Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ååhh jag älskar minionerna. Vi laddade ner spelet på paddan, och det är faktisk skit rooligt :D

Jag var hos bm nu, jag fick en tid nästa vecka för daterings ul så vi får koll på det. :up:
Sen så *grattulerade* hon mig för att jag har fått foglossning :eek::arghh::wtf: Ryggontet som jag trodde var att jag sovit konstigt är foglossning. Så vi tar det lite som det kommer, men blir det värre så kommer jag få träffa läkare för sjukskrivning :turd:

Ååhh jag älskar minionerna. Vi laddade ner spelet på paddan, och det är faktisk skit rooligt :D

Jag var hos bm nu, jag fick en tid nästa vecka för daterings ul så vi får koll på det. :up:
Sen så *grattulerade* hon mig för att jag har fått foglossning :eek::arghh::wtf: Ryggontet som jag trodde var att jag sovit konstigt är foglossning. Så vi tar det lite som det kommer, men blir det värre så kommer jag få träffa läkare för sjukskrivning :turd:

Skönt att få ett ul så du vet när liten är tänkt att komma ut:up:
Ogilla foglossningen... Det är inte skönt alls:mad: Ska hämta mitt bälte om en stund och imorgon ska jag boka tid hos sjukgymnasten.

Skönt att få ett ul så du vet när liten är tänkt att komma ut:up:
Ogilla foglossningen... Det är inte skönt alls:mad: Ska hämta mitt bälte om en stund och imorgon ska jag boka tid hos sjukgymnasten.
Ja det sög lite faktiskt. Oavsett om inte detta blir värre så kommer det påverka livet oerhört mycket.:meh:

Samma här. Livet är fullt av njutningar;)

Jag njuter för fullt :p varken kräks eller har foglossningar! Eller jag kan känna av fogarna om jag rört mig på tok för mkt men inte mer än så! Och får onda sammandragningar några gånger i veckan, men det kan jag leva med! Men lite konstigt, diskuterade med en kompis som också mådde relativt bra men det är knappt man vågar säga att man inte mår dåligt, som att man skäms över att må hyffsat!

Jag njuter för fullt :p varken kräks eller har foglossningar! Eller jag kan känna av fogarna om jag rört mig på tok för mkt men inte mer än så! Och får onda sammandragningar några gånger i veckan, men det kan jag leva med! Men lite konstigt, diskuterade med en kompis som också mådde relativt bra men det är knappt man vågar säga att man inte mår dåligt, som att man skäms över att må hyffsat!
Skönt!! Jag mådde super när jag väntade Filippa, förutom att jag kräktes mkt men det räknar jag som tämligen normalt. Kroppsligt mådde jag toppen och kände mej urstark.

Ska man inte må som en prinsessa och stråla?

:rofl:

Det är nog tur att det går att vara gravid på så många olika vis :)

@Fille det är helt underbart att du mår bra!
Jag mådde bra med ettan och känner igen känslan att man "inte vill" berätta att man mår bra.
Jag red obekymrat till 7e månaden med ettan, sen blev magen lite i vägen. Nu får jag planera om jag ska rida så att jag inte ska göra vissa saker dagen efter.

-----=-------

Om fogarna skulle balla ur till den grad att det blir aktuellt med sjukskrivning, är det fortfarande så att om man har 50% så är tanken att man ska jobba halva sitt arbetspass? (jag orkar inte kolla på fk sidan från mobilen)
Kan man på något vis få igenom att man får jobba heldagar men färre? Ser jag till mitt jobb så börjar de fysiska dagarna slita på kroppen men dagarna med stillasittande går bra. Att strukturera om så att jag bara är still går inte riktigt ännu.
Vissa dagar kan även innebära möten på olika orter och då är det svårt att bara vara med till hälften.

Jag kom dessutom på att nästa tvådagars konferens innehåller en klänningsmiddag... Gah! Det kändes som ett tråkigt inköp just nu.

Skönt!! Jag mådde super när jag väntade Filippa, förutom att jag kräktes mkt men det räknar jag som tämligen normalt. Kroppsligt mådde jag toppen och kände mej urstark.

Skönt att du mådde bra då, kroppen kanske tar lite stryk av att vara gravid igen så tätt inpå? Det kan ju vara ganska tungt...

