Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev en imse vimse badblöja!

Babypottingen börjar flyta, eller det är fortfarande kiss i blöjorna, men bajs var det ett tag sen nu! Även sambon har börjat få lite rutin på babypottingen! :D

Douglas är en riktig mammaknarkare och vill vara nära jämt. Bärsjalen är vår räddning och han är typ alltid nöjd, antingen kikar han runt, sover eller ammar. Skönt att amningen funkar bra i sjalen med honom precis som med storasyster. Sjukt värt som igår när jag kunde göra mig iordning för kvällen samtidigt som han kvällsammade.

Igår var vi ute på bygden och åkte båt två gånger :) Han var mest glad men hann inte sova ordentligt så var lite trött mot slutet av dagen.

Hann även göra en examinationsuppgift om än stressat för han blev mamma-nödig.

Idag har jag använt alla 2.5 timmarna till examinationsuppgift 2 :eek:

Imorgon eller ikväll blir det slutprovet på max en timme sedan är jag klar med redovisning 1. Hoppas jag blir godkänd bara :nailbiting:

Det blev en imse vimse badblöja!

Babypottingen börjar flyta, eller det är fortfarande kiss i blöjorna, men bajs var det ett tag sen nu! Även sambon har börjat få lite rutin på babypottingen! :D

Babypotting är toppen :D förstår inte att jag upptäckt det först med tredje barnet :idea: Vi kör tygblöjor med så det är skönt o få bajset och till viss del även kisset i toan. Tygtvättlappar med :up: inge mer sopor än innan hon kom :)

Babypotting är toppen :D förstår inte att jag upptäckt det först med tredje barnet :idea: Vi kör tygblöjor med så det är skönt o få bajset och till viss del även kisset i toan. Tygtvättlappar med :up: inge mer sopor än innan hon kom :)

Vi har funderat på tygblöjor men inte riktigt bestämt oss än, men tygtvättlappar kör vi med, dock hemmagjorda vårservetter när vi är borta! Babypotting är väldigt smidigt när man väl kommer in i det, även om vi inte kör 100%!

Douglas är en riktig mammaknarkare och vill vara nära jämt. Bärsjalen är vår räddning och han är typ alltid nöjd, antingen kikar han runt, sover eller ammar. Skönt att amningen funkar bra i sjalen med honom precis som med storasyster. Sjukt värt som igår när jag kunde göra mig iordning för kvällen samtidigt som han kvällsammade.

Har inte förstått hur man lyckas ammas i bärdon! Du gör väl det också @lil-sis ?

Har ju varit rädd för ägg och nötallergi hos cornelis eftersom vi har det på flera ställen på mammas sida. Han har fått smaka både ägg och nötter flera gånger och peppar peppar har han inte reagerat på nåt av det (eller inte på nåt alls), så det känns väldigt skönt! Han blev fem månader häromdagen, ska dock inte på femmånaders kontroll förrän på fredag då det bara finns en bvcsköterska och hon har haft semester. Vi blev hänvisade till annan bvc vid frågor! Och på torsdag börjar vi på babysim. Har inte riktigt tagit tag i det där med badblöja, nån som har tips på vart man kan köpa?

Ska ni verkligen ha badblöja och inte bara en babysimbyxa? På babysim vill man, så vitt jag lärt mig, inte ha badblöjor eftersom de kommer att påverka flytförmågan alldeles för mycket.

Ska ni verkligen ha badblöja och inte bara en babysimbyxa? På babysim vill man, så vitt jag lärt mig, inte ha badblöjor eftersom de kommer att påverka flytförmågan alldeles för mycket.
Olika på olika ställen. Där vi simmade i våras var det engångsbadblöja under badblöja :cool: (alltså sådan tunn som håller tätt om det sker bajsolyckor).

Har inte förstått hur man lyckas ammas i bärdon! Du gör väl det också @lil-sis ?

Jag bar dottern ganska mycket i en Baby K'tan bärsjal och det gick superbra att amma i den. Jag brukade då ha typ linne (eller urringad tischa) på mig och så en tröja över sen sjalen över det. Då kunde jag dra upp tröjan och så lossa på amningsbhn, dra ner linnet lite i linningen liksom (linnet gjorde ju att typ mage/rygg inte exponerades) och så mata. Kunde gå runt och amma samtidigt + det syntes ingenting utifrån ifall man tycker det är viktigt :)

Katrinplommonpuré får numer tummen upp av V. Och såklart broccoli i ostsås, blev skitarg när jag inte matade fort nog :rofl:
Ska testa katrinplommon i havregröt tror jag :d

Suck, bebis är vaken, pigg, nöjd och spyr :yuck: eller i alla fall var hon det de två timmar jag varit vaken med henne.. Lämnade över till sambon för typ 10min sedan och hörde precis hur han lade ner en sovande bebis i vagnen här utanför sovrummet.. :meh: Hon var klarvaken när han fick henne.. Men bra att han duger bättre än mig ibland i alla fall för hon är jobbigt mammig 99% av tiden :cautious:

Katrinplommonpuré får numer tummen upp av V. Och såklart broccoli i ostsås, blev skitarg när jag inte matade fort nog :rofl:
Ska testa katrinplommon i havregröt tror jag :d

Cornelis får plommonpure i sin gröt, dock är han inget jättefan av det. Han äter men jublar inte :p bättre med det vi äter haha

Det skulle vara badblöja, engångs eller flergångs sa de när jag frågade!

Det är i kga?
Vi har kört engångs nån gång, men gillar inte dom så kör flergångs nu. Dom har engångs i kassan för 10 kr om de skulle krisa. Körde samma till storasyster. :)
Vi ska också köra på torsdag men i fortsättningsgruppen efter er. :D

Det är i kga?
Vi har kört engångs nån gång, men gillar inte dom så kör flergångs nu. Dom har engångs i kassan för 10 kr om de skulle krisa. Körde samma till storasyster. :)
Vi ska också köra på torsdag men i fortsättningsgruppen efter er. :D

Ja kga, kul då ses vi på torsdag! Vi får försöka planera in någon träff snart :p köpte imsevimse flergångs :)

Här börjar liten bli stor alldeles för fort. Elva veckor i morgon och hon villredan ha rikrig mat. Hon har fått en brödskalk att suga på två gånger nu och hon blir skitarg när jag lägger ner den för att ta en egen tugga av min macka.

Igår var vi ute vid kusten med hela sambons familj och hade picknick. Mitt barn gillar verkligen inte andra. Hon kan sitta hos mig och titta på andra men börjar dem prata med henne blir hon jätte ledsen. Svärmor fick henne en liten stund medans jag skulle torka av en kaskad kräkning från mig och hon blev helt otröstlig. Behövde 10 min för att lugna henne igen. Satte henne sen i selen och hon sov igenom två omgångar kubb, en vandring på en knapp timme och en glasstund innan hon ville ha mat.
Inte ens hennes pappa kan ta henne :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud