Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på Axkid minikid och wolmax som verkar väldigt snarlika. Som jag förstått det är både rymliga för barnet och wolmax är budgetvarianten av minikid men tar även mindre plats i bilen.

Vi har två stycken minikid som vi är nöjda med :) Nackdelen var att vi upplevde att stolen var dåligt anpassad precis när barnet går från babyskydd och vidare till minikid och att äldsta dottern satt dåligt en period. Jag har förhoppningar om att båda barnen kan åka baklänges länge, stolen känns väldigt rymlig. Har aldrig kikat närmare på Wolmax i verkligheten, men tittade på den innan vi beslutade oss för att köpa ytterligare en minikid. Har för mig om att inställningarna är färre på Wolmax och att den föll bort av den anledningen.
I övrigt: det finns klipp på axkids hemsida på hur man tar av klädseln vid tvätt. Första gången jag skulle ha av klädseln höll jag på att bli smått tokig och tappade bort en smådel, så videon underlättade massor när jag väl hittade den.

På tal om bilstolar spelar bilen stor roll också. Jag har en kombi från -00 och det är trafikfarligt att ha två bakåtvända stolar i den. Den som sitter på passagerarplatsen just nu får ha knäna under hakan när minikiden är bakom :crazy:. Har letat ny bil som en tok hela sommaren som fungerar fint att ha två bakåtvända stolar i, men hittills har jag varit och tittat på noll bilar. Antingen är de redan sålda, någon ska komma och titta (och köper den), säljaren svarar varken i telefon eller på sms eller så är det oseriösa firmor som säljer (hamnat på råd och röns svartlista vid flera tillfällen...). Det är inte kul att leta bil längre (letar efter en specifik modell som är lättsåld) :arghh:.
Så, nu har jag fått ösa ur mig det :D

På tal om bilstolar spelar bilen stor roll också. Jag har en kombi från -00 och det är trafikfarligt att ha två bakåtvända stolar i den. Den som sitter på passagerarplatsen just nu får ha knäna under hakan när minikiden är bakom :crazy:. Har letat ny bil som en tok hela sommaren som fungerar fint att ha två bakåtvända stolar i, men hittills har jag varit och tittat på noll bilar. Antingen är de redan sålda, någon ska komma och titta (och köper den), säljaren svarar varken i telefon eller på sms eller så är det oseriösa firmor som säljer (hamnat på råd och röns svartlista vid flera tillfällen...). Det är inte kul att leta bil längre (letar efter en specifik modell som är lättsåld) :arghh:.
Så, nu har jag fått ösa ur mig det :D

Jag kör Audi A6. V åker fram (pappan vill ha koll). Hade nog inte velat sitta framför honom om stolen var bak :rofl:

(Saknar Skodan. Rolig att köra och eoner med plats. Bra dragbil också. Vi hade en Superb 4*4 elegance som kom för nära en lastkaj :cry: ).

Vi har två stycken minikid som vi är nöjda med :) Nackdelen var att vi upplevde att stolen var dåligt anpassad precis när barnet går från babyskydd och vidare till minikid och att äldsta dottern satt dåligt en period. Jag har förhoppningar om att båda barnen kan åka baklänges länge, stolen känns väldigt rymlig. Har aldrig kikat närmare på Wolmax i verkligheten, men tittade på den innan vi beslutade oss för att köpa ytterligare en minikid. Har för mig om att inställningarna är färre på Wolmax och att den föll bort av den anledningen.
I övrigt: det finns klipp på axkids hemsida på hur man tar av klädseln vid tvätt. Första gången jag skulle ha av klädseln höll jag på att bli smått tokig och tappade bort en smådel, så videon underlättade massor när jag väl hittade den.
Det lutar åt att storebror får minikid/wolmax och syster ta över hans maxi cosi mobi.

Vad har du för bil? Vi har en passat och jag vill hemskt gärna få in två bakåtvända stolar bak. Jag vill helst inte behöva ha en stol fram.

Vi fick vända på storasyster mär hon var strax innan fyra för hon hatade att åka baklänges så hon lärde sig att knäppa upp bältet.
Vi får se hur vi gör med lillasyster. Där är ju så pass med åldersskillnad mellan dem så hon kan ändå inte ärva några stolar.

Vi har britax highway som står o väntar på lillasyster. Vi har haft highway till båda de stora o varit nöjda. Storasyster vände vi vid 4 1/2 års ålder. Eftersom det bara är vi som ägt stolarna (4 år gamla) kommer edda få ärva dem.

Vi har en Volvo v70 (-06) och en 850 (-96) och de funkar. Dock trångt när vi åker alla.. Edda åker fram i babyskydd. Storasyskonen bak i varsin stol, duo logico och mamman sitter i mitten bak när maken kör. Trångt. Drömmer lite våta drömmar om en sjusitsig bil.... Tur vi inte åker alla så ofta

Cornelis verkar vara inne i sexmånadersfasen, för det mesta är det ingen fara men han har inte riktigt tid att äta på dagarna, men det gör ju att han vill äta massor på nätterna istället, har ammat flertalet gånger varje nattbi nästan en vecka nu... Träffade @Taraxacum igår och hennes barn gör likadant, skiljer ju en dag, så då kände jag mig mer säker på att det faktiskt är en del utav fasen!

Cornelis verkar vara inne i sexmånadersfasen, för det mesta är det ingen fara men han har inte riktigt tid att äta på dagarna, men det gör ju att han vill äta massor på nätterna istället, har ammat flertalet gånger varje nattbi nästan en vecka nu... Träffade @Taraxacum igår och hennes barn gör likadant, skiljer ju en dag, så då kände jag mig mer säker på att det faktiskt är en del utav fasen!
Barnet har ätit var till varannan timme sen kl åtta igår kväll O_o

Två av Vs äldre halvbröder är här, V nosar spännande saker i luften och lyckades vara vaken en dryg timme längre än vanligt innan frukostvilan :rofl:

Första dagen tillbaka på förskolan för storebror efter 3,5 månad hemma. Lämningen gick som befarat (mycket tårar) och det tog hårt på mammahjärtat vilket jag tror flisan märkte av för hon har varit som en igel på mig hela dagen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar