Förra graviditeten bodde vi 70 mil från våra familjer, så då berättade vi det för dem när vi hälsade på dem under jul. Vi ramade in ultraljudsbilder från KUB:en och slog in tavlorna och gav dem i julklapp. Det var en utmaning att inte säga något på hela julaftonen utan vänta till paketöppningen på kvällen, men desto roligare när farmor/farfar väl öppnade sitt paket
Jag berättade på mitt jobb när vi kom tillbaka efter julhelgerna och var då i vecka 18-20. Vi skrev aldrig något på Facebook eftersom det finns människor som inte ska veta om att vi har barn. Jag la ut en bild på min privata Instagram till påsk (var då ca i v 25-30), där vi målat magen som ett påskägg. Jag har bara vänner jag litar på som följer mig på insta.
Den här gången bor vi i samma stad som våra familjer, men vi kommer att göra något liknande, dvs berätta för familjen efter KUB. Jag fyller år i samband med det och bjuder familjen på fika hemma hos oss, så vi tänkte sätta upp en ultraljudsbild på kylskåpet, dekorera tårtan med två bebisar och lägga en bulle i ugnen och se om någon förstår vinken
Vi kommer nog inte att gå ut med graviditeten på sociala medier, möjligtvis någon bild på Instagram när bebisen är född.