Sv: Varg
Du hade alltså 2 vargar på din trapp och som inte gav sig av trots att du försökte skrämma bort dom från 5 meters håll?
Någonting är märkligt här! Undrar över vad.
Vad är det för märkligt med varg på en trappa som inte går att skrämma?
Kan du förklara om det är något fishy med det faktum att jag, min bästa kompis och min hund mötte en varg - 5 m avstånd - ståendes och stirrandes på oss under gatlyktans sken uppe i Dalarnaför två månader sedan. Den hade nämligen från början inga direkta planer på att liksom röra sig från oss! Hajjade den till för att där stod två 08 - or eller vad?
Snälla upplys mig du verkar ju kunna allt i ämnet varg
Har du mött varg på riktigt, har du mött lo och björn eller varför inte en livs levande järv ute i skogen. Jag har trampat på samtliga dessa djur ute skogen - sommarstället mitt i björntätaste området i Sverige samt mitt i ett av tre vargrevir i området - och det är SUNT att ha respekt för något som kan äta upp en till middag.
Som du så högtidligt proklamerade tidigare om att människan inte är ett byta för vargen så är det nämligen kalla fakta att vilda djur försvarar sina avkomlingar. Hur lång tid tror du det tar innan Aftonbladet kommer med årets första galna-älgko-rapport?
Vad tror du naturfilmaren - vad han nu hette - som blev uppäten av en grizzly på väg ner i magen tänkte i det ögonblicket?
I ett idealiskt samhälle skulle människa och vilt leva i fred sida vid sida men människan har ändrat förutsättningarna. Svartbjörnarna i USA t.ex är fredliga och trevliga varelser som istället för att kämpa för överlevnad ute i skogen nu kommer in i tätbebyggda områden och lever livet bland sopresterna.
Jag är personligen förtjust i allt levande liv som har färre än sex och fler än två ben på kroppen och jag tycker att vi ska måna om djur och natur men ibland måste man faktiskt sorgligt nog sätta gränser på hur nära hus och hem dessa vilda djur får hållas för ibland funkar det helt enkelt inte att samverka.