Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar bli lite avis på alla er som känner så mycket "redan" (en hel del av er är ju långt före mig i graviditeten) medan jag inte känner något alls :P O inte hjälper de att svägerskan som är satt dagen efter mig redan känner en hel del, men å andra sidan hennes andra graviditet, så är väll inte så konstigt att hon känner mer.. Men nu har magen börjat komma och alla "spy upp allt du äter kilon" som jag gick ner har jag lyckats återhämta på ynka 4veckor, inte helt nöjd med de. Men ja bebbe och jag får helt enkelt motionera i isländska vårslasket så mamman kommer i form igen ;)
Fogarna har varit himla snälla hitills men känner ibland "en konstig känsla" inte ont men obekvämt i höfterna och så ibland hugger de höger sida i mage, så kanske är nå tjafs på gång där... Inte helt nöjd med det...

På torsdag ska vi på ultraljud, äntligen!! Ska bli superspännande. Fortfarande inte helt överrens om vi ska se om det är tjej eller kille, pojkvännen vill inte och jag vill megamycket ;) Får se vem som vinner...

Glad tisdagskväll på er alla!

Sista konferensen gjord, i morgon återvänder jag till mitt älskade jobb-kaos, nu var det tydligen värre än någonsin.
Bm på måndag, får se vad hon tycker om mina fogar. Jag får även lite sammandragningar, någon om dagen / varannan dag så det känns inte så alarmerande ännu.
Skäll för vikten kommer jag garanterat att få, ska köra en liten kontrollvikt hos svärmor på söndag så jag kan förbereda mig lite mentalt iaf.
Jag har verkligen inte brytt mig men är å andra sidan inte så sugen på sött o skräp utan håller mig mestadels till mat.

Sista konferensen gjord, i morgon återvänder jag till mitt älskade jobb-kaos, nu var det tydligen värre än någonsin.
Bm på måndag, får se vad hon tycker om mina fogar. Jag får även lite sammandragningar, någon om dagen / varannan dag så det känns inte så alarmerande ännu.
Skäll för vikten kommer jag garanterat att få, ska köra en liten kontrollvikt hos svärmor på söndag så jag kan förbereda mig lite mentalt iaf.
Jag har verkligen inte brytt mig men är å andra sidan inte så sugen på sött o skräp utan håller mig mestadels till mat.

Jag har sammandragningar varje dag men inte så många och de gör varken ont eller trycker nedåt så det oroar mig inte :)

Bassning för vikten är medeltida :mad:

Mådte du väga dig?

Valp med misstänkt uvi som behövt kissa flera ggr inatt ger inte världens bästa sömn:crazy: När jag sover dåligt så kommer oron.. Just nu skulle jag helat gå med ctg kopplat till magen dygnet runt.

Sitter på provtagningen på sjukhuset för att förbereda allt inför op imorgon. Börjar ändå bli lite smått nojjig även om jag vet att det är ett rutiningrepp :nailbiting:

Valross idag. Börjar kunna se insidan av naveln :rofl: Försökte inspektera musens frisyr men det går typ inte :grin:

Huu, min navel hade nästan vrängt sig igår :nailbiting: Det är typ min skräck, värsta gravid"krämpan". Jag tycker det är så fruktansvärt obehagligt att bli berörd i naveln och att då ha insidan på utsidan så att säga skulle ju bli katastrof :wtf: Ärtan i magen fick sig en rejäl utskällning och tills idag så hade h*n skärpt till sig och slutat försöka trycka ut min navel :D

Sovit som en kratta igen. Tvärförkyld och gnällig. Försov mig också, skulle besiktiga sista bilen 8.30 och vaknade 8.05 och har typ 4 mil att köra. Var på plats 8.42 och det var inte direkt kö så fick komma in på en gång.

Sedan tanka och köpte en vaniljfläta och en te på macken. Svalde typ flätan hel så nu har jag jätteont i magen. Går över men blir alltid orolig för tarmvred.

Och så måste jag börja knipa, när jag nyser 45435677 ggr på raken läcker det lite :grin: Igår fick V in en fullträff på tack och lov tom blåsa men det var ändå inte särskilt trevligt.

Huu, min navel hade nästan vrängt sig igår :nailbiting: Det är typ min skräck, värsta gravid"krämpan". Jag tycker det är så fruktansvärt obehagligt att bli berörd i naveln och att då ha insidan på utsidan så att säga skulle ju bli katastrof :wtf: Ärtan i magen fick sig en rejäl utskällning och tills idag så hade h*n skärpt till sig och slutat försöka trycka ut min navel :D

Tips: sårtejp... jag tejpade min förra gången eftersom det var galet obehagligt när det skavde mot kläderna. Jag är allergisk mot klistret, men finns specialtejp. En remsa tvärs över så kändes det inte.

Hur länge planerar ni att vara föräldralediga? Och hur länge blir er partner hemma?

Som det ser ut nu kommer jag vara hemma ett år och sambon ca 6mån.

Hur länge planerar ni att vara föräldralediga? Och hur länge blir er partner hemma?

Det beror lite på hur Viktor är men jag planerar just nu att börja plugga på högskolan hösten 2018 så cirkus 1.5 år hemma.

Hur mycket sambon kan vara hemma beror på hur firman går, förhoppningsvis rullar det på såpass bra att han inte behöver vara på plats hela tiden och då kan vara hemma mycket.

Jag ska vara hemma först 6 månader, sambon 9 månader och sen jag 3 månader. Jag pluggar dock så är hemma mycket ändå :) annars hade jag nog velat vara hemma lite längre än 6 månader första vändan!

Planen är att vi ska vara hemma tillsammans drygt 3½ månad. Därefter kommer mannen jobba heltid fram till nästa sommar och jag (om det är OK med chefen) jobba 25%.

Sommaren 2018 kommer mannen vara föräldraledig på heltid och jag jobba lite mer (typ 80%).

Jag ska vara hemma ca. ett år först (vår-vår), sen är sambon hemma 6-8 månader (vår-början vinter) och sen är jag hemma några månader över vintern igen
Första levnadsåret kommer vi inte ta ut någon föräldrapenning utan vi har sparat undan en buffert att ta utav vid behov.

Om jag fick välja fritt skulle jag inte vara hemma alls... Men det fungerar väldigt dåligt med mitt jobb och amning. Min sambo börjar dessutom på ett nytt jobb i januari så vi vet inte alls hur vi ska göra. Han får börja där så får vi ta det lite som det kommer. Det känns bra om han hinner komma in i sitt nya innan han ska vara ledig. Förhoppningen är att vi ska kunna jobba t.ex. 50% var när bebisen har slutat amma men vi får se.

Vi tänker att om allt funkar får minsta vara hemma tills hen börjar förskoleklass så sex år blir det väl då.
Vi har en treåring och en 1,5-åring och vi har haft dem hemma. Jag har börjat jobba ungefär när barnen varit ett år gamla men har då jobbat bara kvällar och helger, ca 70%. Min man jobbar 100%. Vi är inte hemma samtidigt så mycket men vi tycker att det är värt det för att barnen ska kunna vara hemma.
Storasyrran ska testa på att gå 15 timmar i veckan nästa termin då hon är 3 år och 4 månader. Vill hon inte får hon gärna vara hemma med mig och småsyskonen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 883
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI