Vårföräldrar 2017 del 6

I morse kl 05.03 föddes vår lilla dotter :love: 50 cm lång och 3780 g. BF var igår så hon var ganska punktlig.

Hade en märklig känsla i kroppen under gårdagen och kände av första värken vid 00. Ringde förlossningen vid 02.30 som tyckte att jag skulle börja bege mig trots att värkarna inte var jätteonda eller väldigt täta men det var precis samma scenario med den andra dottern som föddes hemma. Kom in vid 03.30 och var då öppen 7 cm. Fick ligga med CTG i 30 min och sen in på förlossningsrum där BM tog håll på hinnorna. Efter det dröjde det inte många värkar innan krystvärkarna satte fart och hon kom ut. Sprack inget, så skönt att slippa sy. En riktigt riktigt bra förlossning och vi har blivit så väl behandlade på SÄS.
Grattis:love:

@Donnatello grattis :)

@Beppo för mig känns tio mil hanterbart om det skulle starta tidigare. Jag hade åkt.

Edit. Såg nu att du skulle vara ensam... Fast jo, jag hade åkt ändå om jag mådde bra.

I morse kl 05.03 föddes vår lilla dotter :love: 50 cm lång och 3780 g. BF var igår så hon var ganska punktlig.

Hade en märklig känsla i kroppen under gårdagen och kände av första värken vid 00. Ringde förlossningen vid 02.30 som tyckte att jag skulle börja bege mig trots att värkarna inte var jätteonda eller väldigt täta men det var precis samma scenario med den andra dottern som föddes hemma. Kom in vid 03.30 och var då öppen 7 cm. Fick ligga med CTG i 30 min och sen in på förlossningsrum där BM tog håll på hinnorna. Efter det dröjde det inte många värkar innan krystvärkarna satte fart och hon kom ut. Sprack inget, så skönt att slippa sy. En riktigt riktigt bra förlossning och vi har blivit så väl behandlade på SÄS.
Stort grattis :heart

Grattis ❤

Åka Gävle-Knivsta (Ca 10 mil) med övernattning och sedan hem igen på Lördag ensam båda vägarna med 18 dagar kvar till BF. Vansinne eller är det görbart? Jag får lappsjuka av att sitta hemma ensam och behöver få träffa folk, skratta med vänner. Har en del sammandragningar och förvärkar dock.. Är jag galen om jag ger mig iväg?

Inga problem. Skulle bebis vilja komma ut tidigt OCH skitfort är det ju inte så långt till Ackis från Knivsta :)

Stort grattis!!!

Åka Gävle-Knivsta (Ca 10 mil) med övernattning och sedan hem igen på Lördag ensam båda vägarna med 18 dagar kvar till BF. Vansinne eller är det görbart? Jag får lappsjuka av att sitta hemma ensam och behöver få träffa folk, skratta med vänner. Har en del sammandragningar och förvärkar dock.. Är jag galen om jag ger mig iväg?

Jag hade åkt. 10 mil är inte jättelångt.

Jag fick ta foppatofflorna när jag skulle gå bort till svägerskan idag. Fick inte på mig skorna, de var alldeles för små helt plötsligt. O_o

Stort grattis till dottern!

Åkte och hämtade basen till babyskyddet( av någon anledning skickades det i ett annat paket än babyskyddet och resten), va in en sväng på apoteket och in i mataffären. Nu har jag så jäkla ont i benet hela vägen ner i foten att jag knappt kan stödja på det. Jag som lovat dottern att vi ska baka kanelbullar efter dagis idag :meh: Jäkla skit foglossning!! Nu får ingen komma ut så jag slipper ha ont nåt mer.!

Sambon har spillt diesel i min bil så den går inte att sitta i :arghh: och imorgon ska jag och V åka med äldsta hunden till veterinären och på fredag till BVC. :meh:

Åkte och hämtade basen till babyskyddet( av någon anledning skickades det i ett annat paket än babyskyddet och resten), va in en sväng på apoteket och in i mataffären. Nu har jag så jäkla ont i benet hela vägen ner i foten att jag knappt kan stödja på det. Jag som lovat dottern att vi ska baka kanelbullar efter dagis idag :meh: Jäkla skit foglossning!! Nu får ingen komma ut så jag slipper ha ont nåt mer.!

Jag har en pall jag sitter på i köket. :angel:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 056
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka