Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Riktigt oförskämt sagt! Jag hade själv blivit både ledsen och arg. Själv går jag lite som en pingvin och det är inget jag gör för att jag tycker det är kul direkt..

Nä precis, jag har gråtit många tårar under graviditeten bara för att jag saknar att kunna röra mig normalt. Idag blev jag mest förbannad så det rök ur öronen på mig :mad:

Läste att ni diskuterade blodtryck.. Och konstaterade att jag måste ligga väldigt lågt, har legat stadigt på 90/60 hela graviditeten?
Undra om man kan känna andnöd på grund av lågt blodtryck.

Hur ofta tittar ni ert hb och blodsocker?
Jag har gjort det två ggr fram till V 37. Känns väldigt sällan? Ska till BM idag så får vi se om hon kollar det den här gången.
Bortsett från glukosbelastningarna så har jag nog bara kollat sockret 2 ggr och hb 3 ggr.
Är väldigt olika vilka rutiner de har i olika landsting verkar det som.

Blev förbannad idag på jobbet när chefen hånade mig över hur jag går :mad: Jag gick förbi och hon härmade mig och försökte göra sig rolig O_o Jag tyckte inte det var ett dugg kul då jag kanske går lite konstigt pga att det gör jävligt ont.Jag kämpar mina timmar på jobbet och räknar ner dagarna tills gravidpenningen. Har inte riktigt den typen av relation till henne känner jag så nä det kändes inte ok.Så nu har jag gnällt av mig lite :angel:

Konstigt beteende från en chef alltså.. Känns inte ok, det är ju inte direkt för att underhålla andra man går annorlunda då man har ont. Hur lång tid har du kvar till gravidpenningen?

Blev förbannad idag på jobbet när chefen hånade mig över hur jag går :mad: Jag gick förbi och hon härmade mig och försökte göra sig rolig O_o Jag tyckte inte det var ett dugg kul då jag kanske går lite konstigt pga att det gör jävligt ont.Jag kämpar mina timmar på jobbet och räknar ner dagarna tills gravidpenningen. Har inte riktigt den typen av relation till henne känner jag så nä det kändes inte ok.Så nu har jag gnällt av mig lite :angel:

Vilket bedrövligt beteende. :eek: Du har all rätt att bli förbannad.

Däremot tror jag att jag vill donera det blodet som eventuellt blir kvar i moderkakan :)
Läser ikapp och svarar utan att ha läst allt - så detta kanske redan är avklarat (men är rädd att missa att svars om jag väntar).

Funderade också på det 2016. Då var det bara vissa förlossningar där man kunde göra detta. I Stockholm bara en, tror det var KS Huddinge.

Sedan tillämpar man annars ”sen avnavling” som har många fördelar för barnet. Detta missar barnet när man donerar. Så värt att läsa på om innan man bestämmer sig.

Håller med om att det var oförskämt @Tingeling84 !
Glad att mitt jobb bara varit positiva. Fick inget i stil med ditt bemötande förra gången heller, däremot en del misstro när jag började få svårt att jobba/gå (foglossning och jobbade då i restaurangbranschen).

@anonymApril kollar äggvita varje gång. Tror det var samma sak förra graviditeten.

Åh vad hon gärna hade fått ha rätt!!

Jag har fått massiva åderbråck i underlivet denna gång, åderbråck på ena benet. Och magens tyngd har troligen gett mig ljumskbråck också som ska skiktröntgas och opereras när barnet kommit ut. Så resten nu är jag sjukskriven för att kunna lägga mig och få tillbaka ljumskbråcket när det gör ont. Typ alltid när jag står...

Vad jobbigt för dig :(

Jag tycker den här graviditeten varit betydligt jobbigare än den första. Har inga större besvär av själva graviditeten, men att redan ha ett barn kräver så mycket mer.

Åh vad hon gärna hade fått ha rätt!!

Jag har fått massiva åderbråck i underlivet denna gång, åderbråck på ena benet. Och magens tyngd har troligen gett mig ljumskbråck också som ska skiktröntgas och opereras när barnet kommit ut. Så resten nu är jag sjukskriven för att kunna lägga mig och få tillbaka ljumskbråcket när det gör ont. Typ alltid när jag står...
Kanske konstig fråga - men hur vet man om man har åderbråck i underlivet? Jag har nämligen själv lite funderingar åt det hållet.

Ser att många diskuterat amningsnapp tidigare. Det finns mycket info om det i Amningshjälpens slutna grupp.

Har själv en vän som ammat fyra barn utan problem m amningsnapp. Men vet också andra där bebis har fått problem med mjölköverföringen pga amningsnappen, och därmed få problem m viktuppgång eller långa amningssessioner. Plus att det blir ett moment till att ta med, tvätta och mickla med på nätterna. Men behöver man den och det funkar är det ju super. Men tycker själv det känns smidigare utan.

Verkar vara ganska olika det där med äggvitetestet också.. Jag har bara kollats en gång hittills. Känns som att jag får fråga om det nästa gång om inte bm tar upp det, var ju i november eller något sist.

Här är det så där. Sex veckor kvar till BF. Känner mig som en heffaklump, sover dåligt om nätterna och en nära anhörig till mig har just gått bort väldigt oväntat. Med allt vad det innebär av praktiska göromål och känslor. Och med ett barn till där hemma finns ingen tid att sitta med fötterna på soffbordet.

Är just nu föräldraledig på 25% men ska försöka få till sjukskrivning på 25% också. Så jag kan vila ett par timmar medan lillen är på förskola. Måste nog det om jag inte ska krascha förenförlossningen. Jobbat mars ut.

Här är det så där. Sex veckor kvar till BF. Känner mig som en heffaklump, sover dåligt om nätterna och en nära anhörig till mig har just gått bort väldigt oväntat. Med allt vad det innebär av praktiska göromål och känslor. Och med ett barn till där hemma finns ingen tid att sitta med fötterna på soffbordet.

Är just nu föräldraledig på 25% men ska försöka få till sjukskrivning på 25% också. Så jag kan vila ett par timmar medan lillen är på förskola. Måste nog det om jag inte ska krascha förenförlossningen. Jobbat mars ut.
Beklagar :(

Less på att inte kunna sova. Rätt less på fötter i revbenen också. Dessutom pirrar det i fötterna (vätska antar jag) och jag börjar bli nojjigare för mitt ansikte.
Men alla värden var ok hos bm idag iaf.

Beklagar sorgen:( Håller tummarna för att du får igenom sjukskrivning så du får chans att vila!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 296
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 780
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 357
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Dressyrsnack nummer 18