Och jag var där i maj, precis bör BB Sofia lades ner. Jag var där för kontroll två ggr pga att mitt vatten gått. Det var superrörigt, jag blev bortglömd flera gånger och de gav mig ingen information.
Det var fullt när värkarna kommit igång, så jag hänvisades till Danderyd. Det var helt super! Hade till och med två barnmorskor i rummet vid själva krystfasen. Fick massa info av Danderyd som jag tycker jag borde fått av BB Stockholm. T ex var jag öppen två cm ett dygn tidigare, redan innan värkarna satte in ordentligt. Så när jag kom in med värkar blev vi ompysslade i ett rum direkt utan kontroll. De var ju säkra på att de två cm (och kanske lite till) var avverkade. Vilket de ju var.
Så för mig - aldrig mer BB Stockholm. Åker hellre till Gotland eller ngt annat. Men, jag var där när de hade supermakt att göra.
Förstår att du inte vill tillbaka till BB Sthlm efter den upplevelsen. Vi var i princip ensamma med personalen när vi var på BB Sthlm. Kom heller aldrig till patienthotellet eftersom de hade lediga rum för eftervård på förlossningen, så vi hann ändå vara där närmare tre dygn. Fattar att det aldrig skulle bli samma sak igen.