Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
I går fick jag hjärnsläpp vid val av färdig sås och hann äta lite av den innan hjärnan kopplade på igen.
I dag har barnet haft en orolig dag med mycket magknip och lite prickar. :banghead:

Nu sover hon äntligen men ska väckas om en h för medicin... :meh:

I går fick jag hjärnsläpp vid val av färdig sås och hann äta lite av den innan hjärnan kopplade på igen.
I dag har barnet haft en orolig dag med mycket magknip och lite prickar. :banghead:

Nu sover hon äntligen men ska väckas om en h för medicin... :meh:

Man vänjer sig med tiden. Vi var på fest igår och jag grät nästan av lycka när de hade köpt vegansk choklad till mig som efterrätt.

O har inte bajsat på snart 4 dagar. Han är märkbart påverkad idag. Ont i magen hela em och fiser mycket men inget bajs. Lilla hjärtat :heart

Det har känts fruktansvärt tomt i mina pattar ända sen igår fm, känns mer som löst skinn än allt annat. Så idag när jag handlade så köpte jag hem flaska och ersättning för säkerhetsskull ifall det börjar sina redan nu. Vad händer då? Jo pattarna exploderar helt plötsligt och växer typ fyra storlekar på tre timmar. Precis som om det var stopp i rören som plötsligt lossnade och det forsade ut mjölk. Amningsinläggen pallade inte trycket och började läcka efter typ 45 min så jag fick byta typ tre gånger på dessa tre timmarna.
Nu är där iaf mjölk igen, men känns skönt att ha ersättning hemma iaf.

Det har känts fruktansvärt tomt i mina pattar ända sen igår fm, känns mer som löst skinn än allt annat. Så idag när jag handlade så köpte jag hem flaska och ersättning för säkerhetsskull ifall det börjar sina redan nu. Vad händer då? Jo pattarna exploderar helt plötsligt och växer typ fyra storlekar på tre timmar. Precis som om det var stopp i rören som plötsligt lossnade och det forsade ut mjölk. Amningsinläggen pallade inte trycket och började läcka efter typ 45 min så jag fick byta typ tre gånger på dessa tre timmarna.
Jag har också ersättning hemma ifall det skulle krisa, och det behöver ju inte va att mjölken tar slut det kan ju inträffa nåt annat som gör att man inte kan amma. Bra när det finns alternativ! (Även om Sammy tycker ersättning är ett djävulens påfund:laugh:)

Vi har också ersättning hemma. :up:
I början fick vi ge en flaska om dagen för att hjälpa henne upp i vikt och nu har vi så att mannen kan åka iväg själv med barnen längre stunder = bra för deras gemensamma utveckling. Tror det går ca 2 flaskor i veckan nu så det är ju mestadels amning som gäller.

Haha, du skrämde liv i dom :p

Vem har snott min nattsovande bebis?! :confused::meh: om någon hittar henne så skicka tillbaka henne på en gång... den här mamman saknar att få sova :arghh:

Jag fick besök av svärföräldrarna och slängde ut dom med barnvagnen :D. Fröken har en riktigt dålig dag idag och ska helst bara bäras och sen blir hon arg för att det är för varmt och blir varm för att hon är arg så...
Jag njuter av tystnaden och att jag inte har 6.6 extra värme på mig.

Har ju varit rädd för ägg och nötallergi hos cornelis eftersom vi har det på flera ställen på mammas sida. Han har fått smaka både ägg och nötter flera gånger och peppar peppar har han inte reagerat på nåt av det (eller inte på nåt alls), så det känns väldigt skönt! Han blev fem månader häromdagen, ska dock inte på femmånaders kontroll förrän på fredag då det bara finns en bvcsköterska och hon har haft semester. Vi blev hänvisade till annan bvc vid frågor! Och på torsdag börjar vi på babysim. Har inte riktigt tagit tag i det där med badblöja, nån som har tips på vart man kan köpa?

Har ju varit rädd för ägg och nötallergi hos cornelis eftersom vi har det på flera ställen på mammas sida. Han har fått smaka både ägg och nötter flera gånger och peppar peppar har han inte reagerat på nåt av det (eller inte på nåt alls), så det känns väldigt skönt! Han blev fem månader häromdagen, ska dock inte på femmånaders kontroll förrän på fredag då det bara finns en bvcsköterska och hon har haft semester. Vi blev hänvisade till annan bvc vid frågor! Och på torsdag börjar vi på babysim. Har inte riktigt tagit tag i det där med badblöja, nån som har tips på vart man kan köpa?

ICA Maxi för engångs. Ofta också flerggångs. Valfri internetshop för flergångs. Viktor har Zunblock UV :)

(Där vi var först krävde dubbla.)

ICA Maxi för engångs. Ofta också flerggångs. Valfri internetshop för flergångs. Viktor har Zunblock UV :)

(Där vi var först krävde dubbla.)

Jag ringde o frågade, dom hade engångs att sälja och om man körde flergångs var det viktigt med att storleken var rätt, så dom nämde inget om dubbla! Har kollat runt lite på nätet, får sån beslutsångest när det finns mkt att välja på :rofl: ska kolla på zunblock!

Idag har jag varit på konsert utan O. Så underbart skönt att vara själv en stund. Tyvärr fick jag lämna 5 min innan slutet. O led av akut hunger men det gjorde inget.

I morgon åker vi hem från Gotland. Ska faktiskt bli skönt.

Jag ringde o frågade, dom hade engångs att sälja och om man körde flergångs var det viktigt med att storleken var rätt, så dom nämde inget om dubbla! Har kollat runt lite på nätet, får sån beslutsångest när det finns mkt att välja på :rofl: ska kolla på zunblock!
Vi har imse vimse flergångs och de funkar toppen här :up: gillar inte engångs alls.

Engångs är skit enligt oss. Vi har kört på imse vimse med sonen och de var super. Nu får flisan ärva

För oss har det fungerat superbra med Liberos-engångs. Sen på semester har vi även haft uv-kläder ovanpå. I poolen hemma har vi haft blöjbyxor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar