Vad fint med trädet!! Kanske snor den.![]()
Sno på, jag har själv snott det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad fint med trädet!! Kanske snor den.![]()
Jag bor i Knivsta söder om Uppsala men kan absolut ta mig till Stockholm för en fika. Det vore jättekulHej alla!
Har (som vanligt) varit väldigt inaktiv i tråden, men jag läser allt ni skriver.
Lille A är nu ungefär 3,5 månad gammal. Efter rätt rejäla problem med magont har det nu börjat bättra sig, och sedan några veckor har han vakna perioder där han mest är glad och mysig. Det fanns inte på kartan för någon månad sedan, så det går åt rätt håll. Så skönt!
Han har dock ökat rätt dåligt i vikt på sistone, och mellan de senaste besöken hos BVC hade han endast ökat 50g. Så nu får han två mål ersättning per dag. Förhoppningsvis kommer det att ha gett utdelning tills nästa kontroll.
En väldigt positiv sak är att allt kaos som tyvärr var en del av mitt liv när A kom till världen äntligen har löst sig. Så nu kan vi här hemma helt fokusera på att vara en familj. Äntligen ❤
Finns det förresten någon som bor i Stockholm och som är sugen på att ses över en fika eller så?
Jag bor i Knivsta söder om Uppsala men kan absolut ta mig till Stockholm för en fika. Det vore jättekul![]()
Nu har mannen gått på semester och jag ser så mycket fram emot att våga börja ta oss iväg på lite fler saker med dottern, som är 6 veckor nu (jeees vad det har gått fort!). Vi började starkt med midsommarfirande med släkten i fredags, var iväg en sväng själva jag och bebis och kollade på hästtävlingar i helgen och igår var vi på ett gårdscafé en bit bort och åt lunch på uteservering. Ska försöka planera in fler sådana små utflykter under semestern!
Vad har ni andra för semesterplaner? Någon som ska ut på några större äventyr, eller blir det en lugn sommar hemma med bebis?
Såg f.ö att det finns babysim i badhuset i stan i höst, så jag ska "hänga på låset" (verkar kunna bli fullt fort) när de öppnar anmälan nästa veckaBebis måste vara tre månader från BF för att vara med, och det kommer hon i så fall vara på dagen
![]()
Nej jag håller med, min hade inte heller accepterat så mycket magtid. När de kommer upp mot 4 månader tyckte jag att han började bli stark nog att uppskatta att ligga på mage och spana och då blir det mer naturligt att lägga dem så.Var på den där läkartiden igår och det gick fint. Läkaren sa att han har jättefin huvudform och är mjuk och smidig i nackmusklerna så vi ska bara fortsätta som vi gör.
Fick höra igen att de ska spendera mesta tiden av sin vakna tid på mage men alltså är det någon som gör så med en snart tvåmånadersbebis? Om han är vaken två timmar åt gången ska han alltså ligga 60 min + på mage. Inte en chans att min skulle acceptera det. Vi kör magläge 4 min åt gången 2 gånger om dagen när han får ligga på pilatesboll och titta på Babblarna (tveksam träningsmetod?), då tycker han att det är så intressant att han är glad och håller upp huvudet hela tiden. Annars tycker han att magläge är döden och snuttar på sin höjd på sina händer en liten stund innan han får psykbryt. Sedan bär vi ju honom mycket upprätt och han orkar se sig omkring utan stöd för huvudet längre för varje dag. Känns som lite mer rolig "träning" som kommer naturligt. Tycker det är lite hetsigt om det där magläget men det kanske bara är jag.Men han kanske blir en sån där nioåring som man ser överallt som inte lärt sig hålla upp huvudet än.
När vi ändå är inne på ämnet: Babykentaurer
Ligger med skruttungen bredvid mig i sängen och hör när han skrattar till i sömnen. Å, dessa bebisar.![]()
Skönt att läkarbesöket gick bra! Nä Nora ligger definitivt inte på mage så mycket. Ett par minuter åt gången? Sen bär vi ju massor i sjal /sele. Men något har nog hänt nu, för plötsligt är hon ganska nöjd på mage! Hennes storasyster var inte nöjd förrän hon kunde vända dig själv.Var på den där läkartiden igår och det gick fint. Läkaren sa att han har jättefin huvudform och är mjuk och smidig i nackmusklerna så vi ska bara fortsätta som vi gör.
Fick höra igen att de ska spendera mesta tiden av sin vakna tid på mage men alltså är det någon som gör så med en snart tvåmånadersbebis? Om han är vaken två timmar åt gången ska han alltså ligga 60 min + på mage. Inte en chans att min skulle acceptera det. Vi kör magläge 4 min åt gången 2 gånger om dagen när han får ligga på pilatesboll och titta på Babblarna (tveksam träningsmetod?), då tycker han att det är så intressant att han är glad och håller upp huvudet hela tiden. Annars tycker han att magläge är döden och snuttar på sin höjd på sina händer en liten stund innan han får psykbryt. Sedan bär vi ju honom mycket upprätt och han orkar se sig omkring utan stöd för huvudet längre för varje dag. Känns som lite mer rolig "träning" som kommer naturligt. Tycker det är lite hetsigt om det där magläget men det kanske bara är jag.Men han kanske blir en sån där nioåring som man ser överallt som inte lärt sig hålla upp huvudet än.
Ligger med skruttungen bredvid mig i sängen och hör när han skrattar till i sömnen. Å, dessa bebisar.![]()
Var på den där läkartiden igår och det gick fint. Läkaren sa att han har jättefin huvudform och är mjuk och smidig i nackmusklerna så vi ska bara fortsätta som vi gör.
Bebis blev två veckor i tisdags och har börjat bli lite mindre nöjd än att bara äta och sova. Gnäller och ibland gallskriker otröstligt, det känns jobbigt. Nu är jag klarvaken trots att han äntligen sover, fick för några timmar sedan avliva min häst akut och jag bara gråter och gråter. Det var några hemska, traumatiska timmar innan lidandet tog slut och konstigt nog bestämde sig bebis för att sova just dessa timmar faktiskt. Som att han kände på sig att jag var fullt upptagen med annat.
Känns så sanslöst tungt nu. Hästen var min bästa vän sedan 15 år tillbaka. Han och jag hade bestämt att han skulle lära mina barn att rida en vacker dag, så blev det inte nu. Men jag är glad över att vi hann med ett par promenader, sambon med bebis i bärselen och jag med hästen i grimma. Känns som ett fint sista minne som förhoppningsvis kan få den här hemska sista kvällen att blekna med tiden.
Men hur klarar man sig utan sömn, när man redan ligger så mycket back med sömn? När jag väl kan slumra till så vaknar bebis och skriker. När han sover är jag klarvaken och sörjer. Måste få ta tid, jag vet. Men det blev något nytt att hantera sorg såhär samtidigt som jag har en liten som är helt beroende av mig. Bara att ta en minut i taget antar jag.
Jag beklagar sorgenBebis blev två veckor i tisdags och har börjat bli lite mindre nöjd än att bara äta och sova. Gnäller och ibland gallskriker otröstligt, det känns jobbigt. Nu är jag klarvaken trots att han äntligen sover, fick för några timmar sedan avliva min häst akut och jag bara gråter och gråter. Det var några hemska, traumatiska timmar innan lidandet tog slut och konstigt nog bestämde sig bebis för att sova just dessa timmar faktiskt. Som att han kände på sig att jag var fullt upptagen med annat.
Känns så sanslöst tungt nu. Hästen var min bästa vän sedan 15 år tillbaka. Han och jag hade bestämt att han skulle lära mina barn att rida en vacker dag, så blev det inte nu. Men jag är glad över att vi hann med ett par promenader, sambon med bebis i bärselen och jag med hästen i grimma. Känns som ett fint sista minne som förhoppningsvis kan få den här hemska sista kvällen att blekna med tiden.
Men hur klarar man sig utan sömn, när man redan ligger så mycket back med sömn? När jag väl kan slumra till så vaknar bebis och skriker. När han sover är jag klarvaken och sörjer. Måste få ta tid, jag vet. Men det blev något nytt att hantera sorg såhär samtidigt som jag har en liten som är helt beroende av mig. Bara att ta en minut i taget antar jag.
Stor kram. Tog bort min älskade vän 2002 och trots att det är 17 år sen går jag ibland förbi hennes grav med tårar i ögonen. Hon ligger begravd hemma hos mina föräldrar med utsikt över favorithagenBebis blev två veckor i tisdags och har börjat bli lite mindre nöjd än att bara äta och sova. Gnäller och ibland gallskriker otröstligt, det känns jobbigt. Nu är jag klarvaken trots att han äntligen sover, fick för några timmar sedan avliva min häst akut och jag bara gråter och gråter. Det var några hemska, traumatiska timmar innan lidandet tog slut och konstigt nog bestämde sig bebis för att sova just dessa timmar faktiskt. Som att han kände på sig att jag var fullt upptagen med annat.
Bebis blev två veckor i tisdags och har börjat bli lite mindre nöjd än att bara äta och sova. Gnäller och ibland gallskriker otröstligt, det känns jobbigt. Nu är jag klarvaken trots att han äntligen sover, fick för några timmar sedan avliva min häst akut och jag bara gråter och gråter. Det var några hemska, traumatiska timmar innan lidandet tog slut och konstigt nog bestämde sig bebis för att sova just dessa timmar faktiskt. Som att han kände på sig att jag var fullt upptagen med annat.