Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt orkeslös idag. Och så gnager det lite att det behöver dammsugas. Det får dock sambon ta ikväll, fysiska orken måste prioriteras till promenad och bad av hund som ska opereras imorgon.

Och helt OT sitter jag och läser om en konferens jag skulle vilja (men inte kommer kunna) gå på. Konstaterar att det är precis det jag jobbade med i fjol så det känns väldigt rätt i alla fall, förhoppningsvis är jag tillbaka nästa år och får gå via jobb då :)

Krya på dig! Och skönt att kunna äta bättre med mindre halsbränna.

Har läst en del i tråden men aldrig skrivit. Hör dock hit med bf 1 maj! :) blir mitt andra barn, fick nr 1 sommaren -15. Tror det kan bli kämpigt för första tösen då hon är mammig och dessutom väldigt avundsjuk och gillar ordet MIN. Men hon gosar gärna med magen och pussar på den och vi säger alltid att det är både mammas, pappas och hennes bebis däri. Hon har dessutom bedårande nog varit gravid själv i flera månader på egen bevåg med en elefant i sin mage :laugh:

Jag är alltså i v 33 imorgon.
Vilka veckor är ni andra i nu? Tappat lite koll på sånt...

Välkommen!

Jag är i v.35+2. Hade länge ingen koll på veckor, kom knappt ihåg att jag var gravid. Men nu räknar jag snarare dagar.

Gulligt att dottern din väntar en elefant. Min dotter född okt -15 är skeptisk till det här med bebis i magen, hon tycker vi ska köpa en i affären istället.:D

Men fy vad hemskt med bihåleinflammation hoppas det går fort över!
Min bebis har sjunkit ner men har ändå problem med andningen och halsbränna..:(
Jag upplever heller inge obehag fast bebis har vart fixerad i ett par veckor enligt BM. Någon enstaka gång jag har haft obehagliga ilningar men det går fort över. Väldigt tacksam!
Har inte heller speciellt mycket sammandragningar eller förvärkar, känns som att bebis är väldigt låångt borta.
Krya på dig!

Tack! Det hoppas jag med! Dottern (som blev sjuk först) är i alla fall pigg nu och kan vara på förskolan, så mycket lättare för mig att vila nu.

Jobbigt för dig. Hoppas bm har något bra råd. Hur långt bort bebis är vet man aldrig, vissa går länge med förvärkar och för andra smäller det bara till. Men det är nog vanligt att leta tecken i slutet.

Förstår oron till 100% kan vakna och få en panik av att det är så lugnt i magen. man reagerar lixom på en gång som att man ger inte bebis en chans att visa att han lever där inne. Men oftast inom en minut så gör han någonting så blir man lugn igen. Men känslan är så himla jobbig. Jag är ju en sån som aldrig vill vara till besvär heller. Vill inte ringa förlossningen i onödan osv, eller väcka sambon. Men säklart gör jag ju det ändå om det krävs. Ringt förlossningen 2 gånger denna graviditet. Oftast har det lugnat ner mig för de är så kunniga och bra på att lugna

Det är bra att det finns duktiga bm på fl som kan lugna en, när man inte lyckas själv:) tycker också det är lite olustigt att ringa, fast jag är mer rädd för att framstå som en hypokondriker eller något.. Hehe. Men hellre en gång för mkt än för lite.

Ytterligare omgång domning i benet igår, o idag en överjävlig huvudvärk. Borde lära mig att inte googla, det första som dyker upp är havandeskapsförgiftning... Tog en alvedon men det verkar inte hjälpa. Har haft lågt blodtryck (110/55-60) hela graviditeten, sist något högre (120/70) men det kan ju bara vara i stunden. Försöker att inte oroa mig, har ingen energi att ta mig till mvc ändå. Var just i kontakt med dem ang domningarna, så vill inte besvära ännu mer. Avvaktar o ser om det kanske ger sig senare. Någon annan som fått huvudvärk såhär i sista trimestern?

Ytterligare omgång domning i benet igår, o idag en överjävlig huvudvärk. Borde lära mig att inte googla, det första som dyker upp är havandeskapsförgiftning... Tog en alvedon men det verkar inte hjälpa. Har haft lågt blodtryck (110/55-60) hela graviditeten, sist något högre (120/70) men det kan ju bara vara i stunden. Försöker att inte oroa mig, har ingen energi att ta mig till mvc ändå. Var just i kontakt med dem ang domningarna, så vill inte besvära ännu mer. Avvaktar o ser om det kanske ger sig senare. Någon annan som fått huvudvärk såhär i sista trimestern?
När jag diskuterade huvudvärk med bm sa hon att ring in om den inte går över med 2 alvedon (sen är jag väl lite högrisk mtp hf senast).

Jag har haft lite svag huvudvärk senaste dagarna (+någon dag här och där) men tror mest jag går och överanalyserar. Roar mig med svullna fötter idag också.

När jag diskuterade huvudvärk med bm sa hon att ring in om den inte går över med 2 alvedon (sen är jag väl lite högrisk mtp hf senast).

Jag har haft lite svag huvudvärk senaste dagarna (+någon dag här och där) men tror mest jag går och överanalyserar. Roar mig med svullna fötter idag också.

Okej, tog bara en så testar två nästa omgång:up: hade förträngt att jag är betydligt större nu än vanligt, hehe.

Jobbigt att du är i riskzonen, hoppas det bara är spänningshuvudvärk eller så som du säger. Hur täta koller gör du av blodtrycket nu?

