kakan89
Trådstartare
Jag är 99% säker. Jag tycker vi har koll på junioren också så att hen inte ska kunna stoppa in ngt.
Min lilla såsincident borde inte påverka fortfarande tycker jag.
Bvc funderade lite om prickarna fortfarande "fanns kvar" i huden och triggades av värmen (misstanke fanns ju för mp+eksem och om det då är lite eksem kvar) . Pratade lite om provokation också men formuleringen i lillans journal gjorde sköterskan osäker på om hon skulle provoceras vid sex månader eller om hon skulle vänta i sex månader innan det gjordes. Svar fås på tisdag då vi ska tillbaka för vaccin.
Fröken klämde i sig nästan en portion sinlac gröt i kväll. Ska försöka lite mer med ersättning också. Jag överväger att sluta amma ganska snart, ska fundera till på tisdag och prata med BVC om hur jag bäst går tillväga i så fall.
Är du med i gruppen för barn med mjölkproteinallergi på fb? Annars gå med där, är en superbra kunskapsbank.
Det tar 2 v för mjölkproteinet att gå ur din kropp och ytterligare 2 innan det går ur barnets. Så det kan absolut vara såsen som spökar. Ibland kommer reaktionen jättesent.
Vi ska provocera nästa gång vid 6 månader.