Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det blev en imse vimse badblöja!
Babypottingen börjar flyta, eller det är fortfarande kiss i blöjorna, men bajs var det ett tag sen nu! Även sambon har börjat få lite rutin på babypottingen!
Babypotting är toppen förstår inte att jag upptäckt det först med tredje barnet Vi kör tygblöjor med så det är skönt o få bajset och till viss del även kisset i toan. Tygtvättlappar med inge mer sopor än innan hon kom
Douglas är en riktig mammaknarkare och vill vara nära jämt. Bärsjalen är vår räddning och han är typ alltid nöjd, antingen kikar han runt, sover eller ammar. Skönt att amningen funkar bra i sjalen med honom precis som med storasyster. Sjukt värt som igår när jag kunde göra mig iordning för kvällen samtidigt som han kvällsammade.
Har ju varit rädd för ägg och nötallergi hos cornelis eftersom vi har det på flera ställen på mammas sida. Han har fått smaka både ägg och nötter flera gånger och peppar peppar har han inte reagerat på nåt av det (eller inte på nåt alls), så det känns väldigt skönt! Han blev fem månader häromdagen, ska dock inte på femmånaders kontroll förrän på fredag då det bara finns en bvcsköterska och hon har haft semester. Vi blev hänvisade till annan bvc vid frågor! Och på torsdag börjar vi på babysim. Har inte riktigt tagit tag i det där med badblöja, nån som har tips på vart man kan köpa?
Olika på olika ställen. Där vi simmade i våras var det engångsbadblöja under badblöja (alltså sådan tunn som håller tätt om det sker bajsolyckor).Ska ni verkligen ha badblöja och inte bara en babysimbyxa? På babysim vill man, så vitt jag lärt mig, inte ha badblöjor eftersom de kommer att påverka flytförmågan alldeles för mycket.
Har inte förstått hur man lyckas ammas i bärdon! Du gör väl det också @lil-sis ?
Olika på olika ställen. Där vi simmade i våras var det engångsbadblöja under badblöja (alltså sådan tunn som håller tätt om det sker bajsolyckor).
Har inte förstått hur man lyckas ammas i bärdon! Du gör väl det också @lil-sis ?
Ska ni verkligen ha badblöja och inte bara en babysimbyxa? På babysim vill man, så vitt jag lärt mig, inte ha badblöjor eftersom de kommer att påverka flytförmågan alldeles för mycket.
Katrinplommonpuré får numer tummen upp av V. Och såklart broccoli i ostsås, blev skitarg när jag inte matade fort nog
Ska testa katrinplommon i havregröt tror jag
Det skulle vara badblöja, engångs eller flergångs sa de när jag frågade!
Det är i kga?
Vi har kört engångs nån gång, men gillar inte dom så kör flergångs nu. Dom har engångs i kassan för 10 kr om de skulle krisa. Körde samma till storasyster.
Vi ska också köra på torsdag men i fortsättningsgruppen efter er.
Ja kga, kul då ses vi på torsdag! Vi får försöka planera in någon träff snart köpte imsevimse flergångs