Usch för svullna kroppsdelar. Jag är skonad förutom händerna men det är nog snarare pga jag är så himla varm än typ vätska eller så. Börjar förstå varför man hör från andra som fått barn att de tyckte det var jobbigt att vara gravida i slutet! Längtar verkligen tills det är dags för bebis att komma!

Okej, tog bara en så testar två nästa omgång:up: hade förträngt att jag är betydligt större nu än vanligt, hehe.

Jobbigt att du är i riskzonen, hoppas det bara är spänningshuvudvärk eller så som du säger. Hur täta koller gör du av blodtrycket nu?

Usch för svullna kroppsdelar. Jag är skonad förutom händerna men det är nog snarare pga jag är så himla varm än typ vätska eller så. Börjar förstå varför man hör från andra som fått barn att de tyckte det var jobbigt att vara gravida i slutet! Längtar verkligen tills det är dags för bebis att komma!

En gång i veckan senaste tiden, ev blir det två framöver (den här veckan blir det iaf måndag och torsdag).
Ja, betydligt mindre svullen än slutet avav för graviditeten dock

Välkommen!
Vad gulligt att hon är gravid med en elefantbebis :D
Själv är jag gravid i vecka 37+2

Första gången sa hon att hon också hade bebis i magen, men när jag sa att bara mammor kan ha det så ändrade hon raskt till att hon har elefanten i magen och pappa har blommor :heart

Blodtryck så hade jag 95/60 sist. Typ 110/85 gången innan tror jag. Men jag märker inte av mitt låga tryck, jag rör mig iofs inte så kvickt längre oavsett :p

Min barnmorska tittar på allt varje gång :) Blodtryck, HB, blodsocker, SF-mått, vikt och nu i slutet av graviditeten har hon kollat hur lilleman ligger också! Men verkar som det är väldigt olika........

Min kollar bara blodtryck och sf-mått varje gång, och lyssnar på hjärtljuden med doppler. Min vikt har de aldrig kollat. Jag kissar förresten varje besök och de kollar efter proteiner i urinen då. Blodsocker va bara på första besöket och har kollat hb totalt två ggr. Kanske börjar de kolla barnets läge från nästa eller nästnästa gång :)

Min dotter född okt -15 är skeptisk till det här med bebis i magen, hon tycker vi ska köpa en i affären istället.:D

Åh vad hon gärna hade fått ha rätt!!

Jag har fått massiva åderbråck i underlivet denna gång, åderbråck på ena benet. Och magens tyngd har troligen gett mig ljumskbråck också som ska skiktröntgas och opereras när barnet kommit ut. Så resten nu är jag sjukskriven för att kunna lägga mig och få tillbaka ljumskbråcket när det gör ont. Typ alltid när jag står...

Blev förbannad idag på jobbet när chefen hånade mig över hur jag går :mad: Jag gick förbi och hon härmade mig och försökte göra sig rolig O_o Jag tyckte inte det var ett dugg kul då jag kanske går lite konstigt pga att det gör jävligt ont.Jag kämpar mina timmar på jobbet och räknar ner dagarna tills gravidpenningen. Har inte riktigt den typen av relation till henne känner jag så nä det kändes inte ok.Så nu har jag gnällt av mig lite :angel:

Blev förbannad idag på jobbet när chefen hånade mig över hur jag går :mad: Jag gick förbi och hon härmade mig och försökte göra sig rolig O_o Jag tyckte inte det var ett dugg kul då jag kanske går lite konstigt pga att det gör jävligt ont.Jag kämpar mina timmar på jobbet och räknar ner dagarna tills gravidpenningen. Har inte riktigt den typen av relation till henne känner jag så nä det kändes inte ok.Så nu har jag gnällt av mig lite :angel:
Men så oförskämt av henne! Tycker du har all rätt att bli förbannad och gnälla över det.

Blev inge besök hos BM idag då hon var sjuk. Lite trist hade gärna gått, blir besök nästa vecka istället och då är jag i v 39. :eek:

Min barnmorska tittar på allt varje gång :) Blodtryck, HB, blodsocker, SF-mått, vikt och nu i slutet av graviditeten har hon kollat hur lilleman ligger också! Men verkar som det är väldigt olika, för denna diskussionen var väl uppe för ett tag sen och då verkar det vara väldigt blandat var barnmorskorna kollade varje gång.

Var tvungen att ta upp appen och kolla vilken vecka jag var i ;) Men är i v. 34+0 idag :)
Vilken lyx du har! Hade gärna kollat blodsocker och hb oftare än vad jag har gjort. Vikt, SF-mått, blodtryck och hur bebis ligger tittar vi också varje gång.
Som du säger verkar det vara väldigt olika hur dom gör.

Tack! Det hoppas jag med! Dottern (som blev sjuk först) är i alla fall pigg nu och kan vara på förskolan, så mycket lättare för mig att vila nu.

Jobbigt för dig. Hoppas bm har något bra råd. Hur långt bort bebis är vet man aldrig, vissa går länge med förvärkar och för andra smäller det bara till. Men det är nog vanligt att leta tecken i slutet.
BM var sjuk idag men pratade lite snabbt med henne på telefon och pratade lite om att det kunde vara astma. Hon tyckte jag kunde kontakta förlossningen och rådfråga. Men det har jag inte gjort, känns liksom inte riktigt så akut.
Hoppas jag slipper gå över tiden bara. Börjar känna att det räcker med att vara gravid nu :D

Riktigt oförskämt sagt! Jag hade själv blivit både ledsen och arg. Själv går jag lite som en pingvin och det är inget jag gör för att jag tycker det är kul direkt..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 296
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 784
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 360
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025