Jag mådde bra med ettan och känner igen känslan att man "inte vill" berätta att man mår bra.
Jag red obekymrat till 7e månaden med ettan, sen blev magen lite i vägen. Nu får jag planera om jag ska rida så att jag inte ska göra vissa saker dagen efter.

-----=-------

Om fogarna skulle balla ur till den grad att det blir aktuellt med sjukskrivning, är det fortfarande så att om man har 50% så är tanken att man ska jobba halva sitt arbetspass? (jag orkar inte kolla på fk sidan från mobilen)
Kan man på något vis få igenom att man får jobba heldagar men färre? Ser jag till mitt jobb så börjar de fysiska dagarna slita på kroppen men dagarna med stillasittande går bra. Att strukturera om så att jag bara är still går inte riktigt ännu.
Vissa dagar kan även innebära möten på olika orter och då är det svårt att bara vara med till hälften.

Jag kom dessutom på att nästa tvådagars konferens innehåller en klänningsmiddag... Gah! Det kändes som ett tråkigt inköp just nu.

Ja de vill att man jobbar halva dagar men mamma fick igenom att vara hemma en hel dag när hon var sjukskriven 25% (och kortare dagar på fredagar), så hon var hemma på onsdagar.

Jag tror att man måste få fram varför färre men hela fungerar (typ att jag orkar köra till jobbet två dagar på raken men inte tre för då blir jag liggande resten av veckan).

-----=-------

Jag jobbar deltid pga fibro och lite annat, FK har inte brytt sej för hur jag har lagt upp mina dagar/timmar alls sålänge jag inte överstiger % jag ska jobba. Dom sa att det va helt upp till mej och mitt mående.
Så istället för att göra korta pass varje dag så jobbar jag 2dagar en vecka och 3dagar veckan efter. Passar både min kropp och AG mkt bättre än att jag knappt ska hinna med nåt.

-----=-------

Jag kan nog rida ett tag till om det inte vore för att jag är överviktig, har en "inre viktgräns" som jag inte vill väga över om jag ska rida men hade inte jättegod marginal innan grav..

Skönt att du mådde bra då, kroppen kanske tar lite stryk av att vara gravid igen så tätt inpå? Det kan ju vara ganska tungt...
Kroppen tar nog jäkligt mkt stryk.. Jag blev ju gravid väldigt fort, Filippa skulle blivit 6månader igår:heart och jag är i v12.
Fogarna har liksom inte hunnit stabilisera sej emellan så det lär bli spännande på slutet.
Jag blev aldrig speciellt tung förra grav, gick bara upp 13kg så ryggen klarade sej ok. Va väldigt vältränad när jag blev gravid med henne så det gjorde nog sitt till att det gick smidigt.

Nu lär jag bara få ta det lugnt, får små blödningar i så fort jag tar i och det blir man så jäkla stirrig av också.. Har skittorra slemhinnor som blöder lätt, gjorde för mkt igår och som ett brev på posten så hade jag tråkiga flytningar i morse. (En normal människa hade inte ens sett det, men jag är löjligt observant pga bakgrunden.) Ringde gyn i panik, men blev lugnad. Behöver bara ringa växeln om det kommer tillbaks så får jag ett ul.

I v 15 nu och mår helt som vanligt. Har fortfarande svårt att fatta att det kan vara såhär också att vara gravid och inte behöver vara mest skit. Glad är jag iaf! Idag skulle dottern till vårdcentralen så promenerade dit med henne på ryggen i selen, ca 40 min rask promenad, gick fint trots 10 kg extra på ryggen :)

Är i 18+3 nu och idag kände jag hur det sparkade för första gången! :love:
Har inbillat mig att jag kände lite bubbel där inne tidigare men i förmiddags var det riktigt tydligt att det var 2 sparkar på raken. Nu efter middagen bubblade det till och sen slog den en frivolt eller något där inne. :D Nu längtar jag verkligen till ultraljudet på fredag morgon..

För övrigt så har illamåendet lagt sig. Jag kräktes dock förra veckan en sväng, jag var vrålhungrig när jag väl åt frukost samt hostade så det triggade väl igång. Magen är större men annars har jag inte direkta symptom än. Ja, ligamenten sträcker lite då och då om jag vänder mig för fort i sängen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 557
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama