Va skönt!Pappa duger så länge V inte är hungrig, då vill V tutta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Va skönt!Pappa duger så länge V inte är hungrig, då vill V tutta.
Va skönt!
Gud vad olika det är! Hoppar in från sommartråden med en bebis som startade på 3659g/52cm och nu vid 2 månader ligger på 6080g/59cm
Vår äldre dotter var likadan, extreeemt mammig och tog varken napp eller flaska. Det var väldigt jobbigt men började gå över så smått när hon började äta lite vanlig mat, välling osv. Då började hon även acceptera napp vilket underlättade en hel del.På tal om barnvakter och anknytning till andra vuxna.. Är det någon mer som har problem med att bebis inte vill acceptera pappa mer än någon annan vuxen - att det bara är mamma som duger? Vi har haft det så mer eller mindre från start och det börjar bli sjukt tröttsamt! Hon fullkomligt vrålar så tårarna sprutar nästan direkt pappa får henne när han kommer hem på eftermiddagarna och inget hjälper annat än att jag tar henne. Inte ens om jag kramar, sjunger och pratar med henne i pappas famn blir det bättre utan hon ska bara vara hos mig. Hon kan vara hos pappa en stund ibland på dagtid likaväl som hon kan vara en liten stund hos någon annan på dagtid när hon är på bra humör, men blir det det minsta kinkigt så duger bara jag
Pappa blir ledsen och jag blir less. Hon är rätt klängig på dagarna också och kan inte roa sig själv mer än några minuter en bra dag. En dålig dag kan jag knappt göra annat än att bära henne och selen duger inte 9ggr av 10
Sonen har ätit varannan timme under dagarna och var tredje på nätterna sen han föddes. Tills nu... Nu har han vänt på det.Det har min gjort mer eller mindre sedan han föddes. Äter inte så länge som tur är.
Skönt å höra att man inte är ensam Tycker så synd om sambon bara som har längtat så efter den här lilla och så vill hon knappt veta av honom Men han har semester nu två veckor så planen är att han ska ha henne så mycket som möjligt under dagarna så hoppas vi att hon tinar upp lite..Vår äldre dotter var likadan, extreeemt mammig och tog varken napp eller flaska. Det var väldigt jobbigt men började gå över så smått när hon började äta lite vanlig mat, välling osv. Då började hon även acceptera napp vilket underlättade en hel del.
Lillfröken som vi har nu är också väldigt mammig men kanske inte riktigt lika extrem som sin storasyster. Hon brukar iaf kunna sitta hos pappa en stund ibland. I vilket fall som helst vände det helt när min sambo var pappaledig så nu är hon ganska pappig emellanåt.
Det är verkligen olika! Sammy startade på 3075g och 49,5 och nu som 4mån så ligger han på 62cm och 4850gGud vad olika det är! Hoppar in från sommartråden med en bebis som startade på 3659g/52cm och nu vid 2 månader ligger på 6080g/59cm
V vände sig precis från rygg till mage. Tredje gången den här veckan, det tar sig
Det gör GOLLUM med, och från mage till rygg. Första gången var hen 3 månader, nu stretar rumpan uppåt hela tiden. 4,5 månad-ish
V blir 6 månader på måndag, har visst inte så bråttom. Vill hellre stå men det går sådär
De är så olika men vid 4-5 är ändå alla ungefär på samma plats. Häftigt.
I har haft några dagar med lite oroligare sömn dagtid så jag testade att ha på dammsugaren svagt i bakgrunden (white noise) och hon sov jättebra.
Hon äter lite oftare än vanligt på natten, så just nu är jag lite segare än vanligt. Skolar in storebror på ny förskola och sen ska jag "sova när bebisen sover". Tycker att det är himla skönt med en tupplur dagtid.