Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tricket är att inte låta han känna magenVi får ha sex utan att blanda in själva liggandet, blöder direkt och får skitonda sammandragningar så det vågar vi inte riktigt heller. Tyvärr!!! Sen är inte koncentrationen på topp bär bebis möblerar i magen för fullt under tiden, kommer av oss båda två. (Jäklar vad jag längtar efter att allt är klart) Så vi får nöja oss med att ha sex på andra sätt, men det går det också!
Allt har gått bra, har blivit en del sydd, varken BM eller läkaren ville sy, så överläkaren fick sy! Andra gradens bristning, vilket i sig tydligen är rätt vanligt på förstagångare men den gick nästan enda till anus så därför fick proffs sy! Cornelis väger 3790 gram och 51 cm, typ nästan samma som när jag föddes vi ligger och slumrar på förlossningsrummet, jättetrötta eftersom vi gick upp 5,30 igår! Fullt på BB här i örebro så verkar som att vi får åka till karlskoga, där får man garanterat familjerum och det stod i vår sammanfattning att vi kan tänka oss åka dit. Men inget klart än!
"Sovit" som en kratta, ägnade kvällen och natten åt att kräkas igen. Lätt knäckande.
Dagens plan är att undvika alla former av stress.
Gick ju sådär. Tack och lov hann vi stanna bilen och öppna dörren
Jag tror det blir snyggare när läkare syr Klarade du dig med en bristning eller blev det fler?
Sov och ät
Jag vet faktiskt inte om det blev en eller fler, har nog aldrig varit såhär trött så minns inte riktigt alla detaljer
Jag har vilat en stund och ätit godiset som jag aldrig klarade av att äta igår! Men har ätit macka och proteinbar också
@Mayalv Borde inte de på förlossningen veta vad som är bäst? Kan du inte be om en bedömning av dom? För du har väl varit öppen ett par dagar nu iaf? Förstår att det tär väldigt mkt.
*kl*
Sov inte speciellt mycket i natt. Så kröp ner tillsammans med sambon när han kom hem från jobbet. Hade ett helvete att somna men det gick tillslut. Tog väl knappt 20 min innan sambons telefon ringer och jag är klarvaken igen. Kunde inte somna om heller eftersom jag har så ont. Känns som jag aldrig mer får sova.
Jo, de tycker att jag bara ska vänta "för snart kommer bebisen av sig själv". Men de säger även att det är lite upp till mig också att avgöra hur mkt jag klarar, dvs om jag är så slut att jag behöver hjälp. Jag vet inte själv vad jag vill, vilket känns helt knäppt . Gnällig idag..
Hoppar in lite snabbt i er tråd bara:Jo, de tycker att jag bara ska vänta "för snart kommer bebisen av sig själv". Men de säger även att det är lite upp till mig också att avgöra hur mkt jag klarar, dvs om jag är så slut att jag behöver hjälp. Jag vet inte själv vad jag vill, vilket känns helt knäppt . Gnällig idag..
Gick lite som jag förväntade mig. Vill jag ha hjälp får jag nog helt enkelt prata direkt med förlossningen (de var där de sa att jag skulle försöka ha en tanke om vad jag vill innan nästa besök hos BM). Min barnmorskan påSäger jag som du är jag aptrött och helt slut. Då kan jag inte fatta beslut. Jag skulle be om igångsättning medan det finns energi kvar.
Grattis!!! ❤Cornelis kom 04,54 med sugklocka, blev igångsatt strax efter 14 igår! Har varit jättetrött mellan värkarna så har inte orkar hålla telefonen, men annars har allt gått bra ❤ inte vägd/mätt än!
Gick lite som jag förväntade mig. Vill jag ha hjälp får jag nog helt enkelt prata direkt med förlossningen (de var där de sa att jag skulle försöka ha en tanke om vad jag vill innan nästa besök hos BM). Min barnmorskan på
Mvc är inte så intresserad av annat än att vänta och låta den komma när den kommer.
Jo, de tycker att jag bara ska vänta "för snart kommer bebisen av sig själv". Men de säger även att det är lite upp till mig också att avgöra hur mkt jag klarar, dvs om jag är så slut att jag behöver hjälp. Jag vet inte själv vad jag vill, vilket känns helt knäppt . Gnällig idag..
Nej, jag ska inte fatta beslutet. De säger att det i nuläget inte finns ngn medicinsk anledning att sätta igång. Men samtidigt säger de (förlossningen) att jag måste känna vad jag själv orkar och att om gränsen är nådd så får man diskutera om det är dags att hjälpa mig. Sen att man diskuterar om igångsättning eller snitt med mig hör ihop med att jag pga min förlossningsrädsla gått på samtal för det, där jag framfört att jag är just livrädd för igångsättning.Jag tycker det är jättemärkligt att du ska fatta ett sånt beslut. Det är väl därför man har den medicinska expertisen?
Får man kasta ett spann vatten över sin sambo? Har försökt väcka honom i 1.5 h. Nu skiter jag i det.
Nej, jag ska inte fatta beslutet. De säger att det i nuläget inte finns ngn medicinsk anledning att sätta igång. Men samtidigt säger de (förlossningen) att jag måste känna vad jag själv orkar och att om gränsen är nådd så får man diskutera om det är dags att hjälpa mig. Sen att man diskuterar om igångsättning eller snitt med mig hör ihop med att jag pga min förlossningsrädsla gått på samtal för det, där jag framfört att jag är just livrädd för igångsättning.