Här hör jag dig säga, vagen är viktig, men jag och mina medmänniskor och vår bekvämlighet är viktigar. Behöver människan resurser så får vargen stryka med. Stämmer det?
Du läser in väldigt mycket som jag inte skriver, det är ganska irriterande. Jag anser faktiskt inte vargen är så himla viktig efter vad jag kommit fram till, men jag vill ha kvar den ändå. Jag som egen person kan inte göra något åt att människor bygger, skövlar skog och ynglar av sig så att vi blir fler, men visst, jag bryr mig om ifall folk har tak över huvudet och mat på bordet, det erkänner jag. Jag bryr mig även om ifall vargen får leva, men om jag ska välja, så ser jag hellre att min granne har en bostad än att en varg finns i skogen. Faktiskt tror jag de flesta människor tänker på människan först, annars hade inte världen sett ut som den gör.
Gäller det samma ellefanter, lejon, noshörningar, apor mfl? Andra länder har andra problem och ofantligt mycket större än Sverige skulle jag tro.
Har vi inte plats för obekväma djur annat än i djurparker?
Det handlar inte om ifall djuren är bekväma eller inte. Troligtvis kommer flera av dessa djur att minska i antal pga människan också. Jag är inte insatt i dessa djur hur det har påverkat dem redan, men att de ÄR påverkade vet jag. Vi är många människor genom olika organisationer som försöker rädda utrotningshotade djur, men återigen,när vi hugger ner regnskogen så kommer vi knappast kunna ha lika många pandor kvar heller. Människan har återigen förstört naturen för mycket för det.
Jag säger, vi människor får anpassa oss och ge utrymme för vargen och andra djur. Vi har inte rätt att utrota ett enda (utom möjligen huvudlöss och liknade).