utan även våra hundar!!!!!! Vargarna jagar i flock och ni kan ju gissa hur mycket det är kvar av hunden när man hittar den! :eek:
Hemska tanke!:crazy: Hoppas man aldrig behöver uppleva det!
 
Sv: Vargjakt

Jag är för en viss avskjutning av varg!

Saken är ju den att det är ju inte "bara" får och dyl. som blir vargmat utan även våra hundar!!!!!! Vargarna jagar i flock och ni kan ju gissa hur mycket det är kvar av hunden när man hittar den! :eek:
Hemska tanke!:crazy: Hoppas man aldrig behöver uppleva det!

Jo men nu tog jag får som exempel. Givetvis är det jättetråkigt om hunden blir tagen av vargen. Men jag har ändå inte mage att sky dom för det. Dom gör det inte av elakhet utan sker det sker det av en anledning.
 
Sv: Vargjakt

Men det kan inte vara så att det finns för många vargar så dom måste söka föda på annat håll än det som naturligt finns i skogen???
 
Sv: Vargjakt

Problemet med vargstammen i sverige är ju att den är koncentrerad till en förhållandevis liten yta, vilket gör att populationen är mycket hög inom det området = rätt stora problem, medan det i resten av sverige knappt finns något bestånd alls att tala om = ser inte problemet med varg.
 
Sv: Vargjakt

För..eller ja..Vi har en varg här hos oss som innom loppet av ett par månader rivit ett 50 tal får.Denne varg är ett stort problem då den inte alls är skygg..
Har en bekant som träffade på den nära ett bebygt område.. vargen satte sig då ca 20 meter bort och bara tittade.. helt lugn.En sådan varg är inte bra för vargstammen anser jag..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 672
Senast: Tantan
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 025
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 162
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 863
